Nederland! - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Nederland! - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Nederland!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

07 Januari 2007 | Nederland, Denekamp

Na ongeveer 3,5 week vakantie vertrekt morgen ons vliegtuig terug naar Amerika. Nu al! Het lijkt korter èn langer geleden dat we in Amsterdam uit het vliegtuig stapten. Het eerste dat ik toen dacht was ‘Ik hoop dat Danko’s ouders thee bij zich hebben’ ... ‘Anders kunnen we wel even naar de Starbucks’ ... ‘Oh nee, die zit hier niet’ ;-). Verder valt het wel mee met onze Amerikaanse gewoontes, en hebben we hier heerlijk onze te-doen/drinken/eten-in-Nederland-lijst afgewerkt. Bochtige weggetjes rijden met de motor en daarna chocolademelk drinken om weer warm te worden; eindelijk weer fietsen; Kerst in familiegezelschap; erwtensoep, stamppot, glühwein, pannenkoeken en meer Nederlands eten :-); Oud en Nieuw met een stel motorrijders en mèt vuurwerk (daar doen ze bij ons niet aan...); chocolademelk drinken in het halletje met een stel schaatsers (ook om weer warm te worden ;-)); bezoekjes aan jarige familieleden; een Skeuvelborrel (ik wil ook zo’n roze trui!!); uit eten; winkelen en daarnaast natuurlijk ook de verplichte dingen zoals de tandarts, visum halen in Amsterdam en de fysiotherapeut. Dat is op zich niet zo interessant, behalve het laatste. Want wat blijkt: ik heb helemaal geen rsi! Wat er dan wel is? Blijkbaar heb ik te beweeglijke schouders, en in combinatie met een ergonomisch onverantwoorde werkplek leidt dat tot rsi-achtige klachten. In Amerika doen ze vrij weinig aan ergonomie en/of rsi-preventie, en wordt iedereen met een bepaald soort klachten bij dezelfde aandoening geplaatst en dus al dan niet verkeerd behandeld. Nu ik weet wat er is, heb ik nergens last meer van!! Ik kan dus eindelijk echt verder met afstuderen, want onder de invloed van wel erg veel ibuprofen was dat de laatste tijd niet erg gelukt. Het is de bedoeling dat ik ergens in juni of juli klaar ben met mijn opdracht. Daarna volgt dus een tripje naar Nederland voor een afstudeerpraatje en een bijbehorend feest!

Omdat het vorig jaar wel erg druk was met onze volle planning hadden we dit jaar met opzet geen planning gemaakt, ook omdat we bijna vier weken vakantie en dus tijd genoeg zouden hebben. Het werd in de laatste week alleen wel duidelijk dat er wel een planning moest komen om alle afspraken te kunnen onthouden! Wel jammer dat er wel behoorlijk wat dingen en mensen niet meer op pasten ook :?.

Nu dus koffers inpakken, en zorgen dat alle extra aangeschafte dingen ook meekunnen, zoals ongeveer 50 pakken met Conimex-mixjes, de nodige zakken Engels drop en andere spullen die van Nederland naar Boulder vervoerd moeten worden. Als het goed is zijn we morgenavond weer ‘thuis’, maar eigenlijk hopen we dat we in Houston (waar we moeten overstappen) een paar dagen langer vakantie kunnen houden. De afgelopen paar weken heeft het in Colorado nogal gesneeuwd en is er zelfs twee keer de noodtoestand uitgeroepen omdat door de hevige sneeuwval alles helemaal stil kwam te liggen. Als het vliegveld van Denver morgen nou ook onbruikbaar raakt moeten ze ons in Houston in een leuk hotel stoppen, wat we helemaal niet zo heel erg zouden vinden ;-). De wens is de vader van de gedachte, we zullen zien of het gebeurt!

• 07 Januari 2007 - 18:28

Agnes Groothuis:

Dag Annemiek en Danko,

Vanuit Geesteren nog de beste wensen voor 2007 en voor morgen een goede en veilige reis. Graag blijven wij op de hoogte van jullie bevindingen in het 'verre'Amerika.

Groetjes,

Ben en Agnes

• 07 Januari 2007 - 18:38

Sandra En Chiel:

Goede reis terug en we horen graag waar jullie stranden in de sneeuwstorm!

• 07 Januari 2007 - 19:56

Erwin:

Hoi Annemiek & Danko,

Fijn dat toch de eetlijst en het grootste deel van de doelijst afgevinkt kon worden :). Ik hoop voor jullie dat die extra vakantie er nog in zit. En wat ik me nog afvroeg: wat is de geplande duur van jullie verblijf? Tot Annemiek is afgestudeerd of heeft het een meer permanent karakter?.

Groeten,
    Erwin

• 16 Januari 2007 - 22:23

Annemiek:

Eigenlijk weten we niet hoe lang we nog in Boulder zullen wonen. Verder dan een jaar vooruit plannen is een beetje lastig, en dus doen we dat niet. Ik wil niet zeggen dat we nou definitief ge-emigreerd zijn, maar het is ook niet zo dat we plannen hebben om op een bepaald moment terug te verhuizen naar Nederland. Het is denk ik meer zo dat hoe langer je hier woont, hoe definitiever het wordt. We zien wel hoe het loopt :-).