Rustige weekendjes - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Rustige weekendjes - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Rustige weekendjes

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Augustus 2018 | Verenigde Staten, Boulder

Ik had natuurlijk nog niet geschreven dat het zo warm en droog was, of we kregen (vrij ongewoon) een ruime week nat, vochtig weer. Goed voor het gras, we zeggen het echt, hahaha! En het heeft ook wel wat, dat je wolken tussen de laagste heuvels kunt zien hangen met de hogere heuvels daarachter; en dat het bewolkt is, maar nog wel zo dat je nog fijn buiten kunt zitten na een halve dag leuk op het circuitje gereden te hebben. Als het dan daarna gaat regenen en je hebt er niks door hoeven te laten is het ook niet erg!

De volgende paar weekenden hadden we heerlijk niks gaande, en hebben we eens wat gefietst en motorgereden en verder gewerkt aan wat klussen in huis. De wc-opknapbeurt is grotendeels klaar, en het is toch wel handig dat we weer twee werkende wc's in huis hebben! We hadden die beneden er namelijk nog niet uitgehaald en weggegooid of het waterpompje van (dezelfde soort) oude wc boven ging stuk, natuurlijk net nadat het vuilnis met het nog werkende pompje erin was opgehaald. Dat zul je natuurlijk net zien!
Na flink wat online zoeken bestelden we ook een wastafelmeubeltje. Dat was nog niet zo makkelijk te vinden want we hadden er één nodig die smaller is dan standaard, en als je niet-standaard dingen nodig hebt hier dan is de keuze of niet reuze, of erg duur. We vonden een soort van middenweg, met een niet helemaal naar onze wens zwart grantieten aanrechtje, maar voor een andere kleur of ander materiaal zou je honderden dollars extra mogen afrekenen, en dat vonden we toch echt wel te gek worden. En uiteindelijk gaf dat kleine beetje zwart (want zoveel oppervlak is er niet) wel een mooi contrast met het bamboe kastje en de lichte tegels! We bekrasten wel bij het installeren per ongeluk één van de deurknopjes en ontdekten toen dat het soort knopje dat ik voor het medicijnkastje (dat nog geschilderd moet worden) had gekocht veel mooier stond. Dus hebben we nu een nog hipper uitziend kastje dan eerst :-). Daarna kwam Danko op het idee om achter de kraan als spatbescherming voor de muur Delftsblauwe tegeltjes te gebruiken (in plaats van de met het kastje meegeleverde strook zwart graniet), dus die staan op onze lijst van nog benodigde dingen.Nog voordat we het uitgevoerd hebben zijn we al helemaal tevreden met dat idee, haha!

Vervolgens was het alwéér weekend, dat ging wel zo snel! We gingen op zaterdag samen op het circuitje rijden, en waar we eerder in het jaar niet gingen als het 'te warm' was, hadden we nu van de ruim dertig graden eigenlijk niet al teveel last. En het was niet druk, erg prettig als je meer kunt rijden dan dat je hoeft te wachten! Ik reed eens een sessie op Danko's KTM (haa, dat is toch ook erg leuk!) en de sessie daarna ging Danko net niet op de optimale manier over een stukje gerepareerd (en dus veel gladder) asfalt waarna hij een schuiver maakte. Meer tot mijn schrik toen ik hem zijn motor op zag pakken dan dat Danko geschrokken was! En we konden vaststellen dat frame sliders (plastic cilinders die je motor beschermen bij een eventuele valpartij) erg goed werken (alle plastic kuipdelen waren onbeschadigd :-)), net als een leren motorpak, want Danko had van het vallen eigenlijk niks gemerkt omdat het pak + laarzen + handschoenen dat zo goed opgevangen hadden. Gelukkig!

Verder schilderde ik de open haard af, en het is erg mooi geworden al zeg ik het zelf, helemaal vergeleken met hoe het eerst was! Alleen valt nu extra op hoe oranje onze muren eigenlijk zijn.. Alles bij elkaar, en geïnspireerd door het succes met de wc, zijn we wel een beetje in de klus- en opknapstemming aan het komen. We hadden het eens over hoe keukens eigenlijk geïnstalleerd worden en dat je dat ook best zelf kan, en we kwamen allebei tot de conclusie dat we een nieuwe keuken plaatsen veel liever zelf willen doen dan dat uit te besteden. Kastjes recht aan de muur maken kunnen wij ook wel! Het is alleen weer zoiets dat niet kan voordat je iets anders aangepakt hebt, namelijk de vloer.. Er is waterschade in het kastje onder de gootsteen in de keuken, dus we zouden niet verbaasd zijn als de subvloer daar ook aan vervanging toe is. De houten vloer die er nu ligt is bovendien behoorlijk beschadigd op sommige plekken, en om nou alles op te knappen en dat te laten zoals het is zou wel jammer zijn. Opnieuw laten lakken is niet echt een optie, dus zijn we nu een beetje aan het denken hoe je het beste (zelf natuurlijk!) een nieuwe vloer zou kunnen leggen. We hebben het al eerder gedaan dus we weten dat we het kunnen :-). Maar eerst onze badkamer! Het was mijn voornemen die eruit te slopen nadat de open haard klaar was (dat doe ik letterlijk liever dan dat ik nog een keer de douche met al die kleine tegeltjes en te brede voegen moet poetsen!) en in onze huidige stemming kon dat ook maar zo (min of meer binnenkort) gebeuren. Het hele vloer-keuken-project moet dan nog maar even wachten, niet alles tegelijk lijkt wel zo verstandig :-).

En nu is het voor ons gevoel alwéér zondag. Vorig jaar dachten we dat de tijd zo snel ging omdat we zoveel op reis waren, maar het gaat net zo hard als je gewoon thuis bent! Gisteren dachten we met de twijfelachtige weersvoorspelling mooi nog even te gaan fietsen voordat dat weer echt over de bergen zou komen, maar hoewel we min of meer droog in Jamestown kwamen was het helaas voor ons achter natter geworden dan we gedacht hadden. Dat, en de combinatie van wat gevallen blad en takjes overal, en zowaar de eerste gele blaadjes gaf ineens een heel herfstig gevoel! (En hoewel dit mijn favoriete periode van het jaar is wil ik er toch nog niet erg aan denken dat het toch echt al richting herfst aan het gaan is!)
Toen het 's middags weer droog en zonnig was zijn we onze crossmotors voor het eerst sinds tijden eens wezen uitlaten. Danko had geen zin om daarvoor zijn wielen te vervangen, en dat was in mijn voordeel. Zelfs met mijn noppenbanden had ik moeite Danko bij te houden, terwijl hij met wegbanden reed. Ik moest er zeg maar wel weer even inkomen! Met nog een beetje de geur van regen leek het net of we door een versgewassen wereld reden, helemaal omdat de rook van de branden in Californië die er al een paar weken hangt even uit de lucht was. We hebben een erg leuk rondje gereden; Danko heeft vandaag nog heel wat meer rondjes gereden op het circuitje en ik fietste nog een keer naar Jamestown. Zo fijn, van die weekends waarin er eigenlijk niks hoeft!

• 21 Augustus 2018 - 20:38

Mam.:

Weer een klus geklaard; op naar de volgende.
    Zo wordt het huis steeds meer jullie huis. Mooi om te volgen!

Liefs.

• 21 Augustus 2018 - 21:11

Annemiek Kamphuis:

Bijkomstig voordeel is dat ons huis ook steeds ietsje mooier wordt, hehehe :-).