Road trip, deel 1 - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Road trip, deel 1 - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Road trip, deel 1

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

29 Juni 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Met het officiële begin van de zomer is het een stuk warmer geworden, het is nu telkens vroeg in de morgen al erg zonnig en ver over de twintig graden. Mooi weer om motor te rijden dus! Donderdag kreeg ik van Danko een tanktas omdat dat toch wel handig is om te hebben als ik in mijn eentje rond rijd :-D. Vrijdagmorgen moesten we allebei eerst nog even naar het werk en daarna hebben we onze spullen gepakt en op de motor gebonden. Tegen die tijd hing er een erg grote donkere wolk boven Boulder en begon het een beetje te regenen. We waren net op tijd weg zodat we het niet over ons heen hebben gekregen!

Vanuit Boulder zijn we naar Golden gereden en vanaf daar via highway 6 door Clear Creek Canyon (een leuk bochtig alternatief voor het eerste stuk snelweg) naar de I-70. In de canyon werd het hoe langer hoe donkerder en kregen we alsnog een flinke regenbui over ons heen. We hebben een klein stukje over de snelweg gereden totaan de afslag voor Loveland Pass. Via deze pas kom je in Keystone en vanaf daar zijn we naar Breckenridge gereden. Je kunt ook in Breckenridge komen door de snelweg wat langer te volgen, maar het is leuker om dat niet te doen! In Breckenridge hebben we thee gedronken om weer een beetje warm te worden en daarna zijn we via de Hoosier Pass naar Fairplay gereden. Onderweg werd het ook weer zonnig, dat is toch een stuk prettiger dan bewolkt en frisjes! Vanaf Fairplay hebben we de 285 richting Buena Vista genomen. Voor het grootste gedeelte gaat deze weg rechttoe, rechtaan door een grote vlakte, maar aan het eind kom je door een gaaf stukje natuur. Hele woeste heuvels en waarschuwingsborden voor motorrijders om ‘extreem voorzichtig’ te zijn. Waarom die borden er staan was ons niet helemaal duidelijk, behalve dat er na 30 mijl weer wat bochten in de weg zitten.

We waren van plan om in de buurt van Salida te gaan eten, maar uiteindelijk zijn we direct doorgereden naar Gunnison. Daarvoor moesten we nog de Monarch Pass over. We waren het er wel over eens dat het maar goed was dat we niet eerst zijn gaan eten, want het was best een beetje koud bovenop. Het laatste stuk naar Gunnison hadden we flink wat tegenwind, ik was dan ook blij toen we bij ons motel aangekomen waren! We hebben snel ingecheckt in het schoonste motel dat we ooit hebben gezien (zelfs met vloerverwarming in de badkamer!) en zijn toen gaan eten bij de locale ‘barbecue shack’, een oud (afhaal)restaurantje waar we ons tegoed hebben gedaan aan allerlei gerookt vlees: spare ribs, brisket, worst en pulled pork, hmmm! (Voor de duidelijkheid: brisket is rundvlees (het borststuk) dat in dit geval langzaam gegaard wordt door de de hitte van de rook van houtsnippers op houtskool. Pulled pork wordt op dezelfde manier klaargemaakt, als het vlees heel erg gaar is wordt het uit elkaar getrokken en voorzien van barbecuesaus)

Zaterdag moesten we dus elk een andere kant op, ik weer naar Boulder en Danko verder richting Tucson. We hadden bedacht dat ik het beste via de 285 terug kon rijden richting Denver zodat ik niet aan het eind van de middag slecht weer zou krijgen in de bergen. Eenmaal onderweg was het hartstikke mooi weer en wilde ik veel liever bergweggetjes rijden, dus ben ik via dezelfde weg als we gekomen waren teruggegaan. Eenmaal in Golden had ik nog geen helemaal geen zin om al naar Boulder te gaan en heb ik nog een ommetje van ongeveer een uur gemaakt langs het Golden Gate State Park naar de Peak to Peak en via Nederland naar huis. Motorrijden is leuk!!
Danko is door Montrose, Durango en Cortez naar Four Corners gereden, de enige plaats in Amerika waar vier staten aan elkaar grenzen. Hij heeft er een foto gemaakt van de rij wachtende mensen die er op de foto wilden en is toen weer weggegaan. Uiteindelijk kwam hij gisteravond aan bij het resort in Tucson waar de conferentie is, waar ze hem toen hij kwam aanrijden vroegen of hij iets kwam afleveren. De meeste arriverende gasten zullen er wel iets netter uitzien, haha! Nu dus een paar dagen conferentie en dan begint op donderdag voor Danko de terugreis. Vrijdag rijd ik weer naar Gunnison en dan gaan we zaterdag samen terug naar huis.

• 03 Juli 2009 - 14:38

Willem:

wat ee n geweldig en afwisselend land toch. Geniet ervan en ook van je vakantie. Ik hoop even comfortabel en lang als in Nederland. Inmiddels is Cycletours verder met de KLM. De fietsen kunnen weer gratis mee en men zoekt nu de reis verder uit. Ben benieuwd hoe dit gaat lopoen.

Hartelijke groet,

Willem Marcelis

• 06 Juli 2009 - 16:49

Annemiek:

We hebben zeker genoten van ons uitstapje, lekker even weg en een beetje de toerist uithangen. Zomervakantie bestaat hier niet, en lang vakantie nemen (als je daar tenminste genoeg dagen voor opgebouwd hebt) is ook niet erg gebruikelijk. Erg anders dan in Nederland dus! (Helaas) Gelukkig zijn er de federal holidays zodat er bijna elke maand een keer een driedaags weekend is. Dat voelt dan echt als een minivakantie en we proberen er dan ook zoveel mogelijk uit te halen!