Rabbit Valley - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Rabbit Valley - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Rabbit Valley

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

11 September 2009 | Verenigde Staten, Boulder

Afgelopen maandag was het Labor Day, dus hadden we een extra lang weekend. Erg lekker, want we hadden sinds we naar Mexico zijn geweest niet meer zolang achter elkaar vrij gehad.

Donderdagavond zijn we begonnen om alle kampeerspullen op een hoop te gooien zodat we dat op vrijdag niet meer hoefden te doen. Het plan was namelijk om vroeg op te staan en te vertrekken, zodat we zoveel mogelijk kans hadden om nog een plekje te vinden op de camping waar we naartoe wilden. We zaten dus om iets over acht in de auto op weg naar Fruita, en tegen twee uur kwamen we aan in Rabbit Valley (op de grens tussen Colorado en Utah) op een lege (en erg hete) camping! We hebben in etappes de tent opgezet (het was echt te warm om dat in één keer te doen) en daarna zijn we in plaats van nog een stukje te gaan fietsen maar op plan B overgestapt: namelijk een ijsje gaan eten en daarna het Colorado National Monument bekijken (National Monument is zeg maar de categorie onder National Park).
Na een niet zo heel koud en wel duur ijsje ($3 voor een cornetto! Maar dan moet je die maar niet bij een tankstation kopen) zijn we richting het park gereden. Dat ligt redelijk dicht bij de snelweg maar is typisch zo'n bestemming waar je meestal aan voorbij rijdt. Er was dan ook bijna niemand! Het grappige is dat ik best nieuwsgierig was naar het park, maar dat je later vanaf de snelweg allerlei uitzichten herkent die eerder niet waren opgevallen. Het park bestaat uit een aantal korte canyons die op Fruita uitkijken en ik vond het erg leuk om er eindelijk eens geweest te zijn.
Eenmaal terug op de camping waren we wel een beetje gaar van al het autorijden en zijn we met een drankje bij het kampvuur gaan zitten. Niet dat we een vuur nodig hadden, want het is het hele weekend niet kouder geweest dan een graad of 15, maar het is wel leuk! Het duurde trouwens tot de avond voor er meer mensen op de camping kwamen, we hadden dus ook wel iets later op kunnen staan! De campings in Rabbit Valley staan niet aangegeven langs de snelweg, en dat is maar goed ook, want nu was er nog plek genoeg.

Zaterdag werd ik wakker net voor de zon op zou komen. Wel wat vroeger dan ik gewild had, maar omdat ik niet meer kon slapen en het met de zon op de tent toch direct veel te warm is om in bed te blijven ben ik naar de zonsopgang blijven kijken. Het was warm genoeg om in mijn pyjama op een steen te zitten totdat de zon boven de horizon was. Het heeft toch wel wat, zo 's morgens vroeg!
Nadat we ruim de tijd hadden genomen om te ontbijten en ons te vermaken met de erg nieuwsgierige/brutale chipmunks (springen gewoon op tafel als je brood aan het smeren bent!) zijn we vanaf de camping een stuk gaan mountainbiken. Voor we weg konden moesten we eerst nog wat aanpassingen aan mijn schoen doen die de vorige keer stuk gegaan was. Danko had namelijk de zool weer vastgeplakt, maar dan met een extra halve centimeter rubber ertussen (mijn benen zijn niet even lang, en een dikkere zool is handiger dan alleen iets extra's tussen de zool en het plaatje om mee in het pedaal te klikken). Alleen was de schoen daar op één of andere manier kleiner door geworden! We hebben dat op een niet zo subtiele manier opgelost door de achterkant van de bijl te gebruiken zodat het leer weer wat soepeler werd (er was lijm ingetrokken) en daarna zijn we een aantal singeltrackpaadjes gaan fietsen. Na een uurtje hebben we een pit stop gemaakt op de camping voor meer water, want het was echt erg warm. We hebben ook gelijk een stuk uit mijn schoen geknipt omdat ik een blaar aan het krijgen was. Daarna zijn we nog naar een uitzichtpunt gefietst waar je de Colorado rivier beneden in een canyon kunt zien stromen en daarna vonden we (vooral ik) het wel genoeg geweest en zijn we naar Fruita gegaan om te douchen. Het was erg prettig om al het zand, zweet en zonnebrand kwijt te raken! Na het douchen hebben we gebarbecued: blikje bonen in saus en vlees op het rooster, aardappels en mais eronder in het vuur en je hoeft alles alleen nog maar af en toe om te draaien. Lekker makkelijk en lekker lekker!

Op zondag zijn we gaan mountainbiken op de singletracks bij Loma (vlak bij Fruita). Daar waren we nog nooit geweest en ook hier kun je erg leuk fietsen! Als je over de I-70 rijdt zie je aan de zuidkant van de weg eigenlijk alleen maar een rij heuvels, maar wat je niet ziet is dat daar allemaal hele mooie canyons achter verstopt liggen! De uitzichten en het fietsen waren weer erg de moeite waard, al had ik het wel een beetje gehad na anderhalf uur. Ik ben dus teruggegaan naar de parkeerplaats en heb lekker een boek zitten lezen en Danko heeft nog wat meer paadjes gefietst. Nadat we allebei weer waren bijgekomen en genoeg chocoladekoekjes en Gatorade (en een beetje wijn, want