Yes we can! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Yes we can! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Yes we can!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

05 November 2008 | Verenigde Staten, Boulder

Vandaag was het dan eindelijk zo ver: de verkiezingen. Van tevoren deden er allerlei verhalen de ronde over kwijtgeraakte stemmen van mensen die vroeg gestemd hadden, vermiste stembiljetten en niet werkende stemmachines. Vanaf vijf uur kwamen de uitslagen binnen, en daar hebben we met Thomas, Marisa, Victor en Juanita naar gekeken. Spannend! Ik was niet de enige met het gevoel ‘o jee, als het maar goed gaat/geen herhaling van de verkiezingen in 2000 wordt...’! Het was erg gaaf om te zien dat allerlei staten die eerder (vaak) republikeins waren nu naar Obama gingen. Eerst Pennsylvania, en toen Ohio ook blauw bleek (de kleur van de democraten) werd het wel duidelijk dat we naar geschiedenis ‘in the making’ zaten te kijken! Toen ABC het aandurfde om Obama president te verklaren hebben we geproost :-D en daarna naar de speeches van McCain en Obama gekeken. McCain komt een stuk sympathieker over als hij gewoon mag zeggen wat hij denkt in plaats van dat hij (zoals tijdens de debatten) de partijlijnen moet volgen. Obama’s speech vond ik erg goed, Marisa en Juanita hadden aan het eind ervan tissues nodig, dat zegt wel genoeg! Bijzonder ook om te zien hoe ontroerd veel African Americans waren. Zoals Thomas zei: nu is het extra gaaf dat we vorige week naar Fort Collins gegaan zijn, we hebben de president gezien!

• 05 November 2008 - 08:15

Wim Horsthuis:

Dank voor jullie betrokken beschrijvingen van de verkiezingen. Ik weet nu pas hoe het leeft daar.

Groet

• 05 November 2008 - 21:21

Willem Marcelis:

Mooi Annemiek, en ik kan mij zo voorstellen dat het vanuit het oogpunt van emancipatie van de afro-americans echt booming news is geweest. Geniet ervan.