Jarig in Nederland! - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Jarig in Nederland! - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Jarig in Nederland!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

10 Februari 2024 | Nederland, Denekamp

Vorige week dinsdag had ik de wekker iets vroeger gezet zodat ik ’s ochtends nog kon gaan hardlopen. Mijn favoriete wereld was beschikbaar in Zwift en het moest gewoon nog, hahaha! Daarna even de laatste spulletjes pakken en toen konden we op weg naar het vliegveld om naar Nederland te gaan :-). We kwamen op woensdag rond het middaguur aan, hebben even gebruncht op ons gebruikelijke plekje, daarna de huurauto opgehaald en toen zijn we naar Denekamp gereden. En ook al waren we er ‘pas geleden’ nog, het was weer zo fijn elkaar weer te zien! Ria had appeltaart voor bij de koffie en thee, we hebben een poos zitten kletsen, lekker samen gegeten ’s avonds en het is ons zelfs goed gelukt om tot een normale tijd op te blijven de eerste avond.

De volgende dag hebben we uitgeslapen, wel nodig ook omdat we ’s nachts toch wel wakker geweest waren. Het was wel mooi zonnig weer en daar hebben we goed gebruik van gemaakt! Danko is wezen fietsen terwijl ik krachttraining gedaan heb, en daarna ben ik ook nog een rondje wezen hardlopen omdat dat nog net in de middag paste. Dat was fijn!

De volgende dag hebben we ook lekker rustig aan gedaan. Danko is nog wel wezen fietsen ’s middags maar ik vond het er veel te fris voor, en bovendien bleef ik liever met Carolien kletsen :-). ’s Avonds hebben we Ria en Ad mee uit eten genomen en daarna waren we precies op tijd terug om Evert binnen te laten en samen gezellig nog iets te drinken.

En zo waren er al snel een paar dagen om! Op zaterdagmorgen hebben we allebei gesport en aan het eind van de middag hadden we met Chiel en Sandra afgesproken, waar we precies op tijd aankwamen om direct te vertrekken om ergens te gaan eten. Dat was lekker en gezellig, gevolgd door nog leuk even thee en koffie bij hen thuis voor het alweer tijd was voor ons om ‘naar huis’ te rijden als we niet echt heel laat in bed wilden liggen. Soms is het wel jammer dat je eigenlijk de tijd een beetje in de gaten moet houden!

Op zondag deed ik ’s ochtends nog een beetje krachttraining en verder was het een goede dag om Chris en Hetty op te zoeken. Het was mooi rustig op de snelweg en dus waren we er eerder dan we hadden gedacht en hadden we eerst weleens zin in koffie en thee. We hebben gezellig wat gekletst, zelfs nog iets van het WK veldrijden meegekregen en ’s avonds zijn we lekker en gezellig uit eten geweest. Voor herhaling vatbaar!

De volgende dag maakten we gebruik van het nog mooie weer door aan het begin van de middag nog snel een rondje te gaan fietsen, en daarna gingen we nog een keer op pad want die dag hadden we afgesproken met Daan. Hij had de spullen voor koffie al klaar staan, we hebben een heleboel foto’s gekeken en we zijn erg lekker uit eten geweest, gevolgd door koffie en thee bij Sandra en Chiel thuis, dat was leuk! Het was wel nog een gevalletje van op de tijd letten, wat goed gelukt was tot we met Ria en Ad nog ‘even’ iets gedronken hadden en het toch echt ineens al bijna twaalf uur was, haha!

Op dinsdagmiddag kwam de regen, en is Danko ’s ochtends nog even wezen fietsen. Ik ging aan het eind van de ochtend naar Enschede want ik had met Carolien afgesproken om te gaan lunchen en dat was zo leuk! En lekker en gezellig en daar moesten we maar een gewoonte van maken :-). Ik had het goede idee gehad om hardloopspullen mee te nemen en maar goed ook, want nadat we de boekhandel nog met een bezoekje vereerd hadden (en ik prompt allerlei boeken zag die ook leuk leken, gevaarlijke plekken zijn het!) was het gaan motregenen, en ben ik naar een sportschool gereden om heerlijk even binnen hard te lopen. Waar ik echt erg toevallig Matthijs tegen kwam, die eerst nog gedacht had dat ik het niet kon zijn, zo leuk!

De volgende dag was het ’s ochtends een stuk beter weer dan we verwacht hadden en is Danko nog snel een uurtje wezen fietsen. Ik heb Ria geholpen met appels schillen voor de appeltaart, geholpen door Maria die alvast even voor mijn verjaardag aan kwam wippen. Dat was gezellig! Daarna zijn Danko en ik nog heel eventjes een beetje wezen winkelen in Enschede voordat we met Michiel en Carolien hadden afgesproken om uit eten te gaan. Waarvoor we bij een ander restaurantje uitkwamen dan we hadden bedacht, want degene waar we eigenlijk naartoe gewild hadden bleek dicht. Gelukkig vonden we een goed alternatief waar we erg gezellig heerlijk gegeten hebben samen!

Eergisteren had ik een nuttig ochtendje: even naar de kapper, boodschappen doen en ik ruimde eens wat spullen op die (al een poosje..) in dozen op aandacht stonden te wachten. Bij het boodschappen doen was er ook haring in mijn karretje beland, die erg goed paste bij de verse broodjes die Ria had afgebakken, lekker! Ik heb ’s middags nog eventjes krachttraining gedaan en ’s avonds hebben Ad en Ria ons mee uit eten genomen. Dat was zo gezellig en we hebben werkelijk heerlijk gegeten!

En gisteren was ik jarig! De dag begon met cadeautjes op bed en cadeautjes bij het ontbijt, en toen het aan het eind van de ochtend ophield met regenen en de zon er zelfs even door kwam móest ik gewoon nog even een klein rondje gaan hardlopen. Dat was fijn! Aan het begin van de middag kwam Carolien, gevolgd door een heleboel familie en vrienden. Ik heb een heerlijke dag gehad en voel me schandalig verwend door al het bezoek en alle leuke cadeautjes :-). We hebben ‘s avonds zo ongeveer traditioneel Chinees gegeten, daarna was er nog meer bezoek en voor ik wist was de dag (veel te snel!) alweer voorbij. Er is niks beter dan je verjaardag thuis te vieren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 239468

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: