Skiën! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Skiën! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Skiën!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 Maart 2007 | Verenigde Staten, Boulder

Na weer een enigszins mislukte poging om te gaan skiën (ik had een kleine gezondheidsstoring twee weken geleden en heb nu een zuurstofslangetje als souvenir ;-)) is het afgelopen weekend gelukt om weer eens gebruik te maken van een skigebied. We zijn op vrijdag al naar Breckenridge gereden waar we in het weekend geslapen hebben. Een vriend van ons heeft daar een ‘big ass’ landhuis en daar logeren scheelt behoorlijk in de reistijd, vooral als je twee dagen wilt gaan skiën. Drie kwartier rijden naar Keystone is een stuk beter dan er bijna drie uur over doen!
Toen we in september onze skipassen gekocht hebben, hebben we gebruikt gemaakt van een ‘learn to ski’ aanbieding. Dat hield in dat je pas $80 goedkoper was, maar dat je wel eerst drie (gratis) lessen moest nemen voordat je je pas zou krijgen. We kwamen erachter dat het echt een erg goede deal was toen bleek dat je geen beginnerslessen hoefde te doen, en dat er geen dagen zijn waarop de pas niet geldig is (Danko heeft drie privélessen gehad omdat er verder niemand was die zwarte mogul pistes wilde doen, à $375 per les!). Daarna bleek dat je voor $200 lessen op zondag kon kopen voor het hele skiseizoen. Dat heb ik gedaan, want na die drie lessen wilde ik nog wel beter leren skiën! Door de eerder genoemde storing had ik nog een ongebruikte leskaart, dus heb ik twee hele dagen les gehad, waarna ik zonder problemen van een geprepareerde zwarte piste af kon :-D.

Zaterdag zijn we na het skiën een film gaan kijken in Rich zijn thuisbioscoop (Babel, ondanks de Oscar geen aanrader), en zondag zijn we voor we terug naar huis zijn gereden burgers gaan eten in de Dillon Dam Brewery. Een brewery is hier vaak een combinatie van een kleine brouwerij met restaurant en bar die je overal tegenkomt. Deze mini-brouwerij heeft de beste hamburgers die we tot nu toe zijn tegengekomen: Mmmm!

Eenmaal terug in Boulder zijn we zonnebrillen gaan ophalen bij Aaron. Hij heeft een fietsteam opgericht (www.sempredurocycling.com) waar Danko ook bij is, en hij heeft een heleboel gave spullen weten te krijgen van sponsors: gratis FSA-wielen, min of meer gratis Rocky Mountain frame, kleding, een goede deal voor onderdelen, de beste koffie ooit (www.velocecoffee.com, wat je zelf nooit zou kopen omdat het veel te duur is: $11 voor 340 gram!) en twee Rudy Project brillen per persoon. Het leuke van die brillen is dat ik er ook een gekregen heb :-). De meeste fietsers die in het team zitten wonen in Colorado, maar er is ook iemand uit Albuquerque, NM. Roger zit in het team vanwege één enkele reden. Hij kan er namelijk voor zorgen dat het team betaald wordt uitgenodigd voor wedstrijden in Trinidad en Tobago! We moeten nog maar zien of het gebeurt, maar zo’n uitstapje zou natuurlijk wel heel erg leuk zijn!

• 03 Maart 2007 - 19:10

Agnes En Ben:

Dag Annemiek en Danko,

Bedankt voor het bericht. Prachtige foto's. En wat is het daar rustig. Het lijkt mij nog behoorlijk ongerept. Hier in de skiegebieden ligt niet veel sneeuw, hoor ik.
    Daar hebben jullie niet over te klagen. Wij hebben het hier wat zachter. Vannacht zal de maan verduisterd zijn. (van 3 op 4 maart)
    Schijnt beetje bijzonder te zijn. Wij hebben hier afgelopen week voorjaarsvakantie gehad.
    Ben zelf nog wezen winkelen in Enschede. O.a. De Bijenkorf. Altijd weer een mooie winkel. Ook is deze week een oom van mij begraven. Oom Herman Oude Vrielink. Hij is 81 jaar geworden. Tante Annie is 2 jaar geleden gestorven. Sindsdien kon hij ook niet goed z'n draai meer vinden. Je pa was nog jarig, afgelopen week. Nog gefeliciteerd. Verder weinig bijzonderheden. Morgen - zondag - nog een vrije dag en dan begint de werkweek weer.

Pas op dat je geen botten breekt met het skieen op de zwarte piste!!
    Veel plezier en hartelijke groeten,

Agnes Groothuis
    (ook groetn Ben)
    Hij is nog aan het melken.

• 05 Maart 2007 - 14:15

Wim En Maria:

Hallo, groeten uit Denekamp, ook net terug van de sneeuw in de franse Alpen. Met z'n allen lekker gesnowboard in heel veel nieuwe sneeuw. Constant door de Tiefschnee en off-piste. En dat met 5 heren! (neefje was ook mee). Maria had het goed zitten.

Groeten, fam Journée

• 10 Maart 2007 - 21:06

Marjolein:

hee Annemiek,
    Bedankt voor jullie kaartje! hardstikke leuk. Ik heb een leuke verjaardag gehad,alweer 25 jaar. Best oud, vind je niet? Ik heb je ouders ook nog gesproken zondag, ik heb een leuk cadeautje van ze gehad. (allemaal lekkere dingen zoals olijven).
    27 April ga ik naar Kosovo. Ik heb deze week een voorbereidingsweek gehad in Amersfoort. En heb er nu echt zin in!
    Een waarbenjij.nu zou ik wel kunnen beginnen ja, alleen mag je dan niet alles vertellen.Daar hebben ze ons nu al voor gewaarschuwd. Dus ik denk daar nog even over na.
    Nou werk ze deze week. Gaat je scriptie/onderzoek de goede kant op? Groetjes aan Danko. Liefs Marjolein

• 11 Maart 2007 - 18:26

Bernadette:

Hallo Annemiek,

Namens Malcolm bedankt voor jullie leuke verjaardagskaart.Wat een leven heb jij daar zeg!De wereld heeft veel meer te bieden dan ons kleine landje met zijn gezeur over een dubbele nationaliteit.Go and think global!Sophie is geslaagd en gaat nog een keer meeloten voor Utrecht of studeert verder in Wageningen.Die komt niet terug in Twente.Toch leuk dat Marjolein nog regelmatig aanschuift.Succes verder met het skieen en afstuderen en groeten aan Danko. Bernadette.