Een harig gezelschap - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Een harig gezelschap - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Een harig gezelschap

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

24 September 2006 | Verenigde Staten, Boulder

Leuk leuk! Er zaten afgelopen woensdag drie beren op het NIST-terrein! Een moeder met twee kleintjes. En wij altijd maar denken dat alle waarschuwingsborden (‘You are in bear country!’) en beervrije prullenbakken wel een beetje overdreven waren ;-). Om de beren te kunnen zien moest je wel even de bullebakkerige en machtswellustige politieagenten negeren die zichzelf wel erg belangrijk vonden, maar het was erg leuk om te zien! (De foto's komen uit de krant)

Ook grappig: mijn ouders die hier de afgelopen drie weken op vakantie zijn geweest en die hebben rondgereden in Wyoming zien geen één beer, behalve deze drie in de krant en op het journaal. Jammer genoeg zijn ze gisteren weer vertrokken naar Nederland. Die drie weken waren wel erg snel voorbij!

Week 1: ophalen van het vliegveld, met z’n vieren rondrijden in de bergen om de omgeving en aspen te bekijken, camper ophalen en weg waren ze.
Week 2: de camper ging van Boulder naar Yellowstone en weer terug totaan Rocky Mountain National Park, waar het gesneeuwd heeft!
Week 3: van het park weer naar Boulder, Pearl Street en NIST bekijken, een beetje winkelen en toen alweer naar het vliegveld! Kan er niet meer tijd in een week?

Ik heb het allemaal een beetje kort opgeschreven, want eigenlijk moet ik voorlopig geen computers gebruiken. Na nog een bezoekje aan weer een andere ER is gebleken dat ik carpal tunnel syndroom heb (een vorm van RSI die moeilijk te behandelen/genezen is). Daar baal ik wel van, want zo kan ik niet (opschieten met) afstuderen, maar ook niet fietsen en allerlei andere dingen doen waar je je handen mee belast :-(.

  • 29 September 2006 - 16:46

    Marjolein:

    hee annemiek,
    ik las dat je last hebt van het carpaaltunnel syndroom. Nou doen wij deze operatie bijna dagelijks op de OK en is een hele kleine ingreep wat zelfs op de poli gedaan wordt. En daarna ben je er voorgoed vanaf. Ik weet niet of je dit wel wist. Maar veel vrouwen hebben hier last van (meer als mannen). En de oorzaak is dat een ligament te strak over een zenuw in je pols loopt ( de nervus medianus )waardoor deze dus geen ruimte heeft en je last krijgt van een vervelend gevoel zoals tintelingen.( vooral s nachts omdat je hand dan opzwelt)Wat ze doen is een klein sneetje maken in de overgang hand/pols en dat ligament doorsnijden zodat de zenuw weer ruimte heeft. Plastische, neuro en algemene chirurgen opereren dit.
    Mischien wist je dit allemaal al, maar ik dacht ik vertel het je toch even. Je kunt er dus makkelijk vanaf komen, je moet er alleen even voor onder het mes.(stelt echt niks voor!) Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Liefs van Marjolein

  • 29 September 2006 - 17:28

    Annemiek:

    Ik weet idd dat ik geopereerd kan worden, maar dat wil ik toch echt liever voorkomen. Ik ken/weet namelijk drie mensen die hier geopereerd zijn: een heeft nog steeds last van cts in haar geopereerde hand, een kan haar duim niet meer gebruiken omdat ze de zenuw hebben geraakt met opereren en de laatste kan z'n hele hand niet meer gebruiken. Ik heb natuurlijk het internet afgestruind en zoveel mogelijk gelezen, en dat 'zeer kleine risico dat er iets misgaat' zoals ze dat hier uitdrukken is mij veel te groot!

    Het zou het beste zijn als ik mijn afstuderen kon onderbreken om ervan af te komen, maar dat kennen en snappen ze hier niet. Amerikanen werken door totdat het echt niet meer gaat, en er lopen hier dus ook mensen rond die op meerdere plekken rsi hebben en daar ook nooit meer vanaf komen. Maar ze kunnen nog werken, dus doen ze dat. En dat snap ik echt niet. Er is er een die niet meer kan zitten en dus staat te werken, met de meest extreem aangepaste toetsenborden en muizen. Ik probeer dus maar een beetje te werken (met mate! want ik vind mijn gezondheid nu even belangrijker dan afstuderen!), omdat ik anders mijn afstudeeropdracht kwijtraak. En dat kan ik niet hebben, want hier nog een opdracht vinden is zo ongeveer onmogelijk. Ik probeer nu voor elkaar te krijgen dat mijn laptop verstaat wat ik zeg zodat ik minder hoef te typen, maar dat lukt nog niet erg! Pas als ik erg geergerd iets roep snapt ie het :-D.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 238955

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: