Tijd met familie - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Tijd met familie - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Tijd met familie

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 Maart 2024 | Nederland, Denekamp

Bijna twee weken geleden zijn we in het weekend op ons gemak van Monaco terug gereden naar Nederland. We hebben even met het idee gespeeld om dat in één dag te doen, maar uiteindelijk toch besloten dat dat niet een goed idee was. Te ver, en we hadden er geen zin in dat je dan eigenlijk de hele dag moet opschieten om op een redelijke tijd over te zijn. En zo konden we op ons gemak nog een laatste keer van het ontbijt in Monaco genieten, en maakte het niet echt uit dat we totaan de grens met Italië in de file gestaan hebben (jammer van de tijd was dat natuurlijk wel!). Het was wel mooi rijden met het ene na het andere mooie uitzicht langs de kust, we zijn eens gestopt om ergens een broodje te eten, en daarna konden we op weg richting noorden. Zo halverwege de middag heeft Danko een hotel gezocht en een mooi plekje gevonden aan het Vierwoudstrekenmeer, waar we met een erg mooi uitzicht wakker werden op zondag. We zijn in het mooie weer door het mooie groene Zwitserland gereden, en daarna werd het druk op de weg en deden we er wel iets langer over dan we hadden gedacht voordat we weer in Denekamp waren. Zo lang waren we dan wel niet weggeweest maar het was toch fijn elkaar weer te zien! We hadden met z’n allen nog niet gegeten dus dat zijn we ergens gaan doen, een gezellige afsluiting van onze vakantie was dat!

Op maandag gingen we direct weer op pad, want we hadden afgesproken bij Chris en Hetty. Even de auto bekijken, thee en koffie drinken want het was maar fris buiten met alle regen, we hebben samen gegeten en toen was het al weer snel tijd om weer te vertrekken.

En de volgende dag was Ad jarig! We deden felicitaties bij het ontbijt, Wim en Maria en Wil kwamen erg gezellig koffie drinken, er waren cadeautjes, en daarna waren er wat afspraken, is Danko wezen fietsen ondanks dat het toch wel erg frisjes voelde, en ben ik een stuk wezen hardlopen. Blijkbaar was ik uitgerust na een paar dagen niet sporten want ik liep mijn rondje een stuk sneller dan ik ooit gedaan had! We hebben heerlijk zuurkoolstamppot gegeten en daarna een erg gezellige avond gehad met al het bezoek voor Ad zijn verjaardag. Wat gaan zulke feestjes toch altijd snel voorbij!

De dag erna hadden we aan het begin van de middag met Sandra afgesproken om naar een huis te gaan kijken, en daarna hebben we bij Daan koffie gedronken en hem mee uit eten genomen. Dat was leuk en gezellig!

Voor donderdag was er regen voorspeld, en ben ik ’s ochtends nog snel een klein rondje wezen hardlopen toen het nog droog was. Danko ging ook snel even een rondje fietsen, en vervolgens kwam de regen helemaal niet, haha! Het was wel een mooie gelegenheid voor Danko om te helpen eens flink wat nat geworden dingen uit de kelder weg te doen, en ik ben met Ria naar Huize Keizer geweest om Antoon zijn fototentoonstelling te bekijken. We hebben heerlijk haas gegeten ’s avonds, en daarna had ik met Jessica en Kelly afgesproken, waar we zo de rest van de avond volgekletst hadden, dat was leuk!

Op vrijdagochtend hadden we geen plannen en konden we eens rustig aan het werk, en brachten Danko en Ad nog maar eens een lading spullen weg. Dat ruimde mooi op! Aan het begin van de middag hadden Chris en Hetty ons uitgenodigd om in Ootmarsum koffie te drinken. Wij namen Ria en Ad ook mee en dat was gezellig met z’n zessen! De zon was er ondertussen zowaar door gekomen en Danko is aan het eind van de middag toch nog snel een uurtje wezen fietsen, en daarna hadden Matthijs en Rose ons uitgenodigd om te komen eten. Dat was zo gezellig en leuk om hen en de kinderen weer te zien! We moesten alleen wel een beetje op de tijd letten, want we wilden ’s avonds ook nog naar Marcel zijn verjaardag. Dat was ook erg gezellig en leuk om met de jongens en hun aanhang te kletsen. Kort gezegd zaten er niet genoeg uren in de dag, want hij was om voor we het gewild hadden!

