Veni, vidi, Vegas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Veni, vidi, Vegas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Veni, vidi, Vegas

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 April 2014 | Verenigde Staten, Boulder

Het is gewoon alweer een week geleden dat we vertrokken naar Las Vegas! We vlogen pas tegen het middaguur, dus hoefden we niet vroeg op te staan en ons ook niet te haasten verder. Wel zo prettig! We vlogen via Salt Lake City, en op weg daar naartoe heb ik lekker nog een beetje geslapen, want het waren weer een paar treinige nachten geweest om het zo maar even te zeggen. Eenmaal in Salt Lake konden we ongeveer het ene vliegtuig uit, en het volgende vliegtuig in lopen, en een uurtje later waren we op de plaats van bestemming! We hebben een taxi genomen naar het Aria en terwijl Danko ging inchecken ging ik de kaartjes ophalen die we voor Cirque du Soleil gereserveerd hadden. Alleen konden ze mij of Danko nergens vinden in de reserveringen, en gelukkig was de concierge zo aardig om dan maar twee andere kaartjes te printen :-). Daarna hebben we onze tassen even op de kamer gezet en zijn we op weg gegaan naar het buffet in Ceasar's Palace, waar we wilden gaan eten. Natuurlijk kwam er onderweg nog wat geld terecht in een fruitautomaat, en die betaalde prompt meer uit dan we erin gestopt hadden. Het avondeten hadden we er op die manier al voor de helft uit! Tenminste dat dachten we... Want toen we na een half uur wachten bij de kassa van het buffet waren zeiden ze tegen ons: "En dat is dan $142 alstublieft" - en wij dachten "Heu... wat?!!" Helaas bleek dat toch echt de prijs voor twee personen te zijn (vanwege Pasen) en daar hebben we hartelijk voor bedankt. Na even googlen zijn we naar het buffet in het Cosmopolitan gelopen, en daar was geen (afzette)rij, wel zo fijn! We hebben lekker de tijd genomen om te eten en ook even koffie te drinken, met het voordeel dat we na het eten makkelijk nog even naar de fonteinen bij het Bellagio konden gaan kijken!

Eén van de plannen die we voor het weekend hadden was eens lekker een beetje bij te slapen, maar helaas voor ons hadden we een bed met wel erg grote kuilen in de matras. We zijn dan ook wat vroeger uit bed gerold (dat ging aan één kant van het bed redelijk vanzelf..) en nadat ze Danko om een nieuwe matras beloofd hadden zijn we gaan ontbijten op ons favoriete plekje daarvoor, namelijk met chocoladecroissantjes van het bakkerijtje in het Bellagio. En net zoals we de vorige dag al opgemerkt hadden was het hier ook een stuk drukker! Dus we hebben lekker mensen kunnen kijken vanuit onze luie stoel. Na onze brunch ben ik even een middagdutje gaan doen terwijl Danko nog een keer om een ander matras ging vragen. Als oplossing tegen de kuilen hadden ze de matras namelijk rondgedraaid, en dat helpt natuurlijk niet erg. En hij is onze kaartjes voor Zarkana gaan ophalen, want we hadden ondertussen het reserveringsnummer uit de email opgegraven. Gelukkig, want dan konden we ietsje verder vooraan zitten! En daarna was het tijd om eens een beetje te winkelen, maar niet voordat we gratis een taartje hadden gegeten van de banketbakker in ons hotel. Dat had ik bij elkaar gespaard met een online spelletje, en omdat je meer tegoed ervoor kreeg dan ik had verwacht hadden we allebei ons eigen gebakje om van te snoepen, zo lekker! Toen we uitgewinkeld waren was er nog mooi een uurtje om even bij het zwembad te zitten en daarna zagen we dat we ondertussen ook een andere matras hadden. Met andere kuilen waar we dan maar wat kussens onder gepropt hebben en vervolgens zijn we sushi gaan eten. Mmm! Na het eten konden we meteen door naar het theater voor Cirque du Soleil. En tot onze verbijstering zaten we zo ongeveer helemaal vooraan, en ook redelijk ver naar het midden! Hadden wij even geluk gehad met onze kaartjes! Normaal gesproken is dat niet goedkoop, en wij zaten daar zomaar gratis :-).
Voordat de show begon kwamen er al allemaal clowns door het publiek lopen, en daar mocht je ook foto's van maken. Daar hadden we niet op gerekend, hartstikke leuk! En de show zelf was echt helemaal geweldig! Het begon met jongleren met een enorme hoeveelheid ballen, daarna waren er acrobaten met ladders en springplanken, gevolgd door twee mannen die al rondzwierend aan een kabel half boven het publiek de meest onwaarschijnlijke dingen deden. Ik heb met open mond zitten kijken! Daarna was er nog trapezewerk, rondtollende mensen in hoepels, en tussendoor als ze het toneel aan het aanpassen waren iemand die met zand op een soort trommel ontzettend knap van allerlei tekeningen maakte. En er waren de clowns die voor de show al door het publiek gestuiterd waren en die waren erg leuk!

Op zondag zijn we ietsje slimmer gaan ontbijten, want we hadden ontdekt dat er ook croissantjes en koffie verkocht werd in de ijswinkel tegenover de bakker. En wel precies dezelfde! We hebben weer lekker de tijd genomen voor het ontbijt en daarna wilden we nog een beetje meer gaan winkelen. En dat ging precies op dezelfde manier als vorig jaar, want toen we na een wel een beetje te warme wandeling bij de mall tegenover het Wynn kwamen was die gesloten vanwege Pasen! Dat was wel een beetje jammer. We hebben dus maar rechtsomkeert gemaakt en zijn teruggelopen naar ons hotel. Plan B: het zwembad! We hebben een paar ligstoelen uitgekozen in de schaduw en daar zijn we de rest van de middag niet meer vanaf gekomen :-). En 's avonds zijn we gaan eten bij het buffet in het Bellagio. Daar hadden we ons wel op verheugd, want dat was erg lekker de vorige keren. Tot onze verbazing konden we in één keer doorlopen naar de kassa, dat hadden we nog nooit meegemaakt! Al werd het ons daarna wel duidelijk waarom, want dit viel toch wel een beetje tegen. Het was lang niet meer zo goed als eerst, en dat was toch niet wat we verwacht hadden! Na het eten zijn we nog wel naar de fonteinen gaan kijken, en dat blijft leuk :-).

En maandag was alweer de laatste dag! Omdat we pas aan het eind van de middag naar huis vlogen hadden we nog alle tijd, alleen hadden we niet meer zo'n zin om dingen te gaan doen... We zijn lekker bij het zwembad gaan zitten, en we hebben gebruncht bij het Aria-buffet. Dat kreeg ik voor één persoon gratis, en dat was ook de reden dat we er zijn gaan eten, want we waren er eerlijk gezegd een beetje klaar mee. En dus hadden we de vreemde gewaarwording dat we het wel goed geweest vonden en wel graag naar huis wilden, dat hebben we nog nooit eerder gehad! Om de één of andere reden vielen sommige dingen een beetje tegen deze keer, en hoewel we zeker een leuk weekend gehad hebben denk ik niet dat we snel nog een keer naar Las Vegas zullen gaan. We kwamen nou eenmaal niet om dingen te bekijken, te gokken of uit te gaan, en dan zijn er natuurlijk veel meer plekken waar je naartoe zou kunnen gaan. Het was thuis in ieder geval heerlijk om in ons eigen bed te kruipen, treinige nacht of niet!

En wat dat betreft... sinds Danko dinsdag op een huizenwebsite keek hebben we in volle vaart onze zinnen op een huis gezet. Toen we een paar weken geleden een huis gingen bekijken hadden we er eigenlijk nog één willen zien, maar daar konden we geen afspraak meer voor maken omdat het zo goed als verkocht was. En dinsdag zag Danko dat daar weer een open huis voor gepland was. Blijkbaar was de verkoop niet doorgegaan omdat men de aanbetaling niet rond kon krijgen, en we hadden er woensdag wel direct naar willen gaan kijken. Alleen wilden ze totaan het open huis geen mensen meer over de vloer hebben, en dus moeten we een paar dagen wachten. Maar dan wel zeer ongeduldig, haha!
Een beetje spannend is het wel, want als het huis is zoals we denken (en hopen), dan gaan we toch wel moeten beslissen of we ervoor gaan of niet. En het voelt gewoon een beetje gek om uit Boulder weg te verhuizen. Aan de andere kant zouden we helemaal niet over afstanden nadenken als er een leuk huis was in het zuiden van de stad, en dat is in sommige opzichten nog verder weg dan dit huis aan de golfbaan. Maar goed, we wachten af! Het enige waar we gelukkig niet meer op hoeven te wachten is de lente, want in de paar dagen dat we weg waren zijn alle bomen begonnen te bloeien ook al zit er verder nog nauwelijks blad aan. Overal zingen ineens vogeltjes en ruikt het naar bloesems! En net buiten de stad zijn hele stukken grasland paars van alle bloemetjes. Dat was een erg mooi gezicht, maar toen ik er 's middags een foto van wilde maken stond de zon anders en zag je er niks meer van. We waren zo ongeveer al vergeten hoe de kleur groen eruit ziet, en nu lijkt alles al wel bijna te groen!

• 26 April 2014 - 10:34

Rose:

Wat leuk om weer eens wat te lezen over waar jullie mee bezig zijn:-) suc6 met het huis, hopenlijk is het wat jullie er van verwachten en lukt het..
    Hier zo dadelijk naar de stad met Matthijs en jasmijn Koningsdag vieren.
    Groetjes van ons

• 27 April 2014 - 08:14

Annemiek Kamphuis:

Dat hopen wij ook! We konden het niet laten en zijn er vanmiddag nog even langsgefietst. Fingers crossed!