Hoe langer, hoe mooier! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Hoe langer, hoe mooier! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Hoe langer, hoe mooier!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

29 Januari 2024 | Verenigde Staten, Boulder

Halverwege de maand werd het KOUD, met hoofdletters! We hadden een lang weekend vanwege Martin Luther King Day en in die dagen werd het overdag niet warmer dan zestien graden onder nul. Brrr! Pri-ma weer om binnen te blijven! Ik heb op zaterdag fijn hardgelopen en daarna pastasalade gemaakt om mee te nemen naar de Nederlandse nieuwjaarsborrel, terwijl Danko druk bezig was met de ramen in de keuken. De kozijnen zijn geschuurd en gedeeltelijk vernieuwd (want er zitten zoveel randjes en ribbeltjes in het houtwerk dat schuren zo ongeveer onmogelijk is) en wit geschilderd. En wat maakt dat toch een enorm verschil met het donkerbruin dat ze eerst waren! Net alsof 'buiten' dichterbij is als je door het raam kijkt, omdat je de donkere omlijsting dan niet ziet.

Halverwege de middag gingen we op weg naar Westminster borrel, waar we een enorm gezellige middag gehad hebben. We kennen ondertussen iets meer mensen en we hadden de tijd totaan zeven uur zo volgekletst :-). Tegen achten hebben we helpen opruimen en daarna zijn we nog bij iemand thuis wezen theedrinken, dat was ook zo gezellig!

De volgende dag begon Danko om eens een paar nieuwe kastjes naar de keuken te slepen, en werd er de laatste hand gelegd aan het gootsteenkastje om de plek van de gootsteen te perfectioneren. Na veel passen en meten werd het goed bevonden, en na nog veel meer passen en meten aan een paar kastjes konden de eerste op hun plek tegen de muur vastgeschroefd worden! Met de niet-rechte muur en vloer was dat nog even een gepuzzel, maar met een voorraad wigjes en een waterpas lukt het dan toch! Die week was een korte werkweek vanwege de feestdag, die ik nog een beetje extra kort gemaakt heb omdat ik nog met Michelle had afgesproken om koffie te drinken, zo leuk :-).

Ondertussen was de temperatuur weer een paar graden boven nul, en dat voelt dan gewoon warm vergeleken met min twintig! Danko knutselde 's avonds verder aan de keukenkastjes en sloot de kranen in de keuken en de vaatwasser weer aan, en dat is toch allemaal wel erg handig, net als een bruikbare gootsteen! Ineens kon er ook een tijdelijk aanrecht op de kastjes gelegd worden, hadden we opeens dubbel zoveel werkruimte (toch wel prettig!) en leek het ineens een heel stuk opgeschoten. En het wordt zo mooi! Al zeggen we het zelf, hahaha! In het weekend verbaasde ik mezelf door hard hard te lopen, Danko kon eindelijk weer een stuk fietsen omdat de sneeuw ver genoeg gesmolten was, en als volgende haalden we de oude oven weg, zetten de magnetron tijdelijk even ergens neer en konden er nog meer oude kastjes het huis uit. Het kwam zo uit dat Anne mee bleef eten op zaterdag, dat was leuk! En op zondag had hij ons uitgenodigd voor een housewarmings-etentje, waar we aan konden schuiven voor hutspot met een gehaktbal en een gezellige avond :-).

Vorige week was het de beurt aan de hoge kasten rond de koelkast om op hun plek gezet te worden, en toen ontdekte Danko dat die ruim tien centimeter te laag waren. Hoe dat kon? En natuurlijk kwamen we daar pas achter nadat we de oven en magnetron en alle kasten langs die wand weggehaald hadden, dus een weg terug was er ook niet. We emailden de bouwmarkt en kwamen te weten dat een aantal profieltjes die we bij de kasten gekregen hadden (en waar we ons van hadden afgevraagd of dat nou bij het verpakkingsmateriaal hoorde of niet) waren bedoeld om de die kasten op te zetten zodat ze in totaal de goede hoogte zouden hebben. (De andere kastjes hebben dat ook, maar daar zit het er vast onder in plaats van dat je het er los bij krijgt.) Gelukkig maar, want het was jammer geweest als we op nieuwe hadden moeten wachten! En ook gelukkig maar dat we ze niet weggegooid hadden! Nou had Danko de helft van één van die dingen al gebruikt als verwarmingsuitgang onder een ander kastje, maar dat was snel genoeg gerepareerd.En deze kasten stonden vervolgens toch best snel op hun plek, dat was minder lastig dan de eerste rij. Zo schoot het opeens flink op! Door de week is er 's avonds telkens nog een beetje aan verder gewerkt en afgelopen weekend konden de laatste twee lagere kastjes op hun plek geschroefd worden. We hebben ook gefietst en hardgelopen, en gistermiddag heeft Anne geholpen om de oven en magnetron te installeren. En toen was de keuken toch ineens een heel stuk verder klaar, het wordt hoe langer hoe mooier! Daarna hebben we gezellig samen iets gedronken en samen gegeten, dat was een leuke afsluiting van het weekend :-).

• 31 Januari 2024 - 18:39

Rose :

Wat fijn zo’n grote keuken…echt een lang aanrecht [e-1f602]

• 01 Februari 2024 - 21:44

Annemiek Kamphuis:

Aan ruimte hebben we inderdaad geen gebrek!