Weekendje Moab - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Weekendje Moab - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Weekendje Moab

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Boulder

Afgelopen weekend zijn we gaan kamperen in Moab. Het was de bedoeling om met z’n achten te gaan, maar daar bleven er vier van over: Sergio (ooit huisgenoot) en Chelsea en wij tweeën. Het was ook de bedoeling om op vrijdagochtend te vertrekken, maar vanwege het weer zijn we toch maar zaterdag gegaan. De weather channel website had het weer op vrijdag namelijk gewaardeerd met een nul (ze gaan tot tien). Onder de afgevallen kampeerders: twee die op zondag terug wilden (dan heeft naar Moab rijden niet zoveel zin), één buurman die het niet voor elkaar kreeg zijn spullen op tijd in te pakken (ja, dat valt eigenlijk niet uit te leggen; Fred is een beetje apart ;-)) en één Amerikaan die op het laatst toch andere plannen had.

Onderweg was het niet het meest mooie weer, maar dat zorgde er wel voor dat er regenbogen waren. Eentje hing zelfs op de weg, en we zijn er dwars doorheen gereden. Alleen was er helemaal geen pot met goud! Maar we zijn dan ook niet uitgestapt om ernaar te zoeken. Dat gaat wat lastig, zo midden op de snelweg. Aan de andere kant: Amerikanen doen de meest debiele dingen als ze autorijden, wat dat betreft had het dus wel gekund :-D.

Vlak voor we het laatste tankstation voorbij reden zegt Sergio dat hij nog maar een kwart tank benzine heeft. Wij vragen of hij dan wil tanken (het bordje zegt: volgende tankstation over 55 mijl), maar dat hoeft niet. En je voelt het aankomen: een poosje later staat hij stil. Ooooow! Dus rijden wij een uur om om een jerrycan met benzine te regelen. Maar ja, wat heb je aan een ‘je-tank-is-bijna-leeg-lampje’ als dat alleen maar aangeeft dat je binnen tien minuten stil komt te staan?

Eenmaal aangekomen in Moab zien alle campings naast de rivier eruit alsof ze gisteren overstroomd zijn. Teveel regen en geen afvoer = flash floods. Dat wat gebeurt als het hard regent en het water nergens naartoe kan behalve omlaag. De meeste campings zijn op zijn minst een modderzooi en op het ergst tamelijk weggevaagd. Maar wij vinden natúúrlijk het enige goede plekje dat er nog is (na even zoeken dan he). Compleet met slaapbeveiliging (de zon blijkt pas om 11 uur op de tent te staan in plaats van nog midden in de nacht) en openlucht wc (een schutting in de vorm van een 6 om een wc mét wcpapier: cool).

Zondag gaan Danko en Sergio fietsen en gaan Chelsea en ik wandelen (jaja, niet mijn ding, maar fietsen gaat nou eenmaal niet). We gaan Negro Bill canyon in en die is ook wel wat weggespoeld. Van het pad is namelijk op sommige plekken niks over! Dat maakt het ook wel weer leuk, lekker zelf uitvissen hoe je zonder natte voeten steeds het (nu weer) stroompje gaat oversteken. Op een gegeven moment splitst het pad zich in ‘onbekende bestemming’ en ‘Morning glory arch’. De arch lijkt uit de verte niet echt een arch en ook niet zo heel groot, maar dat is het wel! Beetje jammer alleen dat een heleboel mensen hun naam op de rotsen geschreven hebben. Er staat ook ‘Let’s impeach the president’. Daar zijn we het wel mee eens ;-).

Op de terugweg staan een heleboel dames met een stok in een beest te porren en er nog net niet bij te gillen. Blijkbaar heet zo’n ding een crawfish, wat een rivierkreeft schijnt te zijn. Cool, had ik nog nooit gezien. (De fietstocht van de heren werd vroegtijdig beëindigd door een grote rivier dwars over de zandweg. Normaal kun je daar gewoon doorheen, maar nu dus niet)

Maandag blijkt dat openlucht wc’s één nadeel hebben: het is niet erg handig in de regen. Ontbijten ook niet, dus doen we dat in het Jailhouse Café. Duur! Drie pancakes met nep-siroop voor meer dan zeven dollar, als je er één extra wilt kost dat $4. Afgezien van dat regen de planning een beetje verstoort (we gaan nu maar eerder naar huis) is het best gaaf om de omgeving rond Moab in de regen te zien. Vooral de wolken die om de rotsen hangen. En allerlei plantjes zijn ook spontaan in bloei gekomen. Tja, je zit in de woestijn of niet!

Dinsdag zijn we naar de musical de Lion King geweest. Die speelt voor ongeveer anderhalve maand in Denver, en dat leek me wel wat. Helemaal als kaartjes maar $20 pp. kosten :-). We zaten wel wat achteraan, maar dat gaf niet echt. (Bovendien kost 5 rijen naar voren $30 per persoon extra) Goed, dat was gaaaaf! Hele mooie kostuums (vooral de olifant en het nijlpaard! voor de mensen die ‘m gezien hebben), en gewoon erg gaaf om te zien!

• 18 Oktober 2006 - 16:55

Carolien:

Kan me geen nijlpaard in The Lion King herinneren *-) hmm...