Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Chicago

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

22 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Chicago

En de volgende stedentrip! We hoefden nu gelukkig niet ’s morgens in alle vroegte te vertrekken en ook raakte de bagage niet kwijt. Vanaf het vliegveld in Chicago zijn we met de bovengrondse metro naar het centrum gegaan. Zoals de reisgids het beschreef leek dat best een gaaf ding, die metro, maar wat een lelijk gevaarte! Om niet geheel duidelijke reden kregen we bij het inchecken in het hotel een kamer op één van de bovenste verdiepingen, die normaal gesproken gebruikt worden voor de ‘frequent flyers’ onder de in hotels overnachtende mensen. Wel zo fijn, we hebben nu een king size bed in plaats van twee twijfelaars en elke ochtend gratis ontbijt waar we goed gebruik van gemaakt hebben :-).

De conferentie begon voor Danko op zondag omdat hij op die dag een short course (een soort college in zijn vakgebied) moest geven. Het voorbereiden ervan heeft erg veel tijd gekost, maar het was heel erg goed gegaan vond hij, en ook alle andere mensen die erbij geweest waren! Op maandag moest Danko praatjes volgen en ben ik gaan winkelen op de Magnificent Mile, een stuk van een mijl lang op Michigan Avenue dat vol zit met winkels. Dat heb ik dinsdag en woensdag in etappes herhaald totdat ik alle winkels waar ik in wilde gehad had. Het was succesvol, de totaalopbrengst is zeven shirtjes, twee topjes, twee rokjes en twee paar schoenen :-D (en ik ben niet eens zo’n winkeltype, maar ik had de smaak goed te pakken!). Voor we vertrokken was ik min of meer van plan om de stad te gaan bekijken, maar daar had ik eigenlijk helemaal geen zin in. Ik kan nog wel even vooruit met alle musea die ik in Washington bekeken heb!
Dinsdag zijn we wel naar het Millennium Park gelopen om het kunstwerk te bekijken dat ‘the bean’ genoemd wordt. Het is een groot glimmend en spiegelend gevaarte in de vorm van een boon waar alles op een grappige manier in weerspiegeld wordt. Op woensdag zijn we naar de Navy Pier gegaan, een soort pretparkachtig stuk langs de kade van Lake Michigan. We hebben even rondgelopen, geprobeerd om op een terrasje iets te drinken (je mocht er jammer genoeg alleen zitten als je ook iets ging eten) en we zijn in het reuzenrad geweest. Daarna hebben we even op het strand gezeten en ‘s avonds hebben we hetzelfde gedaan als de andere avonden, namelijk uit eten en daarna Ulf en Sastry geholpen om de voorraad wijn die over was van de short course borrel op te drinken.
Donderdagmiddag was het diner dat door het hotel was veranderd in een lunch en daarna ben ik met Ulf naar het Field Museum of Natural History gegaan. Toch nog iets toeristisch verantwoordelijks! Wel jammer dat dat om vijf uur al dicht ging, want we hadden nog maar net anderhalve expositie bekeken! ’s Avonds zijn we een drankje gaan drinken op de 96e verdieping van de Hancock Tower. We hadden de tip gekregen dat als je naar de cocktailbar gaat je niet $15 voor de lift hoeft te betalen, maar ongeveer hetzelfde bedrag voor iets te drinken.
Zonet hebben we onze tassen ingepakt en nadat Danko zijn praatje gegeven heeft vliegen we weer naar Boulder. Het was leuk om allerlei mensen uit allerlei windstreken weer te zien!