Beetjes rennen en beetjes badkamer - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Beetjes rennen en beetjes badkamer - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Beetjes rennen en beetjes badkamer

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

20 Augustus 2020 | Verenigde Staten, Boulder

Begin juli vroeg de chiropractor wat het volgende was waar ik aan wilde werken. Mijn antwoord was dat ik ook graag weer zou willen hardlopen - ook al heb ik dat al jaren niet gedaan, ik heb nu bedacht dat ik uiteindelijk graag meer wil doen dan 'alleen maar' fietsen. En dus kreeg ik de instructies om als ik ging wandelen ook elke paar minuten vijftig meter te rennen. De eerste keer was ik wel wat huiverig, maar ja, ik had het zelf gezegd! Ik ging langzaam, stukje bij beetje, van eerst maar eens in de tuin uitproberen naar acht korte stukjes rennen (al is dat nog een heel groot woord) anderhalve week later, dat was zó fijn om te doen! Alleen was dat blijkbaar toch te snel teveel, en toen ik na een poosje rustig aan doen (waar ik net zo blij was met meer beweging) nog weer eens probeerde een heel klein beetje te 'rennen' kreeg ik prompt dikke enkels door geïrriteerde pezen op die plek. Zucht, kan ik niet gewoon spierpijn krijgen dacht ik! Zo af en toe is het wel frustrerend hoe langzaam het maar lijkt te gaan terwijl ik juist zo graag meer wil doen! Uit voorzichtigheid verdwenen de rondjes fietsen en langere stukjes wandelen maar weer even van het programma. Positief bekeken kreeg ik geen last onder mijn voeten, ben ik afgelopen weekend weer eens een half uurtje wezen wandelen en heb ik de rollerbank weer een beetje gebruikt dus de stijgende lijn zit er wel weer in.
Gisteren had ik de volgende afspraak en de chiropractor zei: “Are you up for some running?” en daar gingen we. Eerst rustig een paar stukjes rennen, wat warm-up soort van huppeloefeningen, en uiteindelijk een paar stukjes langzaam beginnen en eindigen in een sprint. Hahaha, dat was buiten mijn verwachtingen dat dat gewoon ging! Ik moet nog glimlachen! Vandaag voel ik het wel (mijn lijf vind al dit soort ‘nieuwe’ dingen maar gevaarlijk terrein), maar dat is dan maar zo!



Ondertussen hadden we online ook hout voor de vloer beneden gevonden dat er mooi uitzag, esdoorn met een heel iets donkere beits, waar Danko een doos van bestelde om het in het echt te zien. En dat was echt veel donkerder dan we hadden verwacht! We bestelden een teststukje in een lichtere kleur, maar dat vonden we eigenlijk ook niet zo mooi. Beide kleuren zagen er zeg maar te gekleurd uit, en zo ging onze voorkeur ineens toch naar naturel esdoornhout dat we in eerste instantie aan de lichte kant vonden. Gefineerd hout ging het sowieso niet worden. Zelfs dat wat er online na gedegen onderzoek goed uitzag bleek in het echt een vrij dunne bovenlaag te hebben of eigenlijk gewoon rommel te zijn. En zo bestelden we twee pallets met massief, tien centimeter breed esdoornhout :-). Waar een nieuw kraantje in de keuken wel niet tot kan leiden!

We maakten ook een afspraak om de douchewand op te laten meten, en deden nog een poging om kwarts voor de wastafelaanrechten te bestellen. Bij een lokaal bedrijfje moest dat meer dan dubbel zoveel kosten dan we gedacht hadden (nee, bedankt..!) en dus deden we dat toch maar liever via (een andere vestiging van!) dezelfde bouwmarkt waar we een paar maanden geleden geweest waren. Dat kon erg fijn ook al snel opgemeten en geleverd worden. En dus moesten twee weken geleden wel even ook de wasbakken van de gastenbadkamer eruit. Danko tikte op de zondag ervoor vast even wat tegels van de muur en haalde op woensdag de rest van het aanrecht met de wastafels weg. 's Middags kwamen ze om het kwarts te installeren, het is zó mooi! En waar je zou denken dat ze dat er dan 'even' in komen plakken duurde dat wel even iets langer. In de gastenbadkamer paste het aanrecht, maar in onze eigen badkamer niet. De uitsparingen voor de wastafels zaten te ver naar voren en dat moest dus opnieuw opgemeten en gemaakt worden. En het stuk 'vensterbank' voor bij het bad hadden ze te lang gelaten, waardoor dat ter plaatse bijgezaagd moest worden. Gelukkig lukte dat erg goed! Ondertussen heeft Danko het bad definitief op z'n plaats gezet, en dat ziet er zo mooi uit! We hebben het getest en het werkt: de bubbels doen het en het loopt ook keurig leeg. Het eerste stukje van de badkamer dat echt af is! We kregen prompt zin om in bad te gaan, maar daar is het toch nog even te warm voor.

In de tussentijd was Danko's haar langer en langer geworden. Ik vond het iets langer eigenlijk ook wel leuk, maar op een gegeven moment was het inderdaad wel erg lang, had Danko er helemaal genoeg van en moest het eraf. De tondeuse werd besteld en toen was het de bedoeling dat ik zijn haar ging knippen. Nou, daar voelde ik me niet erg zeker over! Naar de kapper gaan vonden we allebei volkomen uitgesloten en dus moest het maar. Gelukkig wist Danko wel wat ze bij de kapper dan in welke volgorde doen, en nadat ik huiverig de eerste plukken eraf geknipt had kreeg ik iets meer handigheid en vertrouwen erin en waren we uiteindelijk allebei erg tevreden met het nieuwe kapsel. Het was veel beter gelukt dan we allebei van tevoren gedacht hadden! (En beter dan bij de kapper in onze onbescheiden mening, haha! Nu hoefde er niet achteraf bijgeknipt te worden terwijl je tegelijkertijd wenst dat ze andere stukken langer gelaten hadden.) Zo cool dat je dat blijkbaar toch wel zelf kunt! Danko zei dat hij het in het uiterste geval nog ok gevonden had om er maar gewoon de tondeuse overheen te halen, maar zover kwam het gelukkig niet!

Na twee weken achter de douchewandmensen aanvangen kregen we eindelijk een prijsopgaaf: de wand was misschien een beetje aan de dure kant, maar het lekke glas in sommige ramen dat we ook wilden laten vervangen was goedkoper dan we gedacht hadden dus die bestelling hebben we gedaan :-). Al zijn we nog niet helemaal klaar met het er achteraan bellen want er moest nog iets aangepast worden..
We moesten ook achter de aanrechtmensen aanvangen zodat ze niet zouden vergeten dat we nog een aanrecht tegoed hadden. Danko belde vorige week donderdag maar eens wanneer er nou opnieuw opgemeten zou worden en kreeg als antwoord dat het de volgende dag geïnstalleerd zou worden. Ok, goed dat we het wisten! Vervolgens kwamen die mensen stukken later dan ze gezegd hadden en bleek dat ze de uitsparingen voor wastafels maar gewoon een hele inch naar achteren geschoven hadden. Daar waren we niet zo blij mee maar ja.. Het was ook niet erg genoeg om moeilijk over te doen. ‘Gelukkig’ bleken er ook diepe krassen in het aanrecht te zitten waardoor ze het weer mee mochten nemen. Maar niet voordat ze min of meer begonnen waren het wastafelkastje uit elkaar te schroeven, want ‘anders paste de ene wasbak er niet in’. Danko heeft uit moeten leggen dat de wasbakken recht boven de twee helften van het kastje moesten komen, en dat het dus niet de bedoeling was dat het aanrecht aan één kant aansloot aan de zijkant van het kastje en aan de andere kant tien centimeter uitstak. Het is toch wat dat je dat nog voor moet kauwen! (En dat ze in plaats van even te vragen maar gewoon beginnen de hoekverbindingen in het kastje weg te halen!) Hopelijk is drie keer scheepsrecht en hebben we over een poosje inderdaad wastafels in onze badkamer!

  • 22 Augustus 2020 - 21:13

    Bernadette Eaglen:

    Danko mooi geknipt hoor Annemiek. Hoewel, ik vond het lange haar ook best goed staan.
    Meestal heeft het te maken met waar je je het beste bij voelt.Dat heb ik zelf ook.Toch maar weer naar de kapper denk je dan.
    Fijn dat je weer een stukje hebt kunnen rennen.De aanhouder wint moet je maar denken ook al gaat het je soms te langzaam En wat een prachtige vloer heb je uitgekozen.Een lichte kleur doet het altijd goed.
    En heb je inmiddels het bad al geprobeerd?Dat prachtige uitzicht maakt dat je voor het badderen ruimschoots de tijd moet nemen lijkt me.
    Voorlopig zal er van reizen naar hier wel geen sprake zijn. Ook Sophie wil graag met Kerst komen maar denkt niet dat het al kan. Gelukkig is ze een paar weken geleden nog geweest en dat was echt een verrassing.Heb je wel gehoord denk ik.
    Gelukkig hebben we veel contact via social media en zijn jullie toch dichtbij op deze manier.
    Ik ga het Prinsengrachtconcert kijken nu en wens je alle goeds met je gezondheid Annemiek.
    Groeten aan Danko en tot het volgende bericht.

    Lieve groet,
    Bernadette

  • 22 Augustus 2020 - 23:39

    Annemiek Kamphuis:

    Hoi! Danko vond het lange haar vooral te warm en was erg blij dat het eraf was. Het bad hebben we nog niet uitgeprobeerd. Het lijkt me heerlijk, maar als het zo warm is buiten (ver in de dertig graden) wordt het bij ons boven ook vrij warm, en dan verdwijnt de zin om in bad te gaan weer een beetje.
    Wij hebben voorlopig ook nog maar geen reisplannen. Op het moment moet ik er ook gewoon niet aan denken om op een vliegveld te zijn, of in shuttlebusjes, laat staan in een vliegtuig, met een boel mensen om je heen waarvan een gedeelte niet in het virus gelooft. Brr. Wel jammer, maar het risico niet waard. Gelukkig kunnen we inderdaad oneindig veel berichtjes sturen en videobellen tot we wel weer op pad willen. We hadden uitgebreid over Sophie haar verrassing gehoord! Leuk hè!!
    Liefs terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 240031

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: