Even thuis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Even thuis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Even thuis

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Januari 2014 | Verenigde Staten, Boulder

Het is gewoon alweer twee weken geleden dan we uit Nederland vertrokken zijn! We vlogen via Minneapolis, en nadat we een paar films gekeken hadden waren we er al snel. We hebben ons even in de lounge geparkeerd en daar was het internet zowaar snel genoeg om Boer zoekt vrouw te kijken :-). Daarna heb ik een beetje proberen te slapen op de korte vlucht naar Denver en toen waren we alweer thuis! 's Avonds hebben we ook direct maar de koffers uitgepakt om wakker te kunnen blijven totdat het laat genoeg was om in bed te kruipen, want als we op de bank waren blijven zitten waren we prompt in slaap gevallen!

Toen we op vrijdagavond in Denver aankwamen was het nog redelijk warm en helemaal niet erg om even buiten op de shuttle naar de parkeerplaats te wachten, maar op zaterdag was het weer volkomen anders. Er kwam namelijk een sneeuwstorm over en die liet maar liefst vierentwintig centimeter sneeuw achter! Een nieuw record en ook direct dubbel zoveel als het vorige record. En er waren ook recordtemperaturen, brrr! Gelukkig hadden we geen last van de rampkou in het noordoosten van het land! We hebben maar eens een beetje uitgeslapen en 's middags zijn we gaan winkelen. Zo af en toe komen we op dat idee en nu waren we zowaar ook redelijk succesvol! Wel met een nodige tussenstop bij de Starbucks om een beetje wakker te blijven trouwens :-).
Op zondag zijn we naar de bioscoop geweest. Het weer was er niet naar om buiten te willen zijn, en ik had Danko voor Sinterklaas kaartjes voor de Hobbit gegeven, dus die film zijn we gaan kijken. We kwamen net na de begintijd binnen, dus hoefden we de meeste voorstukjes en reclame gelukkig niet te zien! Ik had nog een suikerwafel die ik op Schiphol gekocht had om mijn kleingeld op te maken, en daar heb ik lekker van gesnoept onder de film :-). Het was lang geleden dat ik dat gegeten had!

En toen was het maandag weer tijd om aan het werk te gaan. Danko kwam er zo ongeveer meteen achter dat er niet één, maar twee rapporten ingediend moesten worden voor het eind van de maand. We hoorden ook dat eind januari het Fase 2 contract van de marine gaat beginnnen, dat was goed nieuws! Dat we het zouden krijgen wisten we al, alleen niet wanneer. Het minder goede nieuws was alleen dat geen van de drie proposals voor nieuwe projecten geld gaan krijgen, dat was wel erg jammer om te horen na alle moeite die daarin zit! Dinsdagochtend was het trouwens negentien graden onder nul toen we opstonden, wat koud, wat koud! En niet geheel ongewoon voor het weer hier was het een dag later om dezelfde tijd tien graden boven nul. Het kan verkeren!

Verder hebben we die week ook maar eens tickets geboekt voor de volgende reis. Er is een meeting in Zwitserland waar Danko naartoe moet, en we hadden daar nog niet al teveel over nagedacht omdat 'eind januari' toch nog zo ver weg was. Toen we eenmaal weer terug waren uit Nederland was het alleen wel tijd om daar even aandacht aan te besteden! En toen we de tickets geboekt hadden kwamen we erachter dat het nog maar twee weken voor de vertrekdatum was, zo ongeveer tot onze verbijstering, haha! En dus was het ook weleens tijd om dan dingen zoals hotels te regelen. In het plaatsje waar de meeting is was dat niet zo moeilijk, want daar is maar één hotel. Het was alleen iets lastiger om te bedenken wat we dan in de dagen na de meeting wilden gaan doen. Danko had oorspronkelijk bedacht dat we wel konden gaan skiën in Zermatt, alleen had het daar al een poos niet gesneeuwd, net zoals in ongeveer alle andere skigebieden. En dus hebben we die beslissing nog maar even uitgesteld, er was immers nog tijd genoeg, haha!

In het weekend heb ik lekker een beetje in huis aangerommeld, en Danko ontdekte dat Lefthand Canyon weer open was voor fietsers, dus is hij zo ongeveer onmiddelijk dat rondje weer eens gaan fietsen. Het waaide alleen wel ontzettend hard, zo hard zelfs dat je zonder te trappen vanzelf vijftien kilometer per uur ging tegen Lee Hill op, en dat terwijl je daar normaal gesproken met enige moeite net iets meer dan tien op de teller haalt! Ik ben nog niet meegegaan, want ik had besloten dat ik fietsen uit ging stellen totdat we terug zouden zijn uit Zwitersland. Even zorgen dat mijn peesontsteking helemaal over zou zijn zodat ik zou kunnen skiën, en dat zijn we deze week dus maar eens gaan uitproberen. Op woensdag was het namelijk het perfecte skiweer in Copper. Zonnig, net onder het vriespunt en bijna geen wind, dat kon gewoon bijna niet beter! De dagen ervoor en erna was het er veel te koud, dus we hebben even van het goede weer gebruik gemaakt!
We waren precies op tijd om om twaalf uur de 'noon groomer' te doen, dat was nog eens een goed begin van de middag! Ze laten namelijk één mooi geprepareerde piste dicht totaan twaalf uur 's middags, en als je daar dan als één van de eersten af kan gaan dan heb je de mooi aangeveegde sneeuw even voor jezelf :-). Nadat we dat drie keer gedaan hadden zijn we maar eens even brood gaan eten op het terras onderaan de pistes, lekker in het zonnetje! En dat was zo warm dat je daar zonder jas en ook zonder trui kon zitten! De rest van de middag hebben we van de verse sneeuw, het mooie weer en de uitzichten genoten, en realiseerden we ons weer dat het toch wel luxe is dat we zo maar even een dagje kunnen gaan skiën als we daar zin in hebben! En door het skiën kregen we ook heel veel zin om dat te gaan doen in Zwitersland. Thuis hebben we de knoop dan ook maar doorgehakt, en na even slikken een hotel geboekt in Zermatt. Nu hopen we dus maar dat het daar nog gaat sneeuwen deze week!

In Boulder is het na de kou en de harde wind nu lenteachtig, precies goed om lekker te fietsen en buiten te zitten. Danko zei al dat hij al weer helemaal zin had om weer naar Moab te gaan om te mountainbiken. Wat het gevolg heeft dat er over mountainbikes nagedacht wordt, en toen was er de ontdekking dat de allang gewenste 29er flink in de aanbieding was. We zijn er vanmiddag 'even naar wezen kijken' en Danko kwam thuis met een heel gave nieuwe fiets! Het is een oranje Niner Jet 9, die helaas nog even binnen moet blijven omdat er nog wat onderdelen vervangen moeten worden en ook omdat we morgen gewoon al naar Zwiterserland gaan!
Dat realiseerde ik me gisteren pas echt, het toch grappig dat ik dat meestal pas een paar dagen van tevoren besef! We hebben dus ook maar eens ski's gehuurd, en dan kunnen we straks de koffers weer inpakken en morgen weer op weg gaan naar het vliegveld. Alleen dan nu ietsje minder gehaast dan de vorige keer, haha!