Nog een Fase 2! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Nog een Fase 2! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Nog een Fase 2!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 Maart 2014 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week dinsdag kregen we dan eindelijk nieuws over de Fase 2-proposals die Danko in December had ingediend, en wel dat we geld krijgen voor één van de twee!! Eigenlijk hadden we al een heel klein beetje zo'n idee, want de week ervoor waren ze begonnen om het andere project officieel af te ronden waarvoor ze het één en ander aan papierwerk van ons wilden hebben, maar je weet het natuurlijk nooit zeker. Maar we hadden dus iets te vieren! Het kwam dus goed uit dat we nog een fles bubbels in de koelkast hadden staan bij het bedrijf. Die was nog over van toen we vorig jaar onze eerste dag-met-werknemers gevierd hadden, en die hebben we dus maar eens opengemaakt!
En ter gelegenheid van meer geld in het bedrijf voor langer dan we eerst hadden zijn op de woensdag erna uit eten geweest bij de Greenbriar Inn samen met Fraser en Jill. Dat was heel erg gezellig, en we hebben echt hartstikke lekker gegeten! Danko en ik hadden (zoals wel vaker) hetzelfde besteld. We kregen crab cake als voorgerecht, daarna kwam er een bolletje frambozensorbetijs met een bosbes als tussengerechtje, gevolgd beef Wellington als hoofdgerecht en als toetje molten chocolate cake met kersenijs en een glaasje port. Mmm, om je vingers bij op te eten!

Voor vorige week vrijdag hadden we opnieuw bedacht dat we wilden gaan skiën in Winter Park. Op vrijdagmorgen was de weersvoorspelling alleen verslechterd tot natte sneeuw, gevolgd door ijzel en temperaturen onder het vriespunt, en dat garandeert zo ongeveer erg gladde wegen en de bijbehorende files. In Winter Park zou het de hele dag hard gaan sneeuwen, en dus hebben we het skiën nog maar een keertje uitgesteld. En dat was maar goed ook, want 's middags zag Danko toevallig dat er op de Berthoud Pass (die je over moet om van de snelweg in het skigebied te komen) een flinke lawine geweest was. Het heeft uren geduurd voordat ze zelfs maar konden voorspellen wanneer de weg weer open zou gaan, daar waren we dus mooi aan ontsnapt!
En na dat winterse weer en nog wat meer sneeuw (en er was dinsdags ook al sneeuw gevallen) werd het in het weekend ineens heel erg lekker weer. Zondag was het zelfs warm genoeg om in een korte broek en korte mouwen te fietsen! We zijn naar Lyons gefietst waar ik lekker even in de zon gezeten heb terwijl Danko nog een klein rondje verder ging, en daarna zijn we via Hygiene weer naar huis gereden. En net na de laatste plek waar je eventueel terecht kunt voor iets te eten kwam ik de man met de hamer tegen. Poehee, het was dus even bikkelen om thuis te komen! Dat krijg je ervan als je een paar maanden niet zoveel uitspookt, haha! Maar eenmaal thuis konden we heerlijk met een drankje in de zon op het terras zitten voor de rest van de middag. Er is toch eigenlijk niks beters dan dat als je een lang stuk gefiets hebt!

Ter afwisseling zijn we afgelopen woensdag dan eindelijk naar Winter Park geweest. Daar hadden ze net een laagje verse sneeuw gehad, maar die dag was het onbewolkt, zonnig, en helemaal niet koud. Ons perfecte skiweer! We waren er niet zo vroeg als we hadden gewild, en voor we het wisten was het al vier uur en gingen de liften al dicht. Toch jammer dat ze die niet een uurtje langer open laten zodra de zomertijd in is gegaan! Maar we hebben heel erg leuk geskied, en tussendoor nog even lekker in de zon gezeten om warme chocolademelk te drinken. Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst in Winter Park geskied had, maar in ieder geval was dat een hele poos geleden. En dus was het allemaal weer een beetje nieuw, en dat is leuk! Hopelijk lukt het om nog een paar keer vaker te gaan voor dat het er te warm voor wordt!