Skien en fietsen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Skien en fietsen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Skien en fietsen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

21 Februari 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Een paar weken geleden heb ik mijn ski’s eens laten waxen en slijpen. Vooral dat laatste was nodig, want ze waren zo bot dat ik op ijzige stukken piste geen grip meer had (en als ik ergens een hekel aan heb dan is het dat glijdende gevoel als je ineens geen controle meer hebt!) De eerste keer daarna dat we gingen skiën was de onderhoudsbeurt eigenlijk niet nodig geweest omdat er zo ontzettend veel nieuwe sneeuw lag: meer dan 30 cm! Dat is heel erg leuk maar ook heel anders skiën dan ik gewend was. In dat weekend lag er op zondag een zelfde nieuwe hoeveelheid poeder en zijn we dus nog een keer gaan skiën. Aan het eind van die dag had ik ineens door hoe het werkt in veel verse sneeuw met een moguleffect en ben ik voor het eerst van een zwarte mogulpiste afgegaan! (Pistes lopen hier van groen voor beginners via blauw voor gevorderden naar zwart voor het moeilijkste terrein – er is ook nog dubbel zwart en expert-only terrein, maar daar waag ik me nog niet aan) Het grappige is dat ik eigenlijk nog nooit een blauwe mogulpiste gedaan heb. Na een paar weken niet skiën omdat het bijna niet gesneeuwd had in de bergen zijn we vorig weekend weer gegaan. Deze keer was er niet zoveel nieuwe sneeuw en dan merk je pas goed hoeveel verschil scherpe ski’s maken! Ik moest ze misschien maar eens vaker wegbrengen voor onderhoud dan eens per drie seizoenen!

Afgelopen maandag hadden we vrij vanwege Presidents Day. We hebben heerlijk gefietst en daarna in de zon een ijsje gegeten want daar was het warm genoeg voor. Ik had voor mijn verjaardag nog een bon voor een gratis ijsje van de Coldstone Creamery, waar ze echt het allerlekkerste ijs verkopen (met bijbehorende prijzen, maar als je je aanmeldt voor hun birthday list krijg je een ijsje voor je verjaardag). Het speciale aan deze winkel is dat nadat je hebt gekozen welke smaak je wilt uit de 15 dingen die je allemaal wel zou willen proberen (smaken mengen doen ze niet), je uit iets van 20 dingen kunt kiezen om er doorheen te laten mengen: nootjes, chocola, fruit, koekjes, snoepjes enzovoort undsoweiter. Mmmmm!!

Vanaf vorig weekend wordt de Tour of Californië verreden, die we ondertussen hebben omgedoopt in lik-mijn-vestje. Afgezien van het meest idiote commentaar waar ik al wel eens eerder over geklaagd heb (bijvoorbeeld: ‘als het regent moet je zorgen dat je bandenspanning lager is (= op ongeveer 5 bar) dan wanneer het droog is, want dat is veeeel veiliger’...), zijn ze er maar weer vanaf gestapt om aan het begin van de uitzending een korte samenvatting te geven van wat er tijdens de etappe gebeurd is. Je valt er dus midden waardoor je geen idee hebt wat er aan de hand is, en het jammere is dat bij de laatste drie etappes ook de finish niet meer werd uitgezonden omdat dat bij lange na niet meer binnen de tijd van de uitzending paste (en we hadden al een half uur extra ingeprogrameerd!). Met de terugkeer van Armstrong is het ook weer in de ‘Only Lance Show’ veranderd, en wordt alles afgemeten aan wat hij doet. We spoelen dus maar door de uitzendingen heen als er geen interessante dingen gebeuren, dat scheelt in de hoeveelheid gekwaak! Blijkbaar is het ook alweer twee jaar geleden dat er een aantal renners geschorst werden die nu weer wedstrijden mogen fietsen. Je ziet dus de ene na de andere dopinggebruiker voorbij komen, die we toch echt niet meer serieus kunnen nemen. Helemaal niet als ze zoals Landis gaan klagen dat ze zo ontwend waren aan publiek dat ze ervan in de war raakten, of als ze zoals Hamilton echt helemaal achterin de uitslagen staan.

Verder hebben we de afgelopen weken heel veel gefietst omdat het zulk lekker weer is telkens. Vandaag was het ook warm genoeg op ons terras om buiten te zitten en morgen schijnt het 14 graden te worden, lekker! Dan was ik vorige week nog jarig, wat we in twee keer gevierd hebben. Op maandag hebben we met een paar vrienden taart gegeten en op vrijdag hebben we een feestje gehouden. Het was erg gezellig! Ik had appeltaart gebakken en die was erg goed gelukt al zeg ik het zelf! We hebben er zelfs nog een extra paar dagen van kunnen genieten omdat er nog over was, lekker! Wat ook erg goed was gelukt waren de pizza’s van pizzadeeg uit de broodbakmachine, yum yum!!
Ook was het deze week eindelijk zo ver dat we de hypotheek konden oversluiten. De bank heeft er twee maanden voor nodig gehad om alles rond te krijgen omdat er zo ontzettend veel mensen waren die ook een nieuwe hypotheek wilden. Behalve de lagere hypotheekrente merken we niet zoveel van de financiële crisis, maar we vallen qua werk dan ook niet in de categorieën waar nu de ontslagen vallen.

En dan kregen we vorige week kregen onze tweede ronde Kerstkaarten. Bij de eerste kaart dachten we nog ‘goh, die komt laat!’, maar na nog een paar late kaartjes denken we dat het aan de Nederlandse post ligt. Blijkbaar gaat alle post waar geen prioritysticker op zit met de boot, ongeacht de hoeveelheid postzegels...

  • 24 Februari 2009 - 05:10

    Henk Scholten:

    Goedemorgen Annemiek,

    Leuk je uitgebreide informatie. Aleen jammer dat je zo negatief bent over de Ronde van Californie. Ik volg hem al vanf de oprichting in 2006, en beleef er veel plezier aan.
    Ik hoop hem zelfs nog eens te bezoeken.

    Overigens is de planning dat we met onze fietsclub RTC volgend jaar de staat Californie bezoeken.
    Dat wordt waarschijnlijk echter weer in de maand mei. Dan is deze Amgen tour jammer genoeg al weer voorbij.
    Tot eeen volgende keer.

    Met vriendelijke groeten,

    Henk Scholten(De fiestende landmeter uit Beuningen (0))

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 238950

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: