Verbouwingsplannen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Verbouwingsplannen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Verbouwingsplannen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

21 Maart 2008 | Verenigde Staten, Boulder

Deze week kregen we een officiële bevestiging van de overdrachtsdatum: op 14 april is de oplevering, en op 21 april wordt het huis van ons! Vorige week zijn de keukenkastjes en de kastjes voor onder de wastafels geïnstalleerd, en we hebben nu ook lampen (geen peertjes!), lichtknopjes, stopcontacten, rookmelders, een deurbel, een thermostaat, een boiler, een trappetje van de straat naar de voordeur, en zeil in de keuken en de badkamers.

We zijn ook druk bezig om te bedenken wat voor verbeteringen we willen gaan doen, want na de oplevering gaat de grote verbouwing aanbreken. We realiseerden ons vorige week dat het best een beetje gek is dat je allerlei dingen gaat ‘slopen’ in je kant en klare huis! Zo gaat ongeveer per direcht de vloerbedekking en het zeil eruit omdat we er hout en tegels in gaan leggen. Hetzelfde geldt voor het formica aanrecht met granietmotief (lelijk!) en de wastafels in de wc en de badkamer (van hetzelfde formica). We zijn van plan om er kwarts voor in de plaats te doen, alleen moeten we nog een kleur uitkiezen. We hebben wel al een vloer uitgekozen en besteld. Uiteindelijk is het pecanhout geworden wat eigenlijk deze week geleverd had moeten worden. Door een fout label stond onze pallet gisteren echter in Idaho en hoewel het bedrijf eigenlijk niet levert in het weekend gaan ze toch proberen om het hout af te leveren voordat we zondagmiddag vertrekken naar San Francisco (Danko heeft daar een conferentie).
De reisgids die ik gekocht heb beschrijft ons hotel als ‘een controversieel, opzichtig gebouw dat eruit ziet alsof het verdwaald is op weg naar Las Vegas’. Nou, daar willen we best een paar nachten slapen! We hebben ook kaartjes gekocht voor een rondleiding op Alcatraz, en ik heb ondertussen bijna de hele reisgids uitgelezen. We hebben er zin in!

Tussendoor zijn we vorig weekend weer eens gaan skiën. Het was namelijk veel te koud om te gaan fietsen omdat er koud weer over de bergen kwam. Op weg naar huis was er dan ook een hevige sneeuwbui en we hebben ons erg verbaasd over de hopen mensen die hun lichten niet aandoen bij slecht zicht. Op sommige momenten kon je niet verder dan 50 meter zien, maar blijkbaar denkt men er niet erg bij na dat je niet erg zichtbaar bent zonder licht! Uiteindelijk is er van zondag op maandag weer zo’n 10 centimeter sneeuw gevallen. We hopen dat het het laatste was voor deze winter, want we beginnen een beetje genoeg te krijgen van koud en sneeuw. Helemaal nu twee weken geleden de zomertijd is ingegaan en het weer wat langer licht is. Kom maar op met het mooie weer!

• 22 Maart 2008 - 15:15

Bernadette:

Blijf nog maar lekker een poosje daar. Wat een leven zeg! Een nieuw huis bouwen,een hotelkamer reserveren in San Francisco, tussendoor even op de skies, wat kan een mens nog meer verlangen.
    Geniet ervan Annemiek en Danko, dat doe ik van jullie berichten en foto,s.

Fijne Pasen, Bernadette en Malcolm

ps.Vergeet niet een eitje te tikken!

• 25 Maart 2008 - 22:19

Henk Scholten:

Beste Annemiek en Danko,

Wij zijn met OWC uit Oldenzaal met ca 65 toerfietsers en -sters in februari 2 weken wezen fietsen in Zuid-Spanje daar was het ca 25 graden, dat kan ik je aanraden.

Ik vind het knap dat je zoveel energie kunt steken in het (ver) bouwen van een huis. Mijn vrouw ,ook Ria net als je moeder , en ik zijn een nieuw huis aan het bouwen in Beuningen. Dat kost veel energie, dus ik heb enig vergelijkingsmateriaal.
    Momenteel zijn we bijvoorbeeld aan het uitzoeken welke serre we het beste kunnen laten bouwen. Daarvoor ben ik o.a. bij je vader geweest, die mij veel over zijn serre , die hij samen met je moeder Ria bij hun huis heeft laten aanbouwen, verteld heeft. Voor ons heel verhelderend, omdat we de in onze tuin, die op het zuiden gesitueerd is, optimaal willen genieten van de zon, maan en sterren.

Wat toevallig dat Danko en jij nu in San Francisco zitten. Toevallig omdat wij met RTC in het jaar 2009 ook naar San Francisco gaan, een wereldstad als ik de kenners moet geloven. Ik hoor graag jullie ervaringen.

Met vriendelijke groeten,

Henk Scholten , de landmeter uit BBeuningen.

E: scholtenhenk@planet.nl
    M: 06-50418351