Sneeuw en pasen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Sneeuw en pasen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Sneeuw en pasen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

03 April 2024 | Verenigde Staten, Boulder

Het tweede weekend van maart vlogen we naar huis, na één van onze langere reizen! Dat voelt alweer als veel langer geleden, en zoals altijd was het weer even flink wennen toen we weer thuis waren.

We kwamen op zaterdagavond aan, en hadden de zondag om de standaardklusjes te doen: de huurauto terugbrengen, boodschappen doen, koffers uitpakken, en we hebben omdat we toch in de stad waren direct ook maar even een vervangend deurtje voor één van de keukenkastjes van het opgehaald waar het al een poos op ons lag te wachten. Ik ben voordat we op pad gingen 's ochtends heerlijk wezen hardlopen, Danko is 's middags wezen fietsen en kwam terug met de mededeling dat dat zo vreselijk saai is hier. (En dat is ook wel zo.)

Op maandag gingen we weer naar het werk, en konden we die week weer een beetje ons ritme proberen te vinden. Hoewel zo'n eerste week altijd een beetje hectisch en druk is, en waarbij het ook niet hielp dat ze voor die donderdag de Grote Verschrikkelijke Sneeuwstorm voorspeld hadden. Uit voorzorg zijn we die dag maar thuis gebleven vanwege de enorme hoeveelheden sneeuw die er verwacht werden, maar dat viel (tenminste voor ons) uiteindelijk echt hartstikke mee. Er lag wel genoeg toen we wakker werden, maar er is gedurende de dag maar vrij weinig bij gevallen, er waren geen stroomstoringen (maar wel ik weet niet hoeveel momentjes dat we aan de backups die we hebben konden horen dat het even weg viel!) en we waren dus ook totaal niet ingesneeuwd (gelukkig!). In tegenstelling tot in de bergen want daar viel ruim tachtig centimeter! Wij waren blij dat we niet eens sneeuw hebben hoeven ruimen omdat dat uit zichzelf wel snel genoeg wegsmolt!

Op zaterdag heb ik echt heerlijk virtueel hardgelopen, en Danko ging die dag verder met de keuken. Er kwamen afwerkrandjes onderaan en bovenlangs de kastjes en vooral toen dat allemaal afgekit was zag het er weer zoveel mooier uit! Het was ook het moment om nog eens wat kastjes weg te halen. Daar ging mijn werkruimte naast het fornuis, maar het knapt er toch onmiddellijk van op als je die oude troep er niet meer hebt staan :-). En ondertussen staan er een paar nieuwe kastjes met tijdelijk een plank als aanrecht, dat kookt toch wel iets handiger.

De volgende dag zijn we allebei wezen fietsen. Ik virtueel in Engeland (wat is het daar leuk!) en Danko een rondje buiten want de wegen waren er op zich schoon genoeg voor. Het werd alleen nog een keer als erg saai bevonden. Geef mij mijn virtuele ritjes dan maar, haha! Aan het eind van de middag zijn we naar Anne gereden, hij had ons uitgenodigd om iets te komen drinken en te blijven eten, dat was gezellig!

De week erna waren er de laatste loodjes aan een proposal voor Danko die erg blij was dat de deur uit te hebben op dinsdag. Sommige proposals zijn makkelijk om te schrijven maar deze was dat niet zo zeer. Ik ben op woensdag supergezellig met Michelle wezen koffiedrinken. Of wezen kletsen is misschien het betere woord, want er kwam geen koffie aan te pas maar het was wel erg leuk om haar weer te zien!

Hoe dan ook ging die week echt erg snel voorbij. Danko is op zaterdag met Anne voor het eerst weer eens naar het kleine circuitje geweest met de motor, en ik heb fijn een flink stuk hardgelopen (dertien kilometer!) en verder wat in huis aangerommeld. Op zondag was het weer wel bijzonder. 's Ochtends was het nog ruim warm genoeg dat Danko buiten in de zon naar huis heeft zitten bellen, en 's middags begon het sneeuwen want er kwam even een front over. Ik was fijn virtueel aan het fietsen en heb het sneeuwonweer dus niet meegekregen, maar dat was even een flinke verandering in één dag!

Omdat ik niet van plan was vorig weekend hard te lopen vond ik wel dat ik op woensdag wel iets verder kon gaan. Veertien kilometer werd het uiteindelijk, dat is het verste dat ik ooit had gedaan! En met nog wat fietsen en krachttraining erbij op de dagen er tussenin is het toch best cool waar je blijkbaar toe in staat bent! Het was daarna wel fijn om in het weekend een extra dag niks te doen moet ik zeggen. Danko is op zaterdag nog met Anne op het kleine circuitje wezen motorrijden, en we hebben een klein beetje pasen gevierd door op zondag tussen de middag eieren te eten. Het was me soort van per ongeluk gelukt om de eieren perfekt zacht te koken, mmm dat was lekker! Tweede paasdag bestaat hier niet, ik ging gewoon naar het werk en Danko vloog naar Californië voor een meeting van een paar dagen. Het is op het moment dus even erg stil in huis, maar gelukkig is dat maar van korte duur :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 240167

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: