Bijna-baan - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Bijna-baan - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Bijna-baan

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Oktober 2007 | Verenigde Staten, Boulder

Het is alweer bijna twee weken (!) geleden dat we al onze breekbare spullen heel uit de koffers gehaald hebben. We hadden onder andere wijnglazen bij ons, waar we in eerste instantie van dachten dat we die mooi in de handbagage mee konden nemen. Iedereen bedacht ongeveer op hetzelfde moment dat dat vast niet mag, en gelukkig is het goed gegaan!

De dinsdag nadat we aan waren gekomen had ik direct al een belangrijke afspraak, namelijk een sollicitatiegesprek! Vlak voor we naar Nederland vertrokken had ik gesolliciteerd bij de universiteit in Boulder, en de dag voordat ik ging afstuderen (dat lijkt alweer zolang geleden!), zag ik een email dat ik door was naar een volgende ronde. Nadat ik een paar uur bezig geweest was om een zeer uitgebreide toelichting bij mijn CV te schrijven vroegen ze of ik kon komen praten! Spannend! Het was wel een raar gesprek, met allemaal ‘psychologische’ vragen die niet echt met het werk te maken hadden en die je ook niet echt ‘goed’ kon beantwoorden. Uiteindelijk hebben ze jammer genoeg iemand aangenomen die meer werkervaring had dan ik. Maar: ik was nog niet eerder in een laatste ronde geweest!

Als troost kreeg ik van Fred (één van onze buurmannen) een reep chocola :-). Wij hadden hem namelijk wat Verkade gegeven als dankjewel voor het verzorgen van de planten, en nu kwam hij ons ook iets laten proeven. Over proeven gesproken, de dag van mijn sollicitatiegesprek zijn we ’s avonds uit eten geweest bij Carraba’s, een Italiaans restaurant. Hier hebben ze een bar langs de keuken waar je ook kunt zitten, en dat is vooral als het druk is handig, omdat je dan niet op een tafel hoeft te wachten. Het leuke eraan is dat je soms een gratis voorgerechtje krijgt als je bij de keuken zit. Deze avond gefrituurde courgette met dipsaus, jummie! Blijkbaar stond een van de koks zich een beetje te vervelen, want na het eten kregen we ook nog een gratis toetje: een hele grote brownie met chocolademousse en slagroom. Hadden wij even geluk!

Ondertussen is het hier ook herfst, waarbij hoort dat we een skipas gekocht hebben :-), dat al het blad verkleurd is en nog iets ... Dat kouder worden is waarschijnlijk ook de reden dat we vorige week muizen in huis hadden! Bah, wat vies, wat vies!!! En natuurlijk zaten ze uitgerekend van ons Engelse drop te eten. (Lach niet! ;-)) Wel potverdorie! We hebben dus al het bereikbare voedsel weggezet, en vervangen door een paar muizenvallen. Twee stukjes kaas later waren de muizen in de muizenhemel/afvalbak en hebben we er hopelijk voorlopig geen last meer van!

  • 30 Oktober 2007 - 15:43

    Jolande:

    Hee Annemiek,

    Dat had ik niet verwacht.. dat je hier zit. Maar leuk zeg!! Ik ga je op je site volgen...

    Liefs en groetjes
    Jolande

  • 01 November 2007 - 13:58

    Ina Smelt:

    Hallo Annemiek,

    Via de site van Jolande. jou ook even opgespoord. Leuk je berichten te lezen, mooie foto's en video's. Alle goeds en succes gewenst in de V.S. en de hartelijke groeten ook aan je ouders en zus.
    Ina Smelt

  • 04 November 2007 - 16:08

    Bernadette:

    Wat een verrassing zeg, muizen bij thuiskomst.Ook hier is het volop herfst en kleuren de bladeren prachtig rood.Of ik kijk met andere ogen of de herfstkleuren zijn inderdaad anders dan jaren geleden.Het is me in iedergeval nooit zo opgevallen als nu, al die verschillende tinten.Het was leuk jullie weer gesproken te hebben en vooral te zien dat je gelukkig bent met elkaar.
    Veel succes met solliciteren, het komt vast goed.

    Groeten, Bernadette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 241960

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: