Kerstmis en Oud en Nieuw in Nederland - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Kerstmis en Oud en Nieuw in Nederland - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Kerstmis en Oud en Nieuw in Nederland

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

03 Januari 2017 | Nederland, Schiphol

Nadat we in Danko’s woorden onze zonnecellen weer hadden opgeladen (ahem – we zijn ondertussen gewend geraakt aan het zonnige weer in Colorado en het bewolkte Nederlandse winterweer is best wel wennen!) konden we een beetje gaan inhalen wat we onze eerste week in Nederland eigenlijk ook al hadden willen doen: familiebezoekjes!

Als eerste zijn we de dag nadat we terug waren uit Dubai naar Daan in Arnhem gereden. We hebben een fijn fris rondje over de Posbank gelopen, achter het net gevist om daar vervolgens ook koffie te drinken omdat we te laat waren, en ’s avonds zijn we erg lekker uit eten geweest bij een restaurantje dat we tamelijk willekeurig uitgezocht hadden maar wat een hele goede keus bleek te zijn! (Natuurlijk hadden we van tevoren ook wel even gegoogeld :-)).
De volgende dag gingen we weer min of meer richting Arnhem, maar dan naar Sandra en Chiel. We hebben lekker lang gekletst, en ondanks dat we ons maar heel kort van tevoren hadden aangemeld om het zo maar te zeggen kregen we erg lekker drie gangen avondeten. Dat was lekker en leuk!

De dag erna was het Kerstmis, wat we zijn begonnen met een Kerstontbijt met Ad en Ria, gevolgd door Kerstkoffie-met-gebak-overgaand-in-Kerstborrel met de hele familie in Geesteren. Het was leuk om iedereen zo even weer te zien! En ’s avonds hebben we met Ria en Ad en met Carolien en Michiel erbij een Kerstdiner gegeten, erg lekker en erg gezellig :-).
Op Tweede Kerstdag zijn we naar de Nederlandse enclave in Weeze gereden (hehehe!), waar we ’s middags thee geleut hebben en we ’s avonds nog een keer erg lekker hebben gegeten. Kerstdiner nummer twee verzorgd door Chris en Hetty, gezellig samen met Sandra en Chiel, ook dat was gezellig en lekker!

Wij bleven na de Kerstdagen nog een paar dagen langer in Duitsland, en we hebben ons zelfs een beetje nuttig gemaakt door een beter soort internetabonnement te vinden dan dat wat we de vorige keer hadden geregeld. En, “when in Rome”, zijn we Kaffee mit Kuchen wezen eten, ik zou bijna ‘natuurlijk’ zeggen :-). We zijn ook nog een keer naar Daan geweest, hebben nog een paar keer gezellig bij Hetty en Chris brood gegeten tussen de middag, en we hebben een halfslachtige poging gedaan om een beetje vuurwerk te kopen – waar we een blik op het aanbod hebben geworpen en vervolgens weer zijn vertrokken.

Volgende bestemming: Denekamp. We hebben aan het eind van de middag een klein wandel-ommetje gemaakt over het Singraven en ‘s avonds zelf voor ons avondeten gezorgd door het dorp in te lopen en één van de voor ons nieuwe restaurantjes uit te proberen (lekker!), en de volgende dag zijn we met Ad meegeweest naar Nordhorn voor een paar boodschappen. Toen bleef er wel iets vuurwerk aan Danko’s vingers plakken (en een kindersurprise aan die van mij, hahaha!), en hebben we ook een bezoekje aan een bakker gebracht vanwege nostalgische redenen. Ik herinnerde mij opeens Butterkuchen, Ad wist nog wel een bakker, die ik vervolgens in verwarring bracht door om een klein stukje te vragen. Ons gevoel voor wat dat soort dingen kosten is volkomen verdwenen, en bijbehorend dus ook dat je in een bakkerswinkel zegt dat je het hele stuk dus wel wilt hebben, haha! Tot onze verbazing kostte deze uitspatting wel €1,80; als we de prijs hadden moeten raden hadden we daar een veelvoud van genoemd!
De rest van de dag hebben we goed besteed aan een wandelingetje langs het kanaal, een bezoekje aan een nieuwe brouwerij in Ootmarsum om een biertje te drinken met Ad en Ria; we zijn heerlijk met zijn vieren uit eten geweest al was dat niet waar we gedacht hadden naartoe te gaan (een Jägerschnitzel staat dus nog steeds op mijn wensenlijstje) en als laatste zijn we Jasper met zijn verjaardag gaan feliciteren. Gezellig!

Helaas was ik toen aan de beurt om verkouden te worden en een zere keel te krijgen, dus op Oudjaarsdag zijn we maar zoveel mogelijk binnen gebleven. Danko had nog een rapport om af te maken en in te dienen, maar we zijn wel op verjaardagscadeaujacht geweest voor Carolien aangezien dat in Dubai goudglanzedrijk mislukt was, en we hebben ook maar direct ons boodschappenlijstje afgewerkt. ’s Avonds hebben we gezellig de oudejaarsconference gekeken, samen op het nieuwe jaar geproost, en eindelijk het nieuwe jaar weer eens goed ingeluid met vuurwerk en door daarna nog veel te lang op te blijven, maar het was dan ook erg gezellig!

Op Nieuwjaarsdag hebben we dus een poging gedaan om flink uit te slapen, we hebben Nieuwjaarsdrankjes gedronken met Marcel en Monique en Carolien en opa, en er was een slaatje voor het avondeten, nomnomnom! Op de dag erna zijn we Hetty en Chris een gelukkig nieuwjaar gaan wensen en hebben we ’s avonds nog gezellig iets gedronken met Ad en Ria, en vandaag was het alweer tijd om nog wat laatste dingetjes te doen zoals de huurauto terugbrengen, de nog vergeten speculaas kopen, en hebben we nog heerlijk ’s middags appeltaart en ’s avonds erwtensoep gegeten voordat we naar het station moesten om de trein naar Schiphol te nemen. Afscheid nemen blijft toch maar stom, maar het was wel erg leuk dat Carolien en Ria en Ad van de NS-meneer gewoon mee mochten het perron op toen het poortje in eerste instantie niet Danko’s treinkaartje wilde lezen!

Na een onstpannen stukje met de trein – drankje erbij, en een beetje foto’s uitzoeken – zijn we ondertussen voor de vierde keer in minder dan een maand op Schiphol, klaar om morgen weer naar huis te vliegen. Wat gaat dat soms toch ongemerkt snel!

• 03 Januari 2017 - 22:21

Mam.:

Hee Annemiek!

Je hebt je verslag dus al weer klaar!
    Samen zijn - genieten - genoten - uitkijken naar eind augustus.

Knuffel, Mam.

• 04 Januari 2017 - 13:30

Carolien :

Wat fijn dat jullie er waren! Genoten! Kus!

• 10 Januari 2017 - 21:10

Annemiek Kamphuis:

Ik was sneller met schrijven dan met reageren! Leuk hè dat we nu al weten wanneer we weer in Nederland zijn!