Lange naalden en stroomschokken - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Lange naalden en stroomschokken - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Lange naalden en stroomschokken

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

04 Oktober 2006 | Verenigde Staten, Boulder

Dat klinkt natuurlijk een stuk erger dan dat het is ;-). Gisteren is er bij mij een EMG (oftewel een zenuwtest) gedaan van de zenuw die vanuit je arm naar je duim, wijsvinger en middelvinger loopt. Deze zit bij carpal tunnel syndroom namelijk bekneld, en door stroompjes er doorheen te sturen kun je zien of het bekneld zit en hoe erg het is.
Nou had ik natuurlijk van tevoren opgezocht wat ze dan gaan doen. Het blijkt dat ze om je zenuw te meten een aantal naalden in je arm gaan prikken op meerdere plekken en dat dat voor patienten niet erg prettig is. Dat leek me maar niks! Gelukkig hebben ze bij mij elektroden gebruikt. Het is best grappig om te zien dat je hand dan vanzelf beweegt! Ik ben links en rechts getest en er was niks abnormaals te zien!

De dokter vond het wel raar dat ik wel symptomen heb van carpal tunnel, maar dat ik het volgens de zenuwtest niet heb. De oplossing: vanmorgen kreeg ik een steroïde-injectie in mijn pols/hand. Gelukkig word je eerst verdoofd met een 5 cm lang schattig dun naaldje dat helemaal naar binnen gaat. Daarna komt namelijk een best wel dikker exemplaar. Ik ben blij dat ik er niks van gevoeld heb!
Als ik inderdaad carpal tunnel syndroom heb, dan zou ik er door de injectie een stuk minder last van moeten hebben (in een heel vroeg stadium is het blijkbaar nog niet op te merken in een zenuwtest). Zo niet, dan heb ik iets anders en moet ik van de dokter ophouden met werken. Ik hoop dus maar dat ik over twee weken (wanneer ik terug moet) nergens last meer van heb!
(Het gaat zo af en toe wel weer wat beter, waarop ik dan prompt teveel doe en de volgende dag meer last heb. Dit berichtje heb ik dan ook niet in een keer getypt ;-))

En dan nog wat updates: geheel op zijn Amerikaans heb ik niks meer gehoord van een eventuele baan. Wel jammer, maar het verbaast me niet echt. Het is hier namelijk zo dat je niet erg zeker kunt zijn van dit soort dingen voordat je een contract hebt getekend, en dat had ik natuurlijk niet.

En dan mijn bovenstebeste verzekeringen. Die leuk naar elkaar wijzen en waar ik helemaal niet goed van werd. Ze gaan niks vergoeden behalve de eerste hulp (waar ze je ook alleen maar kunnen doorverwijzen). Want: ze vinden dat ze wel genoeg betaald hebben. Eh, juist. En hun dokter, die alleen een paar blaadjes papier gezien heeft, vindt dat dit niet spoedeisend is en dat behandelen wel kan wachten totdat ik in Nederland ben (waar de reisverzekering zich natuurlijk bij aansluit). Pfffffffft.

Sinds kort is het hier herfst (en dus iets kouder) en zijn de aspen aan het verkleuren. Helaas hield het memorykaartje ermee op nadat we foto’s hadden gemaakt en voordat die op een computer gezet waren… Dan maar een paar foto’s van vorig jaar, toen we net iets te laat waren om al het geel in de bergen (wat een erg mooi gezicht is) goed te kunnen zien.

Omdat we nog wel wat warm weer willen gaan we dit weekend naar Moab (in Utah). Maandag is het Columbus Day, dus lekker een lang weekend! En de eerstvolgende ‘vakantie’ (er moet dan ook gewerkt worden) is ook geboekt: Danko heeft in november een workshop in Tallahassee, Florida en omdat we daar de nodige mensen kennen gaan we er een week een beetje nazomeren! Het schijnt er dan nog gemiddeld 25 graden te zijn (hmmmmm!) en we hebben ons verblijf in een luxe villa al geregeld ;-)!

  • 11 Oktober 2006 - 20:13

    Carolien:

    Eh ja, dat noemen ze hard werken: nazomeren in Tallahassee in een luxe villa, ahum!

    Fijn dat het met je arm nu beter gaat!!! Wordt ook wel eens tijd dat het allemaal weer een beetje gewoon gaat doen ;-)

    Zucht, nog even verder met een opdracht en dan vind ik het mooi geweest voor vandaag: bed!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 1259
Totaal aantal bezoekers 239464

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: