Een weekje in Tallahassee - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Een weekje in Tallahassee - Reisverslag uit Tallahassee, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Een weekje in Tallahassee

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Tallahassee

Na een paar weken thuis hadden we de volgende reis alweer op de planning staan. Deze keer naar Tallahassee voor het maken van een magneet voor een Department of Energy-project dat in december afloopt. Voor ons doen vlogen we ‘vroeg’ op de dag, meestal proberen we niet voor het eind van de ochtend te vertrekken zodat we niet al te vroeg uit bed hoeven te vallen. Met het tijdsverschil tegen was het avond tegen de tijd dat we in Florida waren, waar het warm genoeg was om ergens buiten warm te eten :-).

Maandag was de eerste dag op het lab, waar we een kantoor tot onze beschikking hadden. Erg fijn, want dan had ik ook een plek om wat te werken. De ontdekking van de dag was dat het testen van de deze week te wikkelen magneet al voor Thanksgiving moet plaatsvinden omdat het lab in december stilgelegd wordt voor het jaarlijkse onderhoud. Zo ben je een hele poos niet in Tallahassee, en zo kom je er in twee maanden twee keer! Tussen de middag aten we gezellig brood met Bianca, en na het werk zijn we met Jeremy bij ons favoriete restaurantje wezen eten. Gezellig!

De volgende dag waren Danko en Jeremy de hele dag bezig in het lab en hadden we ’s avonds met Ulf en Bianca afgesproken voor het avondeten. We hebben ons tegoed gedaan aan kaasfondue en zoals het eigenlijk altijd gaat vloog de tijd en was het voor we het wisten wel verstandiger naar ons hotel terug te rijden in plaats van nog een beker thee te drinken. Danko keek voor de gein eens op de weersvoorspelling voor thuis en zag dat de winter in lijkt te vallen als we thuis komen. Sneeuw op zondag, en nauwelijks boven het vriespunt de dagen erna. Yuk! Het was dus fijn dat we nog even wat warm weer op konden snuiven! Helemaal omdat we het ideale herfstweer troffen voor Noord-Florida: lekker warm maar niet de vochtige hitte (behalve als het net geregend heeft, dan waan je je in zo’n tropisch zwemparadijs).

Tussen de bedrijven door konden we op woensdag nog een keer lunch eten samen met Bianca en één van haar collega’s, waarna we Huub tegenkwamen toen we koffie en thee gingen kopen en we dus leuk bij hem aan konden schuiven. Aan het eind van de dag duurde het vervolgens wel ‘even’ voor we konden vertrekken, want er was een erg lange (en naar verluid ook erg saaie) videovergadering vanaf het eind van de middag die in totaal drie uur geduurd heeft. Waarom sommige mensen dat nuttig vinden dat ontgaat ons wel meer dan een beetje!

Na een dummy-magneet op dinsdag en voorbereidend werk op woensdag was het op donderdag tijd om de echte magneet te wikkelen. De heren zijn er de hele dag mee bezig geweest en waren uiteindelijk erg tevreden met hoe het gelukt was, erg fijn na al het voorbereidende werk van de afgelopen tijd! We zijn met iedereen die mee had geholpen iets wezen drinken, en daarna kwam het zo uit dat we met z’n tweeën uit eten gingen, waarbij we onze kans namen om nog een keer bij ons favoriete restaurant te gaan eten. We hebben erg lekker – en buiten! – gegeten. Dat stelden we nog meer op prijs met de steeds maar groter wordende hoeveelheden sneeuw die ze voor volgende week voor thuis voorspellen!

Vandaag was er van alles aan te regelen dingen voor het testen van de magneet over een aantal weken, maar met genoeg tijd om met een stel mensen ergens te gaan lunchen. Dat was lekker en gezellig, maar je bent ook voor je het weet anderhalf uur verder. Geef ons maar onze boterhammen, haha! Vanavond hebben we bij Bianca en Ulf afgesproken voor meer gezelligheid, en dan vliegen we morgen naar huis. Van wat aanvoelt als zomer rechtstreeks naar de winter, brrr!