Allebei weer thuis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Allebei weer thuis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Allebei weer thuis

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

27 Juli 2014 | Verenigde Staten, Boulder

Bijna twee weken geleden vertrokken we weer naar Colorado, tenminste ik... We zijn de dag begonnen met een lekker Nederlands ontbijt in het hotel en daarna vlogen we naar Minneapolis. De vlucht ging snel: een aantal films en we waren alweer aan de andere kant van de plas! We hebben even in de lounge gezeten waar we erachter kwamen dat we dat voordeeltje kwijt gaan raken, en daarna vloog ik naar Denver en Danko naar Washington, DC. Tenminste, dat was de bedoeling, maar net toen ik de auto van de parkeerplaats had opgehaald belde Danko al dat hij geland was in... Detroit! Jawel, alweer een noodlanding. Deze was niet zo spoedeisend als de vorige, maar omdat de navigatie was uitgevallen en het weer in Washington te slecht was om op zicht alleen te kunnen vliegen hadden ze moeten omdraaien en landen om het euvel te repareren. Al met al was Danko dus een stuk later over dan de bedoeling was!
Ondertussen had ik op weg naar huis boodschappen gedaan, thuis de enige overgebleven aardbei geplukt en daarna ben ik een stukje gaan fietsen, want het was nog zo mooi zonnig dat ik even een ommetje wilde maken. Halverwege het kleine rondje vond ik dat toch een iets minder goed idee, haha! Maar het was wel lekker om even een beetje te bewegen en in de buitenlucht te zijn. Eenmaal weer thuis ben ik ook eens de tuin ingelopen, en behalve wat dood gras doordat de sprinklers zichzelf gereset hadden vond ik ook tot mijn grote verbazing twee kersenboompjes tjokvol met kersen! We hadden echt gedacht dat die ondertussen wel leeggegeten zouden zijn, maar dat was dus niet zo!

Op woensdag moest ik echt even bijkomen van de reis, en op donderdag ben ik met bijna al mijn oud-collega's uit lunchen geweest bij een moderne Mexicaan. Erg leuk dat ze me meegevraagd hadden en het was erg gezellig! En na het eten kon ik direct door naar het vliegveld om Danko op te halen.

Een paar weken geleden hadden we vorige week zaterdag geprikt om met Steve en Michelle een stukje te gaan fietsen en daarna samen te eten. Alleen waren ze vergeten dat ze die avond ook al samen met hun hele buurt een film zouden gaan kijken, of we dat ook leuk zouden vinden. Maar eerst zijn we 's middags nog een stukje gaan motorrijden met de crossmotors. Even een stukje over de Peak to Peak en over een paar zandweggetjes waar we nog niet eerder geweest waren. Daar boven was het tenminste lekker koel, want in Boulder smolten we zo ongeveer weg van de hitte in onze motorkleren! Ik vind het elk jaar weer typisch hoe snel het weer op een gegeven moment omslaat van ergens in de twintig graden naar ver over de dertig, dat is altijd even wennen!

Na het motorrijden zijn we naar Salina gereden en hebben we eerst samen met Michelle en Steven en nog een paar van hun buren warm gegeten, waarvoor iedereen het één of ander had meegenomen. Ik had pastasalade gemaakt en die was erg goed gelukt al zeg ik het zelf :-). Met het toetje moesten we alleen opschieten, want door alle gezelligheid was het ondertussen al tijd om naar het 'school house' te lopen voor de film. In plaats van lopen zijn we dus maar met een stel achterin een pickup naar de plaats van bestemming gereden. Redneck style, haha! De film was leuk, daarna hebben we nog een borrel gedronken, dat was een erg gezellige avond!

Voor vorige week zondag stond er kersen plukken op de planning. Ik had eigenlijk gedacht wel redelijk snel een teiltje vol te zullen hebben met de karrenvracht aan fruit dat er hing, maar dat had ik toch even fout! In de halve week dat de kersen nog aan de boom gehangen hebben hadden de vogels en allerlei ander rondvliegend spul ze namelijk toch gevonden, en dus was het wel een zoektocht om die kersen te vinden waar nog niet in gepikt of uit gevreten was. Uiteindelijk had ik toch nog best flink wat kersen, in ieder geval genoeg om een beetje van te delen en een taart van te bakken! Met de kersen in de koelkast zijn we naar de bouwmarkt gegaan voor tuingereedschap en een kruiwagen. En die spullen hebben we gisteren en vandaag goed gebruikt! Gisteren had Danko al wat struikjes voor het huis teruggesnoeid tot een wat normaler formaat waardoor we vanuit de bibliotheek weer naar buiten kunnen kijken - hallo wereld! - en nadat we de gastenbadkamer een grondige schoonmaakbeurt gegeven hebben zijn we krab gaan eten in Black Hawk. Dat was alweer een poos geleden en het blijft leuk om af en toe eens te doen :-).

Vanmorgen zijn we als eerste een stuk gaan fietsen. De bedoeling was om naar Ward te gaan, maar toen het ongeveer halverwege begon te regenen zijn we toch maar iets eerder omgedraaid. En eenmaal thuis hebben we nog even flink wat tuinafval veroorzaakt! Geheel niet gehinderd door enige kennis van zaken, hehehe! We hebben flink wat (dode) takken uit bomen gezaagd en een gedeelte van de seringen bij het terras ongeveer gehalveerd. Het ziet er stukken beter uit, en als bijkomende voordeel zijn er nu ook wat muggenverzamelplaatsen verdwenen. Hoe minder van die beesten hoe beter!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 238933

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: