Hoor wie klopt daar - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Hoor wie klopt daar - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Hoor wie klopt daar

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 December 2012 | Verenigde Staten, Boulder

Voor je het weet is het halverwege december! En het leek nog wel zo kort geleden dat ik voor het laatst iets geschreven had, maar dat is dus alweer een paar weken geleden! Drie weken geleden (ongeveer dan) was het Thanksgiving, en had ik de luxe van een vierdaags-weekend omdat de universiteit op de dag na Thanksgiving ook dicht is. We hebben lekker uitgeslapen en gefietst, en 's avonds hebben we het traditionele thanksgivingeten gegeten. Ik had voor maar liefst $2 per pond twee kalkoenpoten gekocht (blijkbaar is dat onderdeel van het beest niet zo in trek, haha!) en daarbij hadden we in de oven geroosterde yams, stuffing, spruitjes en cranberrysaus, met als toetjes pumpkin pie met vanille-ijs. De 'moeilijke' dingen zoals de stuffing en de saus en het toetje had ik trouwens mooi aan de supermarkt overgelaten, dat was wel net zo gemakkelijk :-D.

Danko kon ook een paar dagen vrij nemen, en dan is zo'n dubbel weekend erg lekker! Daarna ging het wel weer volle bak verder met al het geschrijf, want er moest een eindrapport voor één van de projecten van het bedrijf ingeleverd worden en er moesten maar liefst twee Fase 2-proposals de deur uit. Danko had op een gegeven moment opgeteld dat hij dit jaar al 130 pagina's aan rapporten geschreven heeft, en dat is nog zonder al die proposals die ondertussen ook nog ingediend zijn, pfoe! Met al dat geschrijf was het erg lekker dat we nog heel veel heel warme dagen gehad hebben, met zelfs één weekend dat het zowaar nog twintig graden was op beide dagen! Heerlijk gewoon! Elke keer dat het weer een paar dagen wat kouder is denk ik dat het warme weer nu wel voorbij zal zijn, en telkens komt het toch nog weer terug. We hebben er in ieder geval goed gebruik van gemaakt door de ene dag met Anne en Ineke te gaan motorrijden en de andere dag een heel eind te gaan fietsen.

En anderhalve week geleden was het natuurlijk 5 december! We zijn de avond begonnen door maar eens Sinterklaas te spelen voor onszelf, en wel door met Danko's frequent flyer-mijlen twee vluchten naar Kauai te boeken voor januari :-D. Whoehoe, vakantie, here we come! Toen Danko daarna nog een uurtje moest werken heb ik nog even een gedicht uit mijn mouw geschud en overdag had ik nog een paar cadeautjes ingepakt, wat Danko gelukkig niet had gemerkt. We hadden die net uitgepakt toen er echt heel erg hard op de deur gebonsd werd - we schrokken ons echt helemaal rot! Er komt hier eigenlijk nooit iemand aan de deur, en de hele enkele keer dat er wel iemand is wordt er aangebeld. We dachten dus allebei dat deze persoon dat wel minstens een steekje los moest hebben, en in open doen hadden we dan ook niet zo'n zin! We zijn toch maar naar boven gelopen (we waren in kelder namelijk) en hebben maar eens voorzichtig de deur opengedaan. En wat vonden wij daar: twee in sinterklaaspapier verpakte chocoladeletters en strooigoed, dat was wel het aller-allerlaatste dat we verwacht hadden! We konden nog net Anne en Ineke hun auto uit de straat weg zien rijden, dus die hadden ons even de stuipen op het lijf gejaagd! Wel heel erg leuk, zo'n onverwachte verrassing!!

Afgelopen weekend stond in het teken van het laatste Fase 2-proposal dat op dinsdag ingediend moest worden. De laatste loodjes wegen het zwaarst ging wel op in dit geval, en we waren dan ook blij toen het dinsdagavond was en de hele schrijfmarathon erop zat! Voorlopig even geen proposal- en rapportdeadlines, yeah! Om dat te vieren zijn we naar de nieuwste James Bond-film geweest en zijn we op woensdagmiddag een lekker lang stuk gaan fietsen. En na het doorspitten van Expedia en Tripadvisor hebben we die dag ook maar eens een auto en hotel geboekt op Kauai, want dat hadden we nog niet gedaan en dat begon onderhand wel een beetje tijd te worden.
's Avonds kwam Danko met de mededeling dat hij ook een weekend naar Las Vegas geboekt had, tot mijn grote verbazing. We hadden al wel besloten dat we daar volgend jaar met Pasen weer naartoe wilden, en omdat de vluchten nu goedkoop waren had Danko het dan ook maar geboekt. Dus zo hebben we ineens twee vakanties in het vooruitzicht! We dachten hetzelfde hotel te hebben als de vorige keer, want dat was erg goed bevallen. Alleen kwamen we er op woensdag achter dat we dat zeg maar fout gedaan hadden, ahum..! Toen we afgelopen voorjaar in Las Vegas waren stonden we in eerste instantie in het verkeerde hotel omdat we op één of andere manier twee hotels verwisseld hadden. En... datzelfde hadden we nu dus weer gedaan. Ter verdediging zijn de kamers ongeveer hetzelfde ingericht, dus het viel niet op dat het het verkeerde hotel was omdat het er ineens heel anders uitzag, maar het is een beetje jammer van het zwembad. Het hotel dat we -niet- geboekt hebben heeft namelijk een heel mooi zwembad, en het hotel dat we -wel- geboekt hebben heeft dat niet. Danko is nu dus aan het uitzoeken of je toegang hebt tot dat andere zwembad (de hotels zijn van hetzelfde bedrijf) en anders kunnen we altijd nog annuleren en opnieuw boeken. Waarom makkelijk als het ook moeilijk kan, nietwaar!
We hebben onszelf in ieder geval wel uitgelachen, want het is ergens ook wel erg grappig, haha! En gisteren kwamen we erachter dat we er ook helemaal niet aan gedacht hadden om het gratis ticket dat we elk jaar van Delta krijgen te gebruiken. Danko heeft er een telefoontje aan gewaagd, maar dat leverde niet zoveel op. De tickets aanpassen zodat er één gratis was kon wel, maar dan mocht je bijna dat hele bedrag betalen aan change fees. Dat hebben we dus maar niet gedaan! Danko kan het ticket nog gebruiken als hij voor het werk met Anne ergens naartoe moet, nu alleen nog zorgen dat we dat niet ook vergeten!

En dan nu het onsmakelijke gedeelte! Gisteren begon ons weekend met de non-holiday party van de faculteit. We hebben wat van de hapjes gesnoept en een drankje gedronken, en toen hebben we toch maar besloten om uit eten te gaan, want de hapjes waren niet genoeg om voor avondeten door te kunnen gaan. We hadden nog een Groupon voor een Italiaans restaurant, en daar dachten we gezellig met Anne en Ineke te gaan eten. Dat was leuk, we hebben gezellig gekletst, en toen kwam het eten en ging het mis. Er bleef iets in mijn keel steken wat een wel erg beroerd gevoel was, dus ik ben maar even een frisse neus gaan halen. En dat was maar goed ook, want mijn speekselproduktie was zeg maar flink op gang en zodra ik dat doorslikte kwam het er per omkerende post weer uit. Het leek wel alsof iemand een kraantje had opengedraaid en we hebben ons rotgelachen over de hoeveelheid spuug die ik produceerde. Dat heb ik ook weleens gehad als ik per ongeluk walnoot had binnengekregen dus het was zeg maar een bekend fenomeen. Het was ook vast een mooie vertoning, al dat gekwijl midden op Pearl Street, haha! Danko was mij gezelschap aan het houden en na een uur is hij maar even zijn eten gaan opeten zodat we naar huis konden gaan. De bediening was toen blijkbaar al wel lichtelijk in paniek, want ze dachten dat het wel aan het eten moest liggen. Ondertussen konden we op het internet niet echt vinden wat te doen behalve afwachten (toch handig, internet op je telefoon!) en dat hebben dan ook maar gedaan. Danko zei al dat zolang ik er nog hard om moest lachen het nog lang niet ernstig genoeg was om ons zorgen over te maken en dingen te doen zoals naar het ziekenhuis gaan. En nadat ik thuis een uurtje op de bank had gezeten had het euvel zich opgelost, wel zo prettig, maar dat was dus niet helemaal de vrijdagavond die we in gedachten hadden, haha! Ik heb het restaurant ook maar even gemaild om te zeggen dat ze konden ophouden met zich zorgen te maken, en daarna was het tijd voor een glaasje wijn!

Vandaag heb ik lekker een beetje in huis aangerommeld terwijl Danko een stuk was gaan motorrijden met Anne, en zometeen gaan we weer eens naar Black Hawk om krab te eten. We waren dat al sinds vorig weekend van plan, alleen kwam het toen niet uit omdat Danko nog veel te druk was. Danko zei dat ik dan mooi het gemiste eten van gisteren in kan halen. Ieder nadeel heb z'n voordeel tenslotte :-).