Geluk bij een ongeluk(je) - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Geluk bij een ongeluk(je) - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Geluk bij een ongeluk(je)

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

21 November 2016 | Verenigde Staten, Boulder

Goed. De verkiezingen waren natuurlijk niet het einde van de wereld (al houden wij ons hart vast over hoe het verder gaat, de eerste benoemingen zijn nou niet erg vertrouwen-in-de-situatie-wekkend!) en met de beslissing ons hoofd maar een beetje in het zand te steken begonnen wij aan het weekend. We zijn weer eens naar Jamestown gefietst op zaterdag, en daarna hebben we nog zo lang mogelijk van de zon genoten voordat die achter de bergen verdween. Dat is al vroeg ondertussen! Terwijl we lekker buiten zaten hadden we allebei ongeveer tegelijk het idee dat we wel weer eens zin hadden om krab te gaan eten. Eigenlijk is onze min of meer traditionele dag daarvoor zodra het voor het eerst sneeuwt, maar daar kun je natuurlijk ook van afwijken! We waren wel iets later vertrokken dan anders waardoor we in een redelijke rij aan mochten sluiten, of het kan ook dat dat kwam omdat er gewoon zoveel mensen in het casino waren. Het was drukker dan we een hele poos gezien hadden! We hebben lekker gegeten, maar ook besloten dat het de laatste keer was. Het casino heeft de prijs verhoogd en het aanbod wat kleiner gemaakt, en we hadden het gevoel dat het daardoor wel te duur was geworden. Jammer maar helaas, maar aan de andere kant is het natuurlijk niet zo dat we hier een gebrek hebben aan leuke plekjes om uit eten te gaan!

Op zondag wilden we nog een keer lekker lang motorrijden. Alleen wilden we ook graag lekker lang over de ochtend doen, en dat gaat niet per se samen :-). We hebben het motorritje dus iets ingekort, en een paar leuke stukjes aan elkaar geplakt. Eerst vanaf Ward over de Peak to Peak naar Idaho Springs, en vanaf daar hadden we gedacht over de Squaw Pass te rijden. Een eventuele koffiepauze kon dan wel na de pas zodat we daar geen daglicht aan zouden verdoen, maar zover kwam het niet! Richting Idaho Springs was het al behoorlijk frisjes door de harde wind, en richting Echo Lake (waar je de afslag naar Mount Evans hebt) was het gewoonweg koud! Brrr! Hier zagen we ook de eerste sneeuw, en er was zelfs één plekje met een klein beetje ijs op de weg. De pas overrijden leek ons bij nader inzien dus niet zo'n goed idee, want als er lager al ijs op de weg was dan konden we wel strooizand verwachten, en we hadden het ondertussen ook wel koud genoeg. Als je begint te denken dat verwarmde sokken ook wel erg fijn zouden zijn is het tijd om om te draaien, hahaha! We zijn op de terugweg nog door Clear Creek Canyon naar Golden gereden, en eenmaal thuis was het tijd voor een hele hete douche om warm te worden, gevolgd door soep om warm te worden voor het avondeten. Dit was dan toch echt het laatste ritje voor de winter!

Want na al het heerlijke weer stond er voor donderdag dan toch echt een 'winterstorm' op de voorspelling. Het heeft sinds men het heeft bijgehouden nog nooit zolang geduurd voordat de winter begon, en we hebben de dagen ervoor dan ook nog elke dag gefietst. Op woensdag dacht ik dan ook het nuttige (naar het postkantoor) te verenigen met het aangename (lekker nog een stuk fietsen), maar dat ging niet helemaal zoals ik had gehoopt. Hoe dan ook maakte ik namelijk met fiets en al een flinke buiteling - te zien aan waar de fiets krasjes (maar niet op het frame :-)) en ik schrammen had heb ik een soort van zijwaartse rol gemaakt. Het is toch apart dat je zodra je bent opgestaan vervolgens eerst controleert of er niks kapot is aan de fiets voordat je over jezelf nadenkt! Behalve wat kapot stuurlint leek alles wel prima, ik zag maar een paar schrammetjes en dus heb ik mijn bedachte rondje gewoon afgemaakt. Eenmaal thuis kwam ik dan tot de ontdekking dat er wel wat meer geschaafd was dan ik had gedacht (onder niet kapotte kleding waardoor ik het niet had gemerkt.. maar niks ernstigs!), maar dat geneest wel weer. Of het wordt in het geval van wat fietsonderdelen vervangen. Als je dan toch 'moet' vallen is het maar beter dat te doen op de dag voordat het winter wordt en je toch al niet van plan was om de volgende paar dagen te fietsen! Mooie tegeltjeswijsheid, hehehe, maar in zoverre je kunt zeggen dat je 'tevreden' bent over een valpartij dan ben ik dat zeker, want het had ook wel anders af kunnen lopen als er een auto voorbij was gekomen net toen ik (richting de rijbaan) viel, en/of als ik anders terecht was gekomen. Alsnog zijn schaafwondjes natuurlijk irritant, maar dat gaat wel weer over!

Danko vond het dan wel een mooie gelegenheid om mijn fiets een upgrade te geven. Weg met de bekraste derailleur, en dan elf in plaats van tien versnellingen (inclusief de benodigde shifters). En een nieuw, fijner, stuur (uit voorzorg) en dan kan ik er weer een hele tijd mee vooruit! We hebben eergisteren dus een bezoekje aan de fietsenwinkel gebracht, mooie nieuwe onderdelen uitgezocht, en mijn fiets achtergelaten zodat die eropgezet kunnen worden. Ik ben er nu al erg blij mee!

Na een paar frisse dagen met inderdaad sneeuw op donderdag was het gisteren weer warm genoeg om buiten te ontbijten, en dus moest er dan ook gefietst worden. Ik was alleen nog niet goed en wel onderweg op mijn mountainbike toen er een spaak brak in het achterwiel. Zucht! Ik heb wel even een uitroep geslaakt om het zo maar te zeggen, en daarna ben ik dan thuis maar mijn oude mountainbike op gaan halen. Zo blijkt maar weer dat je niet teveel fietsen kunt hebben, haha! Ik ben op mijn gemakje naar Jamestown geweest, gevolgd door Danko nadat hij wat getik aan zijn racefiets had verholpen. Zoals we al hadden gedacht is het nu voorbij met motorrijden, want er was flink zand gestrooid!
's Avonds zijn we met de buren van twee kanten, Lori en Bill en Jim en Marion, uit eten geweest. We hadden naar het Tsjechisch/Duitse restaurantje in Hygiene gewild, maar dat was dicht op zondag, en toen stelde Marion een Pools restaurant voor tussen Lyons en Estes Park. Nou, daar gaan we zeker nog vaker naartoe, want we hebben heel erg lekker gegeten! Typisch genoeg is dit ook zo'n plekje waar we al vaak genoeg langsgekomen zijn, maar dus nooit hebben opgemerkt. Al herinneren we ons allebei wel dat dat de plek langs die weg is waar veel brievenbussen staan! We hebben een erg gezellige avond gehad, erg voor herhaling vatbaar!