De zomer is begonnen! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu De zomer is begonnen! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

De zomer is begonnen!

16 Maart 2007 | Verenigde Staten, Boulder

Afgelopen weekend is de tijd verzet van winter- naar zomertijd. Als experiment hebben ze dat dit jaar drie weken eerder gedaan. Wel fijn, dan is het tenminste niet meer om half 6 donker er kan er meer gefietst worden!

Om nog even in de winterse sferen te blijven gingen we gisteren naar Disney on Ice - Monsters, Inc. Eenmaal daar aangekomen blijkt alles wel wat anders te zijn dan ik had verwacht! Het gebouw is oud en midden op een oud industrieterrein, overal staan mensen die speelgoed met lichtjes erin verkopen, en overal lopen te dikke mensen met minstens twee kleine kinderen. Dachten we iets 'cultureels' te gaan doen, komen we terecht in iets consumptiecultureels! Iedereen is namelijk druk bezig om ervoor te zorgen dat ze zichzelf en hun kinderen tijdens de voorstelling kunnen volstoppen met pizza, hot dogs, nachos, ontzettend veel suiker en kleurstof en grote bekers popcorn en cola. Alle kinderen hebben ook minstens een speeltje gekregen. Wij hadden een fles water meegebracht ;-).
Het duurde even voordat het verhaal op gang kwam (ook omdat ik de film niet gezien heb en dus geen idee had waar het over ging..), maar daarna was het leuk om te zien. Wel jammer dat het schaatsen niet zo veel voorstelde, de mensen die in Enschede en Deventer op de middenbaan trainen zijn een stuk beter! Het was grappig dat we volkomen buiten de doelgroep vielen en in een heel ander deel van de Amerikaanse bevolking terechtkwamen!

Inmiddels is het ook weer warm genoeg om met blote benen en in shirtjes zonder mouwen te fietsen. Als je in een willekeurige canyon naar boven fietst is er nog wel sneeuw en ijs langs de weg, maar in combinatie met een lekker zonnetje. We zijn dus begonnen met bruin worden, en dat gaat best snel! Nog even en het is zelfs te warm voor thermoshirtjes onder fietskleding :-).
Het skiën staat prompt op een laag pitje, ook omdat de fietswedstrijden weer zijn begonnen. Ik ben vorige week nog wel een keer geweest (Danko had een criterium), maar het was met meer dan 5° C toch wel erg warm! Er waren dus ook weinig mensen die les gingen nemen, waardoor ik privéles gehad heb :-). Van een Poolse leraar die zich erg verbaasd heeft over onze handel in steen.

Nou, het kan nog erger! Danko’s nieuwste project is namelijk zand! Keurig uit een riviertje geschept en met een paar kleine stukjes goud eraan toegevoegd die we op eBay gekocht hebben. Om het er interessant uit te laten zien heeft Danko er ook wat pyrietgruis aan toegevoegd (daar hebben we meer dan genoeg van, alleen konden we er tot nu toe niks mee). Dit zand wordt ‘paydirt’ genoemd, en mensen betalen er ongeveer $15 per pond voor. Only in America! Zoals mijn skileraar zei, er is geen grens aan de domheid van mensen! Danko heeft een verschrikkelijke tekst als verkooppraatje geschreven :-D:

“For sale is a bag of 2 lbs of paydirt. The paydirt originates from James Creek near Jamestown, in the Central District of Colorado. This area is well known for it's gold mines and has produced over 207.000 ounces of gold in the early days.
This paydirt is not sorted, so I don’t know how much gold it contains. I did find some pieces when going through part of it. To make sure that there will be not only small flakes in the paydirt, I guaranteed it with some small pieces of gold.
Now that the snow is melting in the mountains and the frozen creeks become clear of ice, it’s time again to head to the mountains to start prospecting. Its incredible how much areas filled with mines are out there and all the minerals that can be found if you know where to look for them! So enjoy this paydirt and the gold rush feeling you will definitely experience while sieving and panning through it!!”

Hahaha, ahum!

• 17 Maart 2007 - 14:50

Zusje:

help wat een tekst voor dirt (=troep! hahaha)