Halloween - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Halloween

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

13 November 2007 | Verenigde Staten, Boulder

Ondertussen is het alweer Halloween geweest, waar we vrij weinig van hebben meegekregen. Vorig jaar zijn we naar een feest geweest waarvan iemand wist dat het gegeven werd, maar waar we niemand kenden behalve degenen die ons meegenomen hadden. Dit jaar hadden we daar geen zin in, ook omdat Danko erg laat in de avond terugkwam van een conferentie in Californië. (Wat we wel gedaan hebben is Halloweenkoekjes bakken voor mijn tweede :-) afstudeerfeestje. Mmm!)

Ik ben nog wel ‘lampjes’ gaan kijken ‘s avonds. Sommige mensen versieren namelijk hun huis nog uitbundiger dan ze met Kerstmis doen, en dat leek me wel leuk om te zien. In onze wijk was geen versiering te bekennen, maar in sommige andere wijken wel. Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat de wijk waar ik ging kijken VOL zou zijn met trick or treatende kinderen + hun ouders en de bijbehorende minivans om al die kinderen rond te rijden! Sommige huizen hadden alleen een paar uitgesneden pompoenen, maar andere huizen waren van top tot tuin versierd met hele begraafplaatsen of als Pirates of the Caribbean.

Dat laatste is ook het thema van onze volgende vakantie, want we hebben vorige week een last-minute vakantie geboekt naar de Bahama’s! We vliegen overmorgen al naar ons viersterren ‘resort’ op Grand Bahama! Vanavond gaan we dus nog even naar Barnes and Noble om wat reisboeken door te kijken. Natuurlijk wel onder het genot van koffie en thee, want er zit een Starbucks midden in de winkel.

Sinds de vorige update hebben we helaas nog twee muizen gevangen, die het dit keer voorzien hadden op de rijst. Bah! Het stomme is dat we wel vallen gezet hadden, maar dat die niet hebben geholpen omdat ze ‘vernieuwd’ waren. Dat wil zeggen muizenvallen in een soort wasknijpervorm of met een geel stuk plastic dat kaas voor moet stellen, maar waar de kaas gewoon uit weggehaald wordt omdat ze niet dichtklappen. Grrr! De Amerikaanse uitdrukking ‘Don’t fix it if it’s not broken’ (repareer/verbeter iets niet als het goed werkt) past er goed bij. Ondertussen hebben we weer een heel stel ouderwetse kaasplankjes, en hebben we de keuken muisproof gemaakt zodat ze tenminste niet meer dingen op kunnen eten. Hopelijk hebben we voorlopig geen last meer van ongewenste huisdieren!

• 14 November 2007 - 17:44

Marjolein:

Gatverdamme Annemiek wat een vieze koekjes! Waren ze lekker? haha
    Ze zien er echt heel echt uit.
    Wauw de Bahama's, wat geweldig. Ik zie dan allemaal van die bounty stranden voor me als ik daar aan denk.
    Veel plezier. We horen het wel hoe jullie het hebben gehad.

Liefs

• 16 November 2007 - 07:22

Rose:

Wat cool die foto's van Halloween.Wij hebben het ook uitgebreid gevierd. Matty een zombie en ik een heks.. Wat heerlijk naar de Bahama's. Mag ik mee??