Meer kou en meer badkamerwerk - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Meer kou en meer badkamerwerk - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Meer kou en meer badkamerwerk

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

06 Maart 2019 | Verenigde Staten, Boulder

Het hele gestolen-koffer-verhaal ging uiteindelijk (voor ons gevoel) een beetje uit als een nachtkaars. De detective zei dat de kofferstelende vrouw nadat ze weg was gelopen bij de bagagebanden niet meer had gezien op de videobeelden. Nou lossen mensen over het algemeen niet zomaar in het niets op, en wij hadden het gevoel dat er wel iemand even naar de videobeelden van de rest van het vliegveld gekeken heeft, maar niet al te lang. Waarschijnlijk hadden ze gehoopt dat we een veelpleger hadden betrapt, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Ergens voelt dat toch niet helemaal lekker, dat deze persoon ermee weg komt omdat ze niet eerder betrapt is! Maar het werd weleens tijd om dit achter ons te laten. Al was de laatste update dat deze dingen soms langer duren, en dat als iemand diefstallen blijft plegen ze een betere kans hebben die persoon te identificeren en te arresteren. We zullen zien..

Nadat we terug waren uit Charleston plande ik een doktersbezoek in. Na veel fietsen afgelopen zomer deed mijn voet af en toe zeer, en ik dacht dat dat wel aan de nieuwe fietsschoenen en de nog niet helemaal lekker zittende plaatjes om mee in de pedalen te klikken zou liggen. Maar nadat ik de laatste tijd niet zoveel gefietst heb en het nadat ik in Charleston wel wat kilometers heb gelopen toch weer zeer deed moest het toch wel iets anders zijn. Gelukkig bleek het 'alleen maar' overbelast/ontstoken kapsel en niet iets ergers, maar wel iets dat je de tijd moet geven om goed te genezen. (Zes tot acht weken volgens de assistent-huisarts.. zucht!) Dus ondanks dat het nog goed fietsweer was deed ik dat maar even niet, en daarna hadden we weer een flink koufront voor een paar dagen. Van dat binnenweer, dus werden er proposals geschreven (door Danko) en aan een volgende grote puzzel begonnen (ik, en ergens voelt dat dan niet helemaal eerlijk!). We gingen voordat het begon te sneeuwen nog een rondje rijden in de Porsche, en voordat het begon te vriezen testten we - met de tuinslang :-) - nog even of de afvoeren in de badkamer die Danko ondertussen in elkaar had gelijmd waterdicht waren. Met succes! Dat hadden we wel gedacht, maar het is wel handig om dat even te controleren als je er nog bij kunt. Op zondag kwam het koudere weer, en het werd niet warmer dan negen graden onder nul op maandag erna. Brrr! Wel een goede gelegenheid voor hutspot met hachee!

Nadat er een hele reeks aan proposals ingediend was en het nog steeds maar frisjes was buiten hebben we in het weekend een volgende grote klus in de badkamer aangepakt. Namelijk het schuren van alle deur- en raamkozijnen zodat we die kunnen schilderen. Dat was nog een heel werk want er zitten een heleboel profieltjes in de kozijnen, vooral bij de ramen die open kunnen. Gelukkig hoefden we de buitenste stukken van de kozijnen niet te doen, want dat is gemaakt van plinten en dat kunnen we dus vervangen. En zelfs met die tijdsbeparing zijn we wel twee ruime middagen bezig geweest voordat we klaar waren. En stoffig dat dat was! Je weet dat het erg was als je achteraf zelfs de onderkant van de stofzuiger nat aan het afnemen bent, hahaha!

Vorige week was ik aan het touwtrekken met onze ziektekostenverzekering. Het enige aan tips dat ik de week ervoor mee had gekregen van de assistent-huisarts was niks te doen dat zeer deed, en (toen ik er specifiek naar vroeg) op youtube te kijken hoe je misschien iets zou kunnen intapen. Dat vond ik vrij waardeloos want ik wilde daar en veel pro-actiever mee omgaan in plaats van maar gewoon stil te gaan zitten, en ik was helemaal niet overtuigd van het nut zelf maar wat op het internet te vinden, want hoe weet je of je niet iets verkeerds vind? Na veel beter advies uit Nederland :-) zocht en vond ik een sportfysiotherapiepraktijk. Ziektekostenverzekeringen werken hier (heel erg strikt) met netwerken van aangesloten praktijken, en wij hebben specifiek een verzekering uitgekozen waarbij je ook buiten dat netwerk mag gaan als je dat wilt. Dat kost dan iets meer aan eigen bijdrage per bezoek (en je hebt een aparte maximale jaarlijkse eigen bijdrage voor 'out of network'), maar dat vond ik het wel waard. Het duurde alleen wel even voordat de verzekering mij niet meer incorrect wilde verbieden naar deze fysiopraktijk te gaan! Heel ergerlijk bleek aan het eind van het verhaal dat al die misinformatie kwam omdat men alleen maar gewerkt had volgens wat 'in het algemeen' mag en gedekt wordt, en niet had gekeken of dat dan ook inderdaad op mij van toepassing was. Toen ik uiteindelijk boos werd en een erg duidelijke email schreef om mijn ongenoegen te uiten werd er dan eindelijk met de juiste afdeling gebeld en bleek dat ik gelijk had. Maar het is toch erg dat dat pas gebeurt als je op je strepen gaat staan! Ik ieder geval ben ik blij dat ik gewoon kon gaan, want hier hadden ze een veel duidelijker (en beter passend) idee wat voor blessure het is (net iets anders dan de assistent-huisarts zei, dus maar goed dat ik niet daarop gebaseerd maar zelf iets gegoogled had!), en kreeg ik tips om elke dag te doen om het te helpen genezen. Wat een stuk fijner! Alsnog gaat het wel even duren en is het het beste als ik voorlopig mijn fietsen even laat staan, maar zo heb ik er een heel stuk meer vertrouwen in.

Afgelopen weekend kwam het volgende koufront. De winter is wat dat betreft lang dit jaar! Weer werd het een paar dagen niet warmer dan tien graden onder nul, en er viel voor de volledigheid ook nog flink wat sneeuw. Een prima gelegenheid dus om verder te werken aan de badkamer! We hebben vier lagen grondverf op de muren en het plafond geschilderd, en het zag er onmiddelijk stukken mooier uit! Grappig genoeg lijkt de badkamer niet meer zo heel groot nu de muren wit zijn in plaats van zeegroen, en lijkt de wc (die dezelfde kleur had) juist ruimer nu de muren wit zijn. Gisteren hebben we het plafond in de uiteindelijke kleur geschilderd, lekker makkelijk en mooi gewoon standaard plafond-wit :-). Vanavond nog een laag en dan moesten we de komende tijd maar eens gaan bedenken wat we eigenlijk voor tegels en kleur verf aan de muren willen. Het voelt in ieder geval alsof we opeens een heel eind zijn opgeschoten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 506
Totaal aantal bezoekers 239264

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: