Viva Las Vegas! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Viva Las Vegas! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Viva Las Vegas!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Boulder

De dag nadat ik mijn motor gekocht had zijn we voor drie dagen vertrokken naar Las Vegas. Hetty wilde er graag naartoe en heeft ons meegenomen :-D. We vlogen recht over Boulder en we konden bijna ons huis zien liggen. Het is leuk om allerlei plekken te zien van bovenaf! Boven in de bergen waren overal plekken met felgeel verkleurde aspen, het is duidelijk begonnen herfst te worden.

Eenmaal in Las Vegas begint het gokwereldje al op het vliegveld, want daar is natuurlijk ook een casino! We hebben een shuttlebusje genomen naar ons hotel, het Bellagio. Dit is het hotel met de beroemde fonteinen en erg luxe, aangezien het vijf sterren heeft. We hebben ons ingericht en zijn maar eens een beetje de omgeving gaan verkennen. Van het Bellagio kun je oversteken naar Ceasar’s Palace, waar Danko even $50 uit een kwartjesfruitautomaat haalde. Daarna zijn we naar de fonteinen gaan kijken, die zijn heel erg indrukwekkend! Er zijn meer dan 1000 sproeiers die op allerlei soorten muziek voorstellingen geven. Je moet je voorstellen dat je je in de zon dood staat te zweten omdat het ver in de dertig graden is, en dat je dan constant kippenvel krijgt. Ik had er ook nog nooit bij stil gestaan dat een fontein sierlijk kan zijn! We hebben aan het eind van de middag in het hotel de hottub-drankjecombinatie gedaan en daarna zijn we bij het Les Villages buffet in het Paris casino gaan eten. Het Paris ziet er van binnen uit alsof je ’s avonds in de open lucht door Parijs loopt, inclusief Eiffeltoren die over het gebouw staat, heel erg gaaf! Het buffet bestond uit allemaal gerechten uit verschillende Franse regio’s, mmm! Elk casino heeft een (thema)buffet en dat is de manier om voor een redelijk bedrag de keuze te hebben uit heel veel soorten erg lekker eten. ’s Avonds hebben Danko en ik nog op een terrasje mensen en fonteinen zitten kijken.

Op maandag hebben we zeer uitgebreid ontbeten bij het buffet in ons hotel. Daarna moest Danko jammer genoeg de hele middag werken aan een voorstel wat ingestuurd moest worden. Ik ben met Hetty gaan winkelen en ik was erg blij dat we dat binnen konden doen! Voor vier uur ’s middags is het namelijk veel en veel te heet om buiten te zijn. Na het uitgebreide ontbijt hadden we geen middageten nodig, ’s avonds hebben we het buffet nog een keer met een bezoek vereerd en daarna hebben Danko en ik een wandeling over de zuidkant van de strip gemaakt. We zijn in het New York, New York geweest (het gebouw ziet eruit als de skyline van New York), in het Excalibur (een gebouw als een sprookjeskasteel), het Luxor (een grote piramide inclusief sfinx) en in het MGM Grand (zo groot dat we de uitgang niet goed konden vinden!). We waren net te laat om de M&M’s World winkel van binnen te zien (wie sluit dan ook al om middernacht?), maar we hebben wel in ongeveer elk casino wat geld weggebracht (daar komt het tenslotte op neer ;-)). We hebben ons prima vermaakt met de $0.25 fruitautomaten, daarbij geeft het niet zo erg als je eens iets verliest!

De laatste ochtend hebben we doorgebracht aan het zwembad en in het casino en daarna hebben we heerlijk geluncht bij het buffet in het hotel. Daarna was het inpakken geblazen en nog één keer de fonteinen bekijken. We hadden geluk, we waren vroeg genoeg zodat we er recht voor konden staan en er kwamen twee shows achter elkaar. In feite is de strip één en al gebakken lucht, maar het was heel erg leuk om een paar dagen rond te lopen! We willen allebei ook nog wel een keer terug om er nog meer van te zien!

Eenmaal thuis ben ik begonnen in mijn nieuwe baan. Ik werk een kwart van de tijd, verdeeld over NIST en de natuurkundefaculteit van de Universiteit van Colorado in Boulder (CU). Bij NIST blijf ik hetzelfde doen wat ik al deed, wat ondersteunend wek voor hun zomerstageprogramma en andere losse dingen die voorbij komen. Niks nieuws met andere woorden, behalve dat ik er niet meer voltijds aanwezig hoef te zijn. Als leuke binnenkomer zei mijn baas dat ik me dan wel nuttig moest maken omdat ik nu veel meer kost dan voorheen...
Op de universiteit ging het er heel anders aantoe. Dan (mijn baas daar) is enthousiast dat ik er ben en dat is iedereen waar hij me aan voorgesteld heeft ook. Ik kreeg een groot compliment over mijn afstudeerwerk van een professsor die zich bezighoudt met onderzoek naar onderwijs (en dat is me een heleboel meer waard dan de meningen van mijn afstudeerbegeleiders!) en iedereen weet wel dingen waar ik me mee bezig zou kunnen gaan houden. Ik moest maar een beetje sturen zodat ik de dingen kon gaan doen die ik leuk vind, want ik moest het wel naar mijn zin hebben in wat ik doe. Een heel verschil in mentaliteit! Voor zover mag ik het kantoor gebruiken dat het hoofd van de faculteit niet meer nodig heeft (een hoekkantoor op de 6e verdieping met uitzicht op het stadion en op de bergen :-D) en word ik verantwoordelijk voor het natuurkunde-zomerstageprogramma. Helemaal leuk!

Nadat ik mijn uren voor de eerste week volgemaakt had zijn we met Hetty nog de bergen in gereden om naar de verkleurde aspen te kijken en daarna zijn we door het Rocky Mountain National Park gereden. Bovenin vroor en sneeuwde het en zaten we opeens middenin de winter! We hebben samen ook nog een paar van de presidentiële debatten gekeken. In het kort krijg ik de kriebels van McCain (de manier waarop hij praat of met zijn ogen rolt als Obama aan het woord is) en helemaal van Palin (de combinatie van haar denkbeelden en het idee dat ze zomaar ineens president kan zijn, brrr...). Hopelijk wint Obama over een paar weken de verkiezingen, maar ik heb werkelijk geen idee wat ik ervan moet verwachten. In 2004 was ik er vast van overtuigd dat Kerry zou winnen, maar dat bleek een iets te Nederlandse opvatting. We zullen zien!

En eergisteren heb ik ook eindelijk mijn motorcycle permit gehaald! Het enige dat je daarvoor hoeft te doen is een theorietest invullen en als je dat haalt krijg je een soort leerrijbewijs. Dat het zolang geduurd heeft komt doordat het registratieformulier dat je invult als je het land ingaat nog niet geregistreerd was toen ik drie weken geleden mijn rijbewijs wilde verlengen. Ik moest daarom wachten op een onderzoek om vast te stellen of ik niet illegaal in het land ben (in plaats van dat je het een week later nog een keer kunt proberen..). Ik heb nu een tijdelijk papiertje en volgende week krijg ik mijn rijbewijs per post. Totale kosten voor het verlengen van mijn rijbewijs en het halen van een learner’s permit: $35 :-).

• 01 November 2008 - 08:07

Willem Marcelis:

Hoi Annemiek,

kreeg vandaag het Obama-bericht binnen. Leuk weer eens wat van je te lezen en van harte gefeliciteerd met je baan. En een rijbewijs is een stuk goedkoper en gemakkelijker in de VS. Geniet van alles en de groeten aan Danko.

Willem

• 09 Februari 2009 - 16:51

Emma:

Hoi Annemiek, je staat nog steeds bij mij op de kalender...dus VAN HARTE GEFELICITEERD met je verjaardag!
    groetjes Emma.