Op zaterdag hebben we ’s middags samen op ons gemakje een fijn rondje gefietst in het mooie weer en daarna zijn we naar Doorwerth gereden want we hadden nog een keer met Chiel en Sandra afgesproken. We hebben fijn gekletst, zijn heerlijk uit eten geweest, en na nog koffie en thee bij hen thuis was de avond erg snel voorbij!

De volgende dag was het gewoon warm in de zon en hebben we daar goed gebruik van gemaakt door samen een rondje te fietsen, gevolgd door Malcolms verjaardagsfeestje waar we tot het eind van de middag buiten konden zitten! Dat was zo gezellig en de middag was dan ook zo om! We hebben de dag afgesloten door Ria en Ad mee uit eten te nemen, we hebben heerlijk gegeten en zo een erg leuke avond gehad :-).

Op maandag was het heel ander weer, werden we wakker met mist en ben ik ‘s morgens wezen hardlopen. Dat ging weer fijn, en weer snel ook, dat is toch wel leuk! En het had wel wat, de mist tussen de bomen en boven de velden terwijl je ook vogels hoort overal. Danko is ’s middags nog even een rondje wezen fietsen maar verder hebben we een dagje gewerkt. Net als op dinsdag, waar het weer er überhaupt niet naar was om buiten iets te willen doen, het was grijs en fris met luchten die eruit zagen alsof het elk moment kon gaan regenen. Ik heb nog wel een beetje krachttraining gedaan halverwege de middag zodat ik nog een beetje actief geweest was, zo fijn!

Eergisteren hadden we nog een werkdag ingelast, met het halve idee misschien nog een stukje te gaan fietsen. Danko is wel gegaan, ik vond het te frisjes en ben in plaats daarvan met Ria een uurtje wezen wandelen. Onderweg werd het zo lekker zonnig dat ik toch nog ook een stukje wilde gaan fietsen, waar ik niks aan gemist had volgens Danko die toen net terug was, maar waar ik een heel andere mening over had na een klein maar fijn rondje :-).

Gisteren was het fris en waaide het, en ben ik ’s ochtends nog een rondje wezen hardlopen. Typisch zo’n dag waarvan ik het weer ooit maar niks had gevonden, maar wat heerlijk is om in te lopen. Vanwege de wind had ik er niks van verwacht, en liep ik toch weer sneller over tien kilometer dan de keren ervoor. Daar doe ik het niet voor, maar die verrassingen zijn wel leuk!

’s Middags zijn we nog op pad geweest voor een paar familiebezoekjes. Eerst om Daan nog een keertje te zien, waar we gezellig een uurtje koffie hebben gedronken, en daarna door naar Hetty en Chris waarmee we gezellig uit eten geweest zijn. Eenmaal weer ‘thuis’ hebben we nog iets gedronken met Ria en Ad en toen zat onze laatste avond in Denekamp er zomaar ineens alweer op, maar het was fijn dat het allemaal in de dag paste!

Voor vandaag hadden we geen plannen, en dat kwam eigenlijk wel goed uit. Net als dat het te fris was om nog te willen fietsen, want daardoor had ik halverwege de middag alles gewoonweg al ingepakt! Ik heb vanmorgen nog een laatste keertje krachttraining gedaan voordat ik mijn gewichten weer heb opgeruimd en het lukte Danko om nog naar de kapper te gaan. Vanmiddag kwam Carolien zodat we haar nog een keertje konden zien voordat we zouden vertrekken, en dan gaan we na straks het eten toch echt ‘nu al’ richting Schiphol. Soms moest de tijd niet zo snel voorbij gaan!

• 08 Maart 2024 - 19:09

Bernadette Eaglen:

Goede thuisreis Annemiek en Danko.

Een boerenkool maaltijd is toch een mooie afsluiting van een paar heerlijke weken vakantie in Europa.En wat fijn dat jullie er waren toen mama weer geopereerd moest worden.

Ze heeft jullie steun zeker gewaardeerd.Have a safe flight and we will meet again.

Liefs, Bernadette en Malcolm.

• 08 Maart 2024 - 22:05

Annemiek Kamphuis:

Dankjewel! De boerenkool was heerlijk :-). Wij zijn ook blij dat we hier waren en dat we een week langer konden blijven! Liefs terug van ons allebei!