Werk en vakantie - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Werk en vakantie - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Werk en vakantie

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

03 Maart 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week heb ik veel gewerkt, in ieder geval voor mijn doen. Normaal gesproken werk ik alleen op maandag (bij NIST) en op dinsdag (bij CU). Nu kreeg ik een email van Dan (mijn baas bij CU) of ik misschien ook meer uren zou kunnen werken omdat hij het zo druk had met dingen waarmee ik kon helpen, gevolgd door een uitgebreide uitleg van wat er allemaal moest gebeuren.
Ten eerste was er vorige week donderdag een deadline voor een voorstel voor het Department of Energy (DOE). Dit ministerie sponsort onder andere zomerstageprogramma’s door het hele land (waaronder die van NIST en CU Physics). Het National Renewable Energy Laboratory (NREL) in Golden heeft ook zo’n zomerprogramma, maar omdat zij een overheidslab zijn hebben ze hele hoge overheadkosten. Zij hebben bedacht dat die kosten verlaagd kunnen worden als een universiteit de administratieve kant van het programma overneemt (universiteiten hebben namelijk lagere overheadkosten). Het ministerie heeft daarom een oproep gedaan aan universiteiten in de omgeving van Denver om dit op zich te nemen. De universiteit krijgt dan geld van DOE en betaalt daarvan de kosten van het zomerprogramma van NREL (kort door de bocht is het dus een mooi rondje geld rondschuiven zodat het een ander labeltje krijgt en er minder van in managementpotjes verdwijnt ;-)). Als CU de taak toegewezen krijgt hebben ze halftijds iemand nodig om het werk ervoor te doen; of ik daar ook interesse in had? Natuurlijk!! Het zou mooi zijn als ik wat meer zou kunnen werken! Dan heeft mij dus als medewerker op het voorstel gezet, ik heb het stuk over de evaluatie van het programma van NREL geschreven en dat is vervolgens rechtstreeks erin geplakt. Dat is toch best wel gaaf! Blijkbaar is het zo dat er naast CU maar één andere universiteit meedingt, dus de kans dat het doorgaat is best groot. Nu is het dus afwachten wat er besloten wordt!
Ten tweede moest er begonnen worden met het doornemen en beoordelen van de aanmeldingen voor het stageprogramma van deze zomer. In een paar dagen ben ik door 120 van die pakketjes gegaan: sollicitatiebrief, aanbevelingsbrieven, aanmeldingsformulieren en cijferlijsten. Ik heb er zelfs van gedroomd! Vandaag zijn we begonnen studenten te selecteren om aan te nemen, en ik vond het leuk om te merken dat mijn beoordelingen niet veel afwijken van de beoordelingen van mijn baas en de andere leidster van het programma, ondanks dat ik geen natuurkunde-achtergrond heb!

De extra dagen dat ik vorige week gewerkt heb waren handig meegenomen. We waren namelijk al een poosje van plan om op vakantie te gaan, maar daar had ik nog net niet genoeg vakantie-uren voor opgebouwd. Met een beetje schuiven met mijn extra gewerkte uren kan ik twee weken vrij nemen, en dus hebben we vorige week een reisje naar Mexico geboekt!! We gaan naar Akumal (dat ligt iets van 100 kilometer onder Cancún), lekker snorkelen, mayaruïnes bekijken en niksdoen, en we vertrekken morgen! We hebben natuurlijk ons hotel gegoogled, en een all-inclusive resort heeft zo z’n voordelen naast dat het goedkoper is om niet zelf voor je eten te zorgen: je mag elke dag een uur gratis windsurfen, je kunt een duikles nemen, er zijn kayaks die je kunt gebruiken enzovoort. We kunnen niet wachten totdat we gaan; Mexico, here we come!

  • 04 Maart 2009 - 07:39

    Rose:

    Fijne vakantie!

    groetjes Matthijs en Rose

  • 04 Maart 2009 - 17:23

    Henk Scholten:

    Annemiek en Danko, ik wens jullie veel plezier in Mexico. Lars Boom (een talentvolle wielerprof uit Ned.) vertelde me vorige week op het strand in Benidorm(Spanje), dat hij ook enkele weken voor vakantie naar Mexico ging. Als je hem spreekt, doe hem de groeten.

    Mvrgr.
    Henk Scholten (de fietsende landmeter uit Beuningen)

  • 06 Maart 2009 - 09:29

    Willem Marcelis:

    Hoi Annemiek,

    mooi dat je kwaliteiten zo naar boven komen en gewaardeerd worden. Geniet ervan en prettig dat het werk aan het toenemen is. En bureaucratisering komt op alle plekken in de wereld voor, evenals de vele oplossingen om geld rond te pompen. doe er je voordeel mee. En goede vakantie toegewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 240049

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: