Eventjes naar Aspen en stapels boeken - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Eventjes naar Aspen en stapels boeken - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Eventjes naar Aspen en stapels boeken

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 Juli 2017 | Verenigde Staten, Boulder

Eventjes naar Aspen
En we zijn gewoon alweer meer dan twee weken terug uit Florida. De tijd gaat snel tegenwoordig! Met het tijdsverschil tussen Florida en Colorado in ons voordeel op de terugweg waren we lekker vroeg thuis, en hadden we van tevoren gedacht om dan nog te kunnen gaan fietsen. Nou, toen het eenmaal zover was hadden we daar toch niet zoveel puf voor, en zijn we niet verder gekomen dan lekker buiten zitten.
Uiteindelijk was het zaterdag voor we weer eens op de fiets gezeten hebben, en het is grappig hoe snel je dat toch wel ontwent! We hebben een rondje gefietst van iets korter dan twee uur, wat we qua afstand wel veel vaker doen in het weekend, en dat kostte toch best wat meer moeite dan anders. De volgende dag hebben we lekker een rustig-aan-dagje gehouden, en zijn we met een cadeautje richting Chelsea en Sergio gereden, want Chelsea was jarig geweest. We hebben met z'n allen lekker een beetje aangerommeld, gespeeld, en 's avonds buiten gegeten. Het blijft toch wel jammer dat we dat thuis niet kunnen vanwege de muggen, maar nu konden we het dus extra op prijs stellen!
In de week erna dachten we even naar de Ikea te gaan - alleen ga je natuurlijk nooit daadwerkelijk 'even' naar de Ikea. Ons doel was een nieuw logeerbed met matras en een paar inklapbare tuinstoelen, en ongeveer drie uur nadat we naar binnen gingen waren we klaar met winkelen. Danko heeft volgens mij nogmaals besloten om er niet meer naartoe te willen, hahaha! We hadden gedacht hetzelfde bed en matras te kopen als we zelf hebben, maar dat was niet meer in het assortiment, en dus moesten we iets anders uitkiezen. Daarna duurde het lang om uit te vinden waar de matras op te halen, en mocht ik de winkel nog een keer door voor net die glazen die niet bij de keukenspullen stonden. Maar onze missie was geslaagd! We vonden zelfs nog geschikte plafondlampen om de oude op de slaapkamers mee te vervangen, nieuwe glazen en koffiebekers, en als allerbeste paste alles gewoon in de auto. Bed, matras, tuinstoelen met kussens, een wasrek, plafondlampen, en nog wat kleinere spullen. We waren er eigenlijk vanuit gegaan dat we het zouden moeten laten bezorgen, maar dat was dus niet nodig! Op weg naar huis zat ik wel zo ongeveer met mijn hoofd tegen de voorruit maar het paste toch maar mooi allemaal. Danko zei al dat we niet een auto hebben maar een zwart gat, en dat is af en toe toch wel erg handig!
Ik kwam ook op het idee eens te kijken hoe het was met onze kersen. En tegen mijn verwachting in waren ze precies goed om te plukken, maar nog nauwelijks aangevroten door de vogels. Ik ben direct 's avonds kersen gaan oogsten, en in een half uurtje had ik zo 1,4 kilo geplukt! En dat waren dan alleen nog de kersen waar ik zonder trapje makkelijk bij kon, dat was meer dan ik had verwacht. Heel lang kun je dat natuurlijk niet bewaren, en dus dacht ik op vrijdag na het werk even een kersentaart te bakken. Alleen bak je natuurlijk nooit daadwerkelijk 'even' een kersentaart (ha! hahaha!). Voordat ik eens een kilo kersen had ontpit was ik wel even verder zeg. Het is een puntje om te onthouden niet aan het begin van de avond aan zo'n project te beginnen, maar (gelukkig :-)) was de taart wel erg goed gelukt. Wat dat betreft dus een aanrader!
Iets voor vorig weekend realiseerden we ons dat we in feite een lang weekend hadden vanwege Independence Day. Die viel dit jaar op dinsdag, maar wij vonden het een beter idee om dat met de werkdag op maandag om te draaien zodat we lekker drie dagen achter elkaar vrij konden hebben. Op zaterdag zijn we naar Jamestown gefietst en daarna waren we met nog een aantal andere buren bij Bill en Lori uitgenodigd. Dat was erg gezellig, we hebben lekker gegeten (hamburgers en worstjes van de barbecue, en verder had iedereen besloten een salade mee te nemen) en een erg leuke avond gehad. We hebben toch wel een aantal erg leuke en gezellige mensen in de buurt wonen!
Verder kwam Danko op het idee dat we eigenlijk toch ook van de gelegenheid gebruik moesten maken om een minivakantietje te houden. Er werd een beetje gegoogled en vervolgens hadden we een uitje naar Aspen in het vooruitzicht :-). We hadden dat misschien wel op de motor willen doen ware het niet dat Danko's achterband aan vervanging toe was, en dus gingen we met de Porsche. We zijn via de Peak to Peak en de Loveland Pass naar Silverthorne gereden, en daar was het tijd voor een koffiestop. Ik had nog een tegoed voor een gratis drankje, en dus probeerde ik caffè mocha gemaakt met kokosmelk in plaats van gewone melk. Ik had ergens gelezen dat dat lekker is en inderdaad: mmm, net alsof je een bounty drinkt! Daarna zijn we verder gereden richting Leadville, en vanaf daar de Independence Pass over naar Aspen. Danko had hetzelfde hotel geboekt als waar we vorig jaar de conferentie georganiseerd hadden, we hebben nog even door het gebouwtje gelopen waar alles plaatsvond, en ‘s avonds zijn we gaan eten bij hetzelfde restaurantje als waar het conferentiediner was. Dat was wel zo’n goede vondst toen, en we hebben er ook nu heel erg lekker gegeten!
Voor maandag was het plan om weer eens een berg(af)wandeling te maken, nadat we een beetje hadden uitgeslapen. We hadden begrepen dat je kon ontbijten totaan elf uur, maar dat bleek niet helemaal waar. Het gratis ontbijtbuffet was tot tienen, en daarna kon je nog terecht voor à la carte-service. Een warm ontbijt is niet aan ons besteed, maar gelukkig konden we nog net voordat het buffet helemaal weggeruimd werd precies pakken wat we graag voor ons ontbijt wilden hebben. Een paar croissantjes, een beetje yoghurt met fruit en sinaasappelsap is toch een heel stuk fijner dan eieren en gebakken aardappels vinden wij.
Tegen de middag hebben we onze wandelschoenen aangedaan en zijn we Aspen ingelopen. We hebben de lift de berg op genomen, eenmaal boven was het wel tijd voor middageten, en daarna hebben we de meute mensen achter ons gelaten om weer naar beneden te lopen. We hadden mooie uitzichten over de groene bergen met een paar wolkjes in de lucht, en het was flink warm in de zon! Hoe lager we kwamen hoe bewolkter het werd, en vervolgens begon het te regenen. Eerst een beetje, en daarna kwam er wel even een bui over ons heen. Gelukkig waren we net bij de oude mijn waar de wandelroute langs gaat, en konden we even schuilen onder een afdakje totdat het weer droog was. Ondertussen zag ik ons plan voor direct na de wandeling al in het water vallen, want we hadden een ijsje willen gaan eten bij de Paradise Bakery, maar dan moet het daar natuurlijk niet te koud voor zijn!
Ondertussen begonnen we onze benen wel goed te voelen, want van omlaag wandelen wordt je ook wel best moe. Of tenminste, je krijgt er erg lamme benen van! Eenmaal beneden was het weer zonnig, en was het erg prettig even op een bankje neer te ploffen. En daarna ons gewenste ijsje te eten, mmm! Daarna zijn we weer teruggelopen naar het hotel, en hadden we er volgens de stappenteller in mijn telefoon ruim vijftien kilometer opzitten. Het was een erg prettig vooruitzicht dat we daarna lekker een stuk auto konden rijden! Met de zon in de rug zag het er erg mooi uit over de Independence Pass, en eenmaal aan de andere kant was het uitzicht er één met flinke regenbuien. En een hele brede en felle regenboog toen we Leadville binnen reden. We zijn even gaan eten in Frisco, en vanaf daar hebben we de snelste weg naar huis genomen. Tegen tienen waren we weer thuis na twee erg leuke daagjes weg!
Eerder deze week reed ik aan het eind van een rondje fietsen langs een huis waar ze een modelspoorweg in de voortuin hebben. Ik wilde er voor Bianca een paar foto’s van maken (want zij heeft er ook één), en alsof het zo moest zijn was de eigenaar buiten, die prompt voor mij een trein tevoorschijn haalde om te laten rijden, en de waterval aan deed. Zo leuk om te zien!
Gisteren en vandaag gingen we op en neer naar de motorzaak in Denver omdat Danko’s Ducati voor een beurt en nieuwe banden moest (één dag wegbrengen en de volgende dag weer ophalen). In datzelfde onderwerp werd deze week de derde versie van Danko’s vorig jaar bestelde op maat gemaakte motorbroek bezorgd. Ondertussen hadden we een beetje een hard hoofd in of dat ooit nog wat ging worden, maar deze versie past gewoon perfect! Hèhè! We vragen ons nu wel een beetje af hoe dat kan, maar het is dus uiteindelijk gelukt!
Nadat ik Danko bij de motorzaak had afgezet maakte ik een extra ommetje naar Aurora. Ik had met een Nederlands stel dat kleiner wil gaan wonen afgesproken om te kijken of zij dingen in hun boekenkast hadden staan die ik wel zou willen hebben. We hebben eerst een poosje zitten kletsen, erg gezellig, en daarna vertrok ik met twee dozen vol met allerlei boeken, waaronder een heleboel Agatha Christie’s, en ook nog een heleboel Suske en Wiske’s en een stapel puzzels. Dat was nog eens wat je noemt een win-win situatie – ik ben de koning te rijk!


  • 09 Juli 2017 - 17:33

    Gepke Van Helden:

    Hoi Annemiek. veel plezier met de boeken! :-)

  • 09 Juli 2017 - 18:54

    Annemiek Kamphuis:

    Hoi Gepke! Jullie hadden me gevonden zie ik. En dat komt helemaal goed! Ik ben direct aan een Agatha Christie-boek begonnen :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 239303

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: