Badkamerwinkelen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Badkamerwinkelen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Badkamerwinkelen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 April 2015 | Verenigde Staten, Boulder

Twee weken geleden zijn we het weekend begonnen met het uitproberen van een voor ons nieuw restaurant. Een paar jaar geleden had ik een keer gezocht of er ook een Duits/Oostenrijks/Zwitsers restaurant in de buurt zou zijn (met uitzondering van het Amerikaans-Duitse restaurant in Nederland, want daar zijn de meningen nogal over verdeeld), en toen vond ik een Tsjechisch restaurant in Longmont met soortgelijke gerechten op het menu. En daar bleef het bij, want om wat voor reden kwamen we er nooit toe om er eens te gaan eten. Tot twee weken geleden dus! En dat 'in Longmont' was meer net buiten Hygiene, op een plek waar we al ik weet niet hoe vaak langsgefietst zijn, soms wel meerdere keren per week. Om een lang verhaal kort te maken, we hebben er ontzettend lekker gegeten! Hoewel het restaurant in naam Tsjechisch is staat het menu vol met wat wij Duitse gerechten vinden, en we konden allebei niet aan een schnitzel weerstaan. Wienerschnitzel voor Danko met rode kool en gebakken aardappeltjes (en vooral dat laatste kent men hier zo ongeveer niet) en ik had Rahmschnitzel met spätzle en groente. Apfelstrudel als toetje, en alles om je vingers bij op te eten, mmm!! En het was net zoals je het in Europa in een restaurant zou krijgen, want de chef-kok is opgeleid in Wenen. Dat we dit na al die jaren dat we hier wonen nu pas ontdekt hebben! Het lijkt misschien niet zo heel bijzonder vanuit een Nederlands oogpunt, maar het is een ontdekking die we al wel veel eerder hadden willen doen :-).
Na het eten zijn we even gaan bijkletsen met Sergio en Chelsea, want dat was alweer een poosje geleden. Erg gezellig, en we hebben prompt plannen gemaakt om samen een keer bij hetzelfde restaurant te gaan eten, haha!

In het weekend hebben we ons ondertussen min of meer standaardritje naar Jamestown gemaakt, en we zijn naar kastjes gaan kijken voor het aanrecht in onze badkamer. Michelle had een lokale winkel aangeraden waar ze haar keuken uitgezocht heeft en daar zijn we maar eens gaan kijken. Inderdaad hadden ze er alle mogelijke soorten deurtjes in meerdere houtsoorten in allerlei verschillende kleuren beits en verf, en binnen de kortste keren hadden we iets moois uitgezocht. Het was erg pretig dat we op ons gemakje met allerlei voorbeeldstukjes konden spelen om te bekijken wat we mooi zouden vinden en wat goed bij elkaar zou passen zonder dat er een verkoper om ons heen stond te draaien! Het idee is om bij een crèmekleurige vloer voor redelijk donkere kastjes te kiezen, en toen we met wat soorten kwarts voor het aanrecht aan het schuiven waren (omdat ze daar nou eenmaal ook flink wat voorbeeldstukjes van hadden) vonden we een soort die er een beetje als graniet uitziet in blauw-groen-witte kleuren die daar heel gaaf bij paste. Precies het soort aanrecht waar we op zichzelf nooit voor gekozen zouden hebben omdat het redelijk druk is, maar omdat we het allemaal naast elkaar konden leggen wordt het dat misschien toch! En we zagen ook een erg gaaf soort graniet om te onthouden voor als we ooit de gastenbadkamer gaan vernieuwen. En zo hadden we in iets van een half uurtje toch zomaar een heel stel beslissingen genomen :-).
En het was Pasen, en dus wilde ik op een manier toch wel eieren eten. Een heleboel gekookte eieren vonden we allebei niet zo'n goed idee voor het avondeten, en als alternatief had ik bedacht quiche te maken met eieren als vulling. Dat was goed gelukt al zeg ik het zelf en ook voor herhaling vatbaar. Missie geslaagd!

Vorige week zaterdag vonden we het een goede dag om eens niet te gaan fietsen, en in plaats daarvan zijn we wezen motorrijden naar Fort Collins. Eerst langs Carter Lake, en vervolgens weer terug langs hetzelfde meer omdat de weg iets verderop dicht was omdat er een ongeluk was gebeurd. Een stukje verder zijn we langs het Horsetooth Reservoir Fort Collins ingereden. En langs beide meren was het gewoon al druk met allemaal mensen die aan het kamperen waren! Dat was voor mijn gevoel wel heel vroeg in het jaar! In Fort Collins hebben we een blik geworpen in de motorzaak, en daarna zijn we zijn via een weggetje net ten oosten van I-25 weer naar huis gereden. Je komt dan door een heel ander soort omgeving dan rond Boulder met veel landbouw, afgewisseld door hele nieuwe wijken die ze zo her en der zo ongeveer midden in het niets gebouwd hebben. Je hebt vanaf die plekken wel een heel mooi uitzicht op de bergen, maar we zouden er niet willen wonen!
Op zondag zijn we met Steve en Michelle naar Jamestown gefietst, een beetje vroeger op de dag dan we eigenlijk van plan waren omdat het erop leek dat het 's middags slecht weer zou worden. En dat was een fris ritje zeg! Vlakbij Jamestown kwamen we iemand tegen die zei dat het iets hogerop daadwerkelijk aan het sneeuwen was, en daar voelde het ook wel koud genoeg voor! 'Natuurlijk' klaarde het op toen we weer thuis waren, maar toen hadden we wel mooi onze beweging gehad en konden we 's middags ons zo ongeveer wekelijkse bezoek aan de bouwmarkt doen. We hadden eens bij de buren gekeken hoe zij hun groentetuinperkjes gebouwd hebben, en daar hebben we het benodigde hout en gaas voor gekocht (want is de bedoeling dat de konijnen er niet bij zullen kunnen!). Omdat de te bouwen bak voor de groentetuin een beetje ingegraven moet worden hadden we bedacht dat we het gras van die plek dan mooi kunnen gebruiken om wat kale plekken in het gazon op te vullen. Het eerste op de planning was het weghalen van één of ander soort bodembedekker die ergens bezig was het gras te verdrukken zodat we daar ook was gras kunnen transplanteren, en dat onkruid heb ik een paar dagen geleden weggehaald. Na twee uur was ik klaar, en in vergelijking met het oppervlak van de tuin had ik toen nog maar een postzegeltje onder handen genomen! Het wordt dus nog wat om bijvoorbeeld alle paardebloemen en distels uit te roeien!
Vanmiddag hebben we letterlijk nog wat verder gegraven in de tuin. We hebben de groentetuin afgemeten, en toen zijn we plekken gaan zoeken waar we het weg te halen gras konden hergebruiken. Ik dacht in de voortuin 'even' een steen uit het gras te graven zodat we daar ook wat gras konden leggen en vond doen een hele rij met volkomen ondergegroeide stenen, zeg maar een onverwacht archeologieprojekt, ahum. Aan het eind van de middag had ik ze bijna allemaal opgegraven en waren we ondertussen nog niet halverwege met het uitgraven van de groentetuin. Dat wordt dus nog vervolgd!

Tussen de huis- en tuinprojecten door kwam er ook nog nieuws van de universiteit, dat ons patent is goedgekeurd in Japan! Leuk nieuws! Het interessante is alleen dat ze je dat dus niet vertellen. Ook hier kwamen we (net als toen het voor Amerika goedgekeurd werd) per ongeluk achter omdat ze wilden weten of ze een 'issue fee' konden betalen, waarvan je dan door ernaar te vragen achterkomt dat dat is omdat het patent in dat land een feit is :-).

Vanaf afgelopen woensdag was het gedaan met het zonnige weer en begon het koud te worden. Het heeft donderdag nog weer gesneeuwd (...) en het slechte weer was een mooie gelegenheid om verder te badkamerwinkelen. We zijn naar tegels wezen kijken en vonden hele mooie kalksteentegels, alleen natuurlijk net van een soort wat ze niet op voorraad hebben en wat dan speciaal besteld zou moeten worden. Hmm. We zijn ook eens gaan kijken naar een bad, en in de eerste winkel waar we dat deden liepen we prompt tegen een mooi bad aan dat lang en diep genoeg was, en van een soort dat je met één zijkant tegen de muur aan installeert in plaats van dat het helemaal los staat. Het grote voordeel is dat je dan ook niet zo'n lelijke losstaande kraan hoeft te hebben, waarvan ze toen we een beetje stonden te kletsen toevallig zeiden dat zo'n ding vaak nog meer kost dan het bad zelf, tot onze verbijstering! Na wat opmeten bleek het bad net te lang voor de muur waar het tegenaan moet staan, maar we hebben besloten dat daar dan maar een oplossing voor gevonden gaat worden. En na wat googlen vonden we hetzelfde bad goedkoper online, en dat is onze eerste aankoop geworden :-D. In een versie met (lucht)bubbels, want als we dan een bad kopen dan moeten we er natuurlijk wel één uitkiezen die we dan ook daadwerkelijk gaan gebruiken!

• 20 April 2015 - 16:46

Carolien:

Wat een bizar schattig konijntje!!!

• 20 April 2015 - 19:31

Annemiek Kamphuis:

Ja hè, dat vonden wij ook! Volgens mij hebben we het de stuipen op het lijf gejaagd door er foto's van te maken..