Huisinspectie - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Huisinspectie - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Huisinspectie

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

15 April 2008 | Verenigde Staten, Boulder

Nou, ons huis is af! De vloerbedekking ligt erin en alle laatste dingetjes zijn gedaan. Zo is de schutting geschilderd, is er een dakgoot boven de voordeur en hangt er luxaflex of lamellen voor alle ramen. We hebben kunnen voorkomen dat er in de keuken een zogenaamde ‘back splash’ gemaakt werd, oftewel een rand tegels boven het aanrecht in dezelfde lelijke kleur. Dat scheelt weer werk bij het vervangen van het aanrecht!

Afgelopen vrijdag hadden we een inspectie van het huis, oftewel een controle of alles gedaan is volgens de regels en in een werkende staat is. Omdat er al meerdere inspecties geweest zijn (de stad doet er een, de aannemer doet er een, en tijdens het bouwen wordt er ook geïnspecteerd) waren er geen gebreken meer over ;-). Wel was het ons opgevallen dat de badkamers niet betegeld zijn zoals wij dat zouden willen, dus daar is een aantekening over gemaakt. De betegeling van de douche is namelijk heel erg slordig afgewerkt, niet alle voegen zijn even goed dicht en overal in de badkuip zit voegsel.
Gisteren hadden we de walk through, wat inhoudt dat de aannemer met ons door het huis is gelopen en alles een beetje uitgelegd heeft. Op dat moment maken ze ook een lijst van dingen die ze nog moeten aanpassen, waaronder dus de badkamer! Daarna kregen we een rol blauw schildersplakband wat we mochten gebruiken om alle schoonheidsfoutjes aan te geven, die dan nog bijgewerkt gaan worden voor we volgende week het huis echt gaan kopen. Vooral de badkamers zagen erg blauw nadat we klaar waren! Terwijl we bezig waren kwam er al een schilder om de muren bij te werken en die moest hard lachen toen hij de badkamer zag. Blijkbaar krijgen de tegelzetters wel vaker veel klachten!

We hebben ook nog een nieuwe aanschaf gedaan voor het nieuwe huis, namelijk een nieuwe pannenset! Deze zagen we staan bij Costco (een soort Makro) en aangezien we toch wel een aantal nieuwe pannen wilden hebben, hebben we het meegenomen. Het blijft alleen wel in de doos tot nadat we verhuisd zijn (dat is al over twee weken!!), want het is veel te mooi voor in ons huurhuis!

Voordat we het echt druk gaan krijgen met verbouwen en verhuizen zijn we vorig weekend nog samen met Thomas gaan kamperen in Moab. Lekker even naar de zon! Tot onze grote verbazing waren alle campings vol toen we ’s avonds aankwamen, dat hadden we namelijk niet verwacht. Gelukkig hebben we nog een plekje gevonden, maar in het vervolg moeten we maar een plek gaan reserveren! We hebben lekker rustig aan gedaan, een stuk zandweg gefietst op zaterdag en op zondag op het Slick Rock trail gespeeld. Dat is toch altijd weer erg leuk! Helemaal volgens de traditie kwamen we op weg naar huis in een sneeuwbui terecht. Dat was wel even interessant, want het zicht was niet al te best!

Vanmiddag is Jurjen aangekomen vanuit Seattle. Hij is in twee dagen naar Boulder gereden, en gaat vrijdag weer terug om het vliegtuig naar Nederland te halen. Zoals al eerder gebeurd is schijnt het te gaan regenen en misschien zelfs sneeuwen terwijl hij hier is (nu is het 26 graden en lekker warm, en dat wordt ook voorspeld voor het weekend). April is duidelijk niet de beste maand om op bezoek te komen!