Aftellen naar de proposaldeadline - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Aftellen naar de proposaldeadline - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Aftellen naar de proposaldeadline

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

06 April 2019 | Verenigde Staten, Boulder

Het tweede weekend van maart werd de tijd alweer verzet naar zomertijd. Daar kwamen we de week van tevoren pas achter, dus dat was een leuke verrassing! Het is zoveel fijner als het weer langer licht is, en het voelt net alsof je dan prompt meer aan de dag hebt. Het enige waar ik niet aan gedacht had is dat de telefoon automatisch de tijd aan past, en als je dan een wekker gezet had om niet al te lang uit te slapen zorgt dat ervoor dat je een uur te vroeg wakker wordt. Dat was natuurlijk net niet mijn bedoeling!
Die zaterdag gingen we nog voor mijn verjaardag uit eten met Susan en Jeff. Dat was erg gezellig, en het was de eerste keer in al die tijd dat we in deze wijk wonen dat we bij de golfclub gegeten hebben. We gebruikten het weekend ook om aan een volgend badkamerklusje te beginnen, en wel het afmeten van alle cementbord voor de vloer. Dan valt het weer op hoe groot die ruimte eigenlijk is, als je er meerdere van die borden zo naast elkaar neer kunt leggen.

De week erna gingen we van vijftien graden op dinsdagmiddag naar wat volgens de voorspellingen zo ongeveer De Verschrikkelijke Sneeuwstorm zou zijn op woensdag. De combinatie van vochtige lucht uit het zuiden en een ronddraaiend weerpatroon zou zorgen voor wind van orkaansnelheid en een dik pak sneeuw, maar gelukkig was daar rond Boulder uiteindelijk vrij weinig van te merken. De meeste last hadden we nog van de aan en uit knipperende en uiteindelijk ook uitvallende stroom op het werk, en zelfs dat duurde gelukkig maar iets van drie kwartier. Op vrijdag hadden we erg gezellig bezoek op het werk, en toen was het alweer weekend. Dat gaat wel telkens zo ontzettend snel! In dat kader cancelden we een reis naar Sicilië die we ondertussen geboekt hadden. De meeting daar leek in eerste instantie goed om bij te zijn, maar met de hoeveelheid deadlines vlak erna werd het veel te krap qua tijd om dat allemaal te halen als we ook nog een goede week weg zouden zijn. Het zegt wel genoeg dat we het met z'n allen niet eens jammer vonden om niet te gaan!

En eindelijk, ein-de-lijk begint het een beetje lente te worden! We konden twee weken geleden voor het eerst dit jaar ‘s ochtends even buiten zitten, dat hebben we ook weleens al maanden eerder gekund! De golfbaan nam de sproeiers in gebruik en prompt werd het gras groen. Ook bij ons in de tuin, maar dan omdat het geregend heeft. Hèhè, ook een einde aan het eindeloze bruin in het landschap! Het is allemaal wel een maand later dan andere jaren.
Danko maakte van het mooie weer gebruik om te fietsen en te motorrijden, en daar was ik wel een beetje jaloers op. Want hoewel mijn voet zich wel iets verbetert, zitten dat soort activiteiten er nog even niet in. Soms is dat wel een beetje lastig maar het gaat er natuurlijk in de eerste plaats om dat het goed geneest. In ieder geval deed ik de ontdekking dat de wandelschoenen waar ik eigenlijk altijd op loop op het moment niet bevorderlijk zijn om aan te hebben. Ik had net vorig jaar twee paar nieuwe gekocht toen we in Europa waren omdat die zo fijn zitten maar die moest ik voorlopig maar in de kast laten staan! En dat hielp direct :-).

We zijn ondertussen ook letterlijk en figuurlijk in de tweede fase van alle in te dienen proposals. Want na de eerste golf Fase 1-proposals is over een paar wekende deadline voor de drie Fase 2-proposals die ingediend moeten worden. Danko schrijft, en schrijft, en schrijft om het zo maar te zeggen. Dit is wel het drukste jaar qua proposals ooit. We zijn allebei niet van de tijd vooruit wensen, maar het zou wel fijn zijn als deze deadline voorbij was. En tussendoor wordt er ook telkens een beetje voortgang geboekt in de badkamer. Alle cementbord is ondertussen vastgemetseld en -geschroefd, en daarna was het de beurt aan het substraat voor de vloerverwarming. Dat was nog even een gepruts voordat we in de gaten hadden hoeveel dunner dan normaal je het cement moest mengen. En het was ook handig dat we al vloertegels hebben om als gewicht te gebruiken zodat het zich-graag-terug-in-rolvorm-krullende plastic plat zou blijven en goed zou hechten. Een heel karwei!
We zochten ook eens naar douchekoppen en thermostaatkranen en een kraan voor het bad, en bedachten dat het ook wel tijd begint te worden om over kleuren na te denken. In de badkamerboeken die we (tijden geleden) gekocht hebben stond echt helemaal niks dat ons aansprak. (Die boeken kunnen dus naar de tweedehandswinkel zodat ik er iets anders voor kan uitzoeken, hehehe!) We willen graag een rustige en beetje moderne badkamer maken, en we vonden uiteindelijk veel mooiere ideeën toen we in het Nederlands gingen zoeken. Het is nogal een verschil of je zoekt op 'white bathroom' of op 'witte badkamer', waarbij wij een gróte voorkeur hebben voor de Europese kijk op interieuren!

Het fijnste van vorige week was dat ik heel voorzichtigjes mocht experimenteren met fietsen. Niet langer dan een half uurtje, alleen op het vlakke, en op het kleinste versnellinkje waarbij je nog net niet achteruit rolt om het zo maar te zeggen, maar het is zo fijn om weer een beetje beweging en frisse lucht te krijgen!
Een week geleden werden we wakker in een besneeuwde wereld. Goed weer om de warmtedraden voor de vloerverwarming te installeren en te beginnen met tegels op maat maken, en om een langer rondje met de Porsche te rijden en koffie te gaan drinken in Estes Park. Het was een grijze dag en grappig om door het winterse landschap te rijden terwijl ‘bij ons beneden’ de winter toch echt wel meest voorbij is.

Deze week kwamen de pakjes met de badkamerspullen aan, en we zijn er helemaal blij mee. Wat we niet helemaal opgemerkt hadden was dat we vergeten waren de douchekoppen te bestellen waar het om begon, terwijl dat het eerste is waar we naar gekeken hebben. Grappig!
In tegenstelling tot vorige week was het vanmorgen eindelijk zonnig en warm genoeg zodat je buiten kon ontbijten. Zo fijn! Ik heb er dan ook uitgebreid de hele ochtend gebruik van gemaakt :-), en Danko ging ondertussen zichzelf + motor uitlaten op het circuitje. Het beginnen te betegelen van de badkamervloer kon wel even wachten tot het eind van de middag!

• 08 April 2019 - 10:19

Mam.:

Hee Annemiek!

Jouw foto's maken helemaal duidelijk wat jij me uitlegde over de vloer van jullie badkamer.
    Knap werk van Danko!

Liefs, Mam.