Weekendje Las Vegas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Weekendje Las Vegas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Weekendje Las Vegas

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

30 April 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week donderdag was het na het werk snel nog even een stukje hardlopen, tas inpakken, eten en toen op weg naar het vliegveld. We waren nog nooit zo laat 's avonds vertrokken en het vliegveld was zo ongeveer uitgestorven! We hadden een rechtstreekse vlucht naar Las Vegas, waar we keurig om half elf geland zijn. Onze tas kwam als één van de eersten van de band en daarna hebben we een taxi genomen naar het hotel. De vorige keer dat we in Las Vegas waren hadden we een shuttlebusje geboekt, maar omdat dat nogal slecht bevallen was en het qua kosten bijna niks scheelde hadden we besloten dat we dan nu lekker met de taxi gingen. De chauffeur vroeg of het goed was als we over de snelweg gingen omdat dat sneller was dan in de file over de Strip, alleen was dat dus niet echt de korste route! Het was wel goed dat we het gedaan hebben, want het laatste kleine stukje over de strip duurde een half uur! Toen we het hotel inliepen stond er een hele lange wachtrij in de lobby. Die was gelukkig niet om in te checken, maar voor een night club en het was best grappig om al die dametjes op hun mooist aangekleed eens te bekijken. Na het inchecken zijn we naar onze kamer gegaan om even de koffer weg te brengen, en daar waren we wel van onder de indruk! Het was echt de grootste hotelkamer die we ooit gehad hebben (net zo groot als een hele verdieping van ons huis!) en ook echt mooi ingericht, zelfs compleet met automatische bediening van alle verlichting en gordijnen! Daarna zijn we op zoek gegaan naar een plek om even iets te drinken, alleen zijn alle bars in de casino’s of heel duur of heel lawaaierig, dus het duurde even voordat we iets hadden gevonden waar we een beetje rustig konden zitten. Uiteindelijk zijn we bij een restaurant naar binnen gelopen (waar ook midden in de nacht nog mensen – sommigen zelfs met kleine kinderen! – nog warm zaten te eten) en hebben we lekker onderuitgezakt een drankje gedronken. Toen we allebei echt in slaap begonnen te vallen zijn we maar een naar ons hotel terug gelopen. We kunnen ons allebei niet herinneren wanneer we voor het laatst zolang zijn opgebleven, want het was half drie voordat we in bed lagen!

Voor vrijdag was het plan om eens flink uit te slapen. We hadden alleen vergeten om het geluid van onze telefoons uit te zetten en dus werden we om half acht wakker van Huub. Poe, dat was toch echt nog veel te vroeg en dus hebben we nog wat uurtjes verder geslapen voordat we op zijn gestaan! We zijn bij de mall tegenover het hotel gaan ontbijten, want daar had ik de avond van tevoren een Starbucks gezien. We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten en daarna zijn we een stuk over de strip gaan lopen. Het was de bedoeling om naar de fonteinen bij het Bellagio te gaan kijken, alleen waren we daar net een half uur te vroeg voor. Omdat we geen zin hadden om te wachten zijn we weer terug naar het hotel gelopen omdat we ook nog wilden gaan zwemmen. Onderweg kwamen we langs een Tix-4-Tonight standje waar je met korting kaartjes voor allerlei shows kunt kopen, en daar zag ik dat ze ook reclame maakten voor korting op buffetten. Zowaar stond het sushibuffet waar we naartoe wilden er ook tussen, dus hebben we daar twee dinerkaartjes voor gekocht. Onderweg zijn we een werkelijk enorm ijsje gaan eten. Dat was de eerste keer dat we een Groupon gebruikt hebben en daar hielden we een leuke korting aan over! Daarna zijn we gaan zwemmen tot de zon achter het hotel verdween en het te fris werd en toen zijn we nog een keer naar het midden van de strip gelopen voor het avondeten. Van tevoren hadden we nog getwijfeld of we hardloopspullen mee wilden nemen, maar met al het rondlopen kregen we onze beweging ook wel! We hebben genoten van de sushi en daarna wilden we even naar de fonteinen kijken en daarna ergens iets gaan drinken. Net voor het Planet Hollywood zit een restaurant/bar waar we wel eerder eens hebben gezeten, en dat wilden we nu weer doen. Terwijl Danko het drinken ging bestellen ging ik een plekje aan de rand van het terras zoeken zodat we lekker mensen konden kijken, alleen waren we daar binnen de korste tijd weer weg. Er kwam namelijk telkens een hele vieze rioollucht langs, gewoon verschrikkelijk! En om het nog iets erger te maken waren de hele dure drankjes niet te pruimen. Het was vreselijk zoet en de alcohol was nergens te bekennen. Tip: bestel nooit iets als de prijs er niet bij staat, want deze waren maar liefst $17 per stuk!! Danko heeft zijn beker in zo ongeveer de eerste de beste prullenbak gegooid en achteraf had ik dat beter ook kunnen doen. We hebben nog naar een fonteinenshow gekeken en daarna zijn we eens terug gelopen naar het Wynn. Onderweg hebben we in een slijterij een paar flesjes bier en mixdrankjes gekocht zodat we niet nog een keer ergens iets hoefden te kopen, want dat was toch niet zo goed bevallen!

Op zaterdag hebben we nog een keer lekker uitgeslapen en daarna weer lekker buiten bij de Starbucks ontbeten. We waren van plan om daarna te gaan zwemmen (in plaats van aan het eind van de middag) maar omdat we toch al bij het winkelcentrum waren zijn we eerst een beetje gaan winkelen. En dat was maar goed ook, want bij de Gap hadden ze totaan twee uur 's middags 40% korting op alles in de winkel, en er waren nog meer winkels met dat soort kortingen vanwege Pasen. En het was helemaal goed omdat ze overal leuke dingen hadden, dus ik heb mijn slag goed geslagen! Drie korte broeken, vier rokjes en twee shirtjes rijker kwamen we het winkelcentrum weer uit, helemaal goed! Er was nog net genoeg tijd om nog even te gaan zwemmen en daarna hebben we op de kamer even een drankje gedronken voordat we zijn gaan eten. We wilden eigenlijk wel een buffet proberen waar we nog niet eerder geweest waren, maar omdat alle bufetten van de goedkopere casino's niet zulke goede beoordelingen hadden zijn we uiteindelijk naar het Bellagio gegaan. Alleen bleek toen we daar kwamen dat ze een speciaal dinerbuffet hadden in verband met Pasen, en dat je daar dan ook flink extra voor moest betalen. Dat zagen we niet zo zitten, alleen was het ondertussen aan de late kant om nog lang naar iets anders te zoeken. Omdat we wel wisten dat de rijen bij het Paris nog veel langer zouden zijn, zijn we naar het Aria casino gelopen. Dat is onderdeel van het nieuwe City Center complex dat ze in de laatste paar jaar uit de grond gestampt hebben (zeven grote flatgebouwen, waarvan meerdere hotels en casino's!). Helaas voor ons was het buffet daar ook duurder dan normaal, maar er stond tenminste geen rij en we konden dus zo naar binnen. Toen we net zaten kwam er iemand drinken brengen en die mompelde ook iets over kreeft. We hadden het allebei niet goed verstaan en we dachten 'zal wel', maar vijf minuten later kwam ze dus een bord met een hele kreeft brengen! Dat was een leuke en lekkere verrassing! Terwijl we zaten te eten kwamen er nog een man en een vrouw bij ons in de buurt zitten. Hij had een behoorlijk zwaar Russisch accent in z’n Engels en zij was het type die wel iets minder make-up had kunnen gebruiken. Het was duidelijk dat ze elkaar net ontmoet hadden, want hij probeerde haar onder de indruk te brengen met allerlei verhalen en door de bedienining te commanderen en tegerlijktijd telkens ‘baby’ te noemen, en zij probeerde hetzelfde bij hem te bereiken door twee extra kreeften te bestellen. We hebben er mooi om zitten lachen, wat een stel, haha! Na het eten zijn we nog even naar de fonteinen gaan kijken en daarna zijn we weer terug gelopen naar het hotel. Tenminste, we hebben ons door de mensenmassa gemanouvreerd, wat een mensen en wat een drukte! Daarmee vergeleken was het de vorige keer gewoonweg uitgestorven! Het is ook zo ongeveer onvermijdelijk dat je van die mensen tegenkomt die in het wildeweg tegen iedereen en niemand hel en verdoemenis staan te preken en terwijl we erlangs liepen hoorden we iemand zeggen 'Oh no, the Jesus people!'. Haha, want dat beschrijft precies wat het is! En die staan dan zo ongeveer naast de hordes mensen die je allerlei reclamekaartjes en boekjes willen geven zodat je weet wie je moet bellen als je behoefte zou hebben aan een bepaald soort gezelschapsdames, grappig is dat.

En voor we het wisten was het alweer zondag! We zijn na het ontbijt direct even gaan zwemmen, en we waren van plan om daarna te lunchen bij het buffet van het Wynn. Dat schijnt echt heel goed te zijn, en dus hadden we die voor het laatst bewaard. Alleen stond daar een gigantische rij en hadden ze ook hier de prijzen aangepast voor Pasen. En niet alleen dat, maar ze hadden ook de brunch ingekort tot één uur ‘s middags. Na die tijd begon het diner, en daar zou je dan bijna $50 per persoon voor moeten betalen! Dat vonden we toch echt veel teveel en dus zijn we naar buiten gelopen om ergens anders een restaurantje te zoeken. Omdat we geen zin hadden in de burgers of sushi bij de mall en we als eerstvolgende langs het Treasure Island casino kwamen zijn we daar maar eens naar binnen gelopen om te kijken of ze daar net zo'n last hadden van lunchdrukte. Gelukkig voor ons was er helemaal geen rij en hadden we dus tijd genoeg voor de lunch-met-champagne! Qua eten was het nogal een verschil met de wat luxere casino's (het eten in Black Hawk is zeg maar beter, haha!), maar voor één keer was het prima en bovendien kregen we er bubbels bij. En daarna was het alweer tijd om de taxi naar het vliegveld te nemen! De dagen zijn snel voorbij gegaan, maar we hebben het erg leuk gehad! We hebben ook mooi het slechte weer in Boulder gemist, want daar heeft het het hele weekend gesneeuwd en geregend. Voor de terugweg naar Boulder gingen we met Delta via Salt Lake City, en het eerste stuk kregen we een upgrade naar business class vanwege Danko zijn frequent flyer status. Het is toch wel heel leuk als dat gebeurt en je lekker luxe voorin mag komen zitten!

En toen was het alweer maandag, en werd ik wakker met een soort combinatie van verkouden en ziek. Ik ben dus maar een paar dagen thuis gebleven van het werk want ik kwam niet veel verder dan met een grote voorraad zakdoeken op de bank zitten. Gelukkig duurde dat maar kort, want ik vind het maar vervelend als je de hele dag alleen maar een beetje rond kunt hangen!

Het stofzuigerverhaal kreeg op maandag ook nog een staartje. Toen de stofzuiger kapot ging had Danko geklaagd bij Black&Decker en daar had hij zo'n heel standaard gautomatiseerd emailtje op teruggekregen. Het was wel duidelijk dat ze helemaal niet hadden gelezen wat hij had geschreven, dus heeft hij geantwoord dat ze zijn email maar eens naar een manager moesten doorsturen omdat hij niet tevreden was over hoe het was afgehandeld. Een poosje daarna werd hij gebeld door een customer service center in Denver en die zeiden dat we het aankoopbedrag terug zouden krijgen als we de stofzuiger op zouden sturen, onder het mom van een eenmalige 'customer satisfaction refund', ook al was de garantie verlopen. Goed, het was dus wel een beetje boel jammer dat we het ding in stukken gehakt hadden en daarna hadden weggegooid! Danko heeft toen gezegd dat we de stofzuiger bij het vuilnis gedaan hadden, maar dat we nog wel de vorige bewaard hadden nadat die stuk was gegaan. Nou, het was ook prima als we die terug zouden sturen, zolang zij maar een stofzuiger van ons zouden krijgen! Danko heeft dus gisteren de oudste oude stofzuiger naar Denver gefedext en het is nu dus even afwachten wanneer we de check zullen krijgen! We waren er allebei nogal verbaasd over, want dat was wel het laatste dat we verwacht hadden!

Het andere leuke nieuws is dat Ad en Ria gisteren tickets geboekt hebben om in de zomer een paar weken naar Boulder te komen! Het duurt nog drie maanden voordat het zover is, maar ik heb er nu al heel veel zin in!