Blossoms of light - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Blossoms of light - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Blossoms of light

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 December 2006 | Verenigde Staten, Boulder

Dit uitstapje 'begon' toen ik deze zomer een bankrekening ging openen. Als bedankje kreeg ik een Starbucks card, die ik dan ook maar geregistreerd had om een nieuwe te kunnen krijgen als je ‘m kwijtraakt. Dat je dan ook af en toe reclame-emails krijgt, ach ja.

Een paar weken geleden stond in één van die emails: registreer je nu voor een exclusieve preview van Blossoms of light, de eerste 800 mensen kunnen naar binnen. Dus wat doe ik, ik registreer me eerst en ontdek later wat het precies is. Namelijk de jaarlijkse ‘holiday lights display’ in de botanische tuinen in Denver, waar je gratis naar binnen mag voordat het officieel opent. Er hangen dan een miljoen lichtjes in de tuinen (ze doen er een maand over om die allemaal op te hangen!), waar je in ongeveer twintig minuten langs kunt lopen. Onder het genot van de nodige koffie natuurlijk, want het zou de Starbucks preview niet zijn zonder kraampje met gratis koffie! Mmm: eggnog latte (koffie verkeerd met advocaat), Christmas blend koffie en chocolademelk met pepermuntsmaak. Vooral de laatste is ERG lekker! (Wat we eigenlijk niet verwacht hadden) We hebben dus wel de nodige kleine proefbekertjes leeggedronken! Gelukkig was het niet zo koud als de dagen ervoor, maar nog wel koud genoeg om warm drinken op prijs te stellen :-). Er kwam namelijk een frontje met koud weer over, wat zorgde voor ongeveer 30 centimeter sneeuw. De lichtjes zagen er dus extra mooi uit met al dat wit!

Een ander gevolg van de sneeuw: spekgladde wegen, want alleen de grote wegen worden schoongemaakt. Dat zorgt ervoor dat er na de eerste sneeuwdag van de winter behoorlijk veel auto’s in de sloot liggen omdat de mensen niet meer weten dat sneeuw en achterwielaandrijving niet de beste combinatie is! Wat je dan ook goed kunt zien is waar mensen naar kijken als ze auto rijden, namelijk alleen maar (recht) vooruit. Deze mensen nemen dus niet de moeite om bijvoorbeeld hun achterrruit sneeuwvrij te maken. En er zijn er zelfs die alle sneeuw van het dak op de motorkap vegen en het daar laten liggen, of die alleen hun voorruit schoonmaken. Kun je voorstellen...!