Verbouwen en verhuizen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Verbouwen en verhuizen - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Verbouwen en verhuizen

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

03 Mei 2008 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week maandag was het dan eindelijk zo ver, het nieuwe huis werd van ons! Daarvoor mocht Danko in een half uurtje ongeveer 40 handtekeningen zetten en daarna kregen we de sleutels en een cadeautje van de aannemer. Daarna zijn we begonnen aan onze waslijst van werkzaamheden (daarvoor hadden we een week vrij genomen, anders waren we nu misschien nog wel bezig!). Als eerste hebben we al het bouwmateriaal dat we gekocht hadden oververhuisd, waarna we begonnen zijn met het tapijt en het ondertapijt weg te halen. Het was best wel een beetje raar om je mooie nieuwe huis direct in een bouwplaats te veranderen!

Na het weghalen van het tapijt (wat heel makkelijk ging) en een glaasje wijn-met-prik zijn we begonnen om het zeil uit de keuken te verwijderen. In tegenstelling tot de vloerbedekking zat het zeil vastgelijmd en was het niet zomaar los te krijgen, maar het is gelukt!

Op dinsdag hebben we in de kelder de scheurtjes in de vloer afgedicht en in de keuken cementbord gelegd. Helaas kwamen we erachter dat de cementmixer die we gekocht hadden niet in de boormachine paste waardoor Danko uiteindelijk het cement maar met de hand heeft gemengd. Gelukkig wil dat ook prima!

Woensdag zijn we begonnen met tegels afmeten, snijden en leggen. Dat klinkt redelijk makkelijk, maar we waren er toch wel flink wat later mee klaar dan we verwacht hadden! De tegels moesten uiterlijk woensdag gelegd zijn omdat er op donderdag iemand zou komen om ons aanrecht op te meten (we hebben donkergroen kwarts uitgezocht in plaats van het granietkleurige plastic dat er nu op zit). Uiteindelijk hebben we dat opmeten maar een dag uitgesteld zodat het cement kon drogen voordat erop gelopen werd.

Donderdag heeft Danko cementbord en tegels gelegd in de ruimte voor de wasmachine nadat we ook daar eerst het zeil uitgekrabd hadden, en heb ik de tegels die voor de voordeur lagen eruit gesloopt. Tot onze verbazing zaten die tegels helemaal niet vast en lagen ze zonder extra versteviging gewoon op de vloer! De aannemer kwam even kijken wat wij voor herrie aan het maken waren en was wel wat verbaasd dat de ‘dame’ het werk deed terwijl de ‘heer’ net even buiten in de zon zat, haha!

Op vrijdag heeft de electriciën die we ingehuurd hadden extra stopcontacten gemaakt in de kelder, zodat we daar de computers en de televisie kunnen neerzetten. Nadat het aanrecht was opgemeten hebben we de tegels in de keuken gevoegd. Het is heel mooi geworden, een hele verbetering ten opzichte van het zeil dat er eerst lag!

Zaterdag en zondag ben ik bezig geweest met het sealen van de voegen in onze badkamer wat je tot onze verbazing zelf moet doen. Na een kwart van de badkamer is ook wel duidelijk waarom, het duurt namelijk erg lang om alle voegen twee keer met een kwastje langs te gaan, wat een rotwerkje! Danko en Thomas zijn begonnen met het inpakken van de spullen die we in de garage hadden staan. Zondagavond hebben we wat grote spullen verhuisd en op maandag hebben we op het werk maar weer eens onze gezichten laten zien.

Dinsdag en woensdag stonden in het teken van verhuizen. Het is wel bijna verschrikkelijk hoeveel spullen je lijkt te hebben als je alles van het ene huis naar het andere gaat vervoeren! Tussen het verhuizen door hebben we nog even wat tegels afgekit waar keukenapparatuur moest komen te staan en daarna hebben we met wat extra handen de zware dingen verhuisd. De verassing van de dag was dat onze koelkast niet op zijn plek paste! Wel potverdorie! We hebben –tig keer de afmetingen gecontroleerd toen we ‘m gekocht hebben, het lijkt er dus op dat de keuken iets smaller is uitgevallen dan de bedoeling was..
Uiteindelijk hebben we midden in de nacht de laatste motor overgereden, waardoor het totaal voor de garage van ons nieuwe huis nu staat op onder andere 4 motoren, 7 fietsen, 3 te grote vuilnisbakken (ze hadden even geen kleinere maat), een heleboel gereedschap en een nog niet geïnstalleerde werkbank. Er kan niks meer bij!

Gisteren zijn we een iets kleinere koelkast gaan kopen. Gelukkig doet men er hier niet moeilijk over dat we de andere al uit de doos hadden gehaald en krijgen we gewoon ons geld terug. We mogen ‘m zelfs gewoon gebruiken omdat geen koelkast hebben zo onhandig zou zijn!

Vandaag zijn we dan maar eens begonnen om orde in de chaos te scheppen. We zijn gekomen tot keukenkastjes inpakken en het tapijt uit de woonkamer in de kelder installeren. Even de verschillende stukken aan elkaar vast plakken en je hebt ‘kelderbreed’ tapijt! ;-) Ter afsluiting hebben we de nieuwe televisie uitgepakt (47 inch is best wel erg groot!) en hebben we onderuit gezakt op de bank een drankje op de verhuizing gedronken. Nu kunnen we gaan beginnen met inrichten!

• 03 Mei 2008 - 09:48

Marjolein:

hee Annemiek en Danko,

Watleuk om te zien hoe jullie klussen en verhuizen! Maak je ook nog foto's van het eindresultaat? Ben erg benieuwd!
    Het ziet er allemaal erg mooi uit.
    Wat ik me nog afvroeg, heeft jullie huis ook een tuin?

Groetjes Marjolein

• 05 Mei 2008 - 18:01

Bernadette:

Alles in het groot zeker in Amerika. Dus ook 4 motoren en 7 fietsen. Wat moet je daar nou weer mee? Leuk huis Annemiek en Danko, proficiat! En is het huis ook opgeleverd met de voortuin kant en klaar?
    Gaan de Amerikanen zelf ook zo rigoureus
    aan de slag of trekken ze er gewoon in.
    Jullie huis krijgt vast een Ned-Amerikaanse inrichting en ik ben heel benieuwd hoe dat er uitziet.
    Veel werkplezier en warme groeten uit Enschede!

Bernadette en Malcolm