Thanksgiving en Sinterklaas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Thanksgiving en Sinterklaas - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Thanksgiving en Sinterklaas

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

06 December 2008 | Verenigde Staten, Boulder

En zo is er voor je het weet een maand om! Vorige week donderdag was het Thanksgiving en dat hebben we de zondag erna met een stel anderen bij Thomas gevierd. Thomas had een kalkoen gemaakt met alle bijbehorende bijgerechten zoals aardappelpuree, boontjes, maïs, stuffing, gravy en cranberrysaus en met als toetje gingerbread en pumpkin pie (mmm!). Tot ongeveer twee weken geleden was het nog volop nazomer, maar omdat het vorige week ook eindelijk een beetje winter begon te worden (eergisteren kregen we zelfs 10-15 centimeter sneeuw!) had ik borstplaat gemaakt als toetje. Ik kwam een recept ervoor tegen toen ik zocht naar een recept voor speculaas, en het is helemaal niet moeilijk om te maken! Voor onszelf had ik chocoladeborstplaat gemaakt die bijna hetzelfde smaakte als die je in de winkel koopt en om mee te nemen had ik vanille gebruikt als smaakmaker. Tot mijn verbazing smaakte de witte borstplaat naar witte chocola! Dat was niet wat ik verwacht had, maar wel heel lekker! Danko en ik en Thomas en Hans hebben er lekker van zitten snoepen na het eten, maar bij de niet-Europese aanwezigen viel het niet zo in de smaak. Ze vonden het wel lekker, maar één stukje was wel genoeg. (Aldus Sergio: “What is that you made, sugar cubes?”)

Woensdag heb ik Danko naar het vliegveld gebracht voor een conferentie in Houston die tot en met vandaag duurt, dus Sinterklaas hebben we niet echt gevierd. Ik had wel cadeautjes en een zelfgemaakte chocoladeletter (dat soort dingen hebben ze hier nou eenmaal niet) in Danko’s koffer gesmokkeld zonder dat hij het gemerkt heeft :-D en we hebben de laatste week een groot bord speculaas soldaat gemaakt.
Thomas vond dat ik niet alleen thuis moest zijn op 5 december, dus zijn we gisteren samen met Hans gaan schaatsen op het ijsbaantje dat ze vlakbij downtown Boulder gemaakt hebben. Echt zo’n stereotype Amerikaans ijsbaantje met lichtjes erboven en kerstliedjes. Het enige dat nog ontbrak was een kerstboom in het midden! Het was wel bijna vijf jaar geleden dat ik voor het laatst geschaatst had, en wanneer ik voor het laatst hockeyschaatsen heb aangehad kan ik me al helemaal niet meer herinneren! Maar het was echt hartstikke leuk, onder andere omdat ik helemaal niet uit de voeten kon met de ijshockeyschaatsen. We hebben bijna een uurtje geschaatst, en daarna waren we koud genoeg om warme chocolademelk/grog/hete cider gaan drinken in een cafeetje naast het ijsbaantje. Bij het schaatsen uitdoen vond ik een cadeautje in mijn schoen, dat had Thomas erin gestopt :-). Eenmaal weer warm konden we nog eventjes schaatsen voordat het sluitingstijd was en toen hebben we Marisa en Ray overgehaald om ook even mee te doen. Blijkbaar had Thomas aan Marisa verteld dat het een Nederlandse feestdag was, want ze kwam me ‘happy Sinterklaas’ wensen! Ik had speculaas meegenomen zodat we iets te snoepen zouden hebben en het viel erg in de smaak bij de aanwezigen. Volgens Ray was het ‘all of Christmas in a cookie’, dat is natuurlijk leuk om te horen!

We hebben ook eindelijk de tijd genomen om naar wat meer meubels voor de woonkamer op zoek te gaan. Tot nu hebben we nog steeds onze oude eettafel en een bankstel zonder tafel ervoor. Dat laatste maakt niet zoveel uit als je toch meestal buiten zit, maar met het koudere weer begon het wel een beetje onhandig te worden. Als eerste zijn we naar Furniture Row (waar we ook onze banken gekocht hebben) en American Furniture Warehouse (een goedkopere winkel) gegaan en daarna nog in andere meubelzaken die daarbij in de buurt zaten. We konden niks vinden want alles was of te lelijk om van te spreken (de eerste twee winkels), veel te duur (de rest van de winkels) of een combinatie daarvan. Uiteindelijk hebben we online een heel aantal dingen gevonden en kunnen we binnenkort wat grote pakketten verwachten met een eettafel met stoelen, een soort vitrinekast en een salontafel.

Met Sinterklaas voorbij was het vandaag tijd om het dennetje dat voor het huis staat van lampjes te voorzien. Bij Walmart had ik een lang snoer lichtjes gekocht, en een mooie lichtgevoelige timer voor het astronomische bedrag van $8. De lichtjes gaan dan aan als het donker wordt en na een aantal uren gaan ze vanzelf weer uit. Handig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 239484

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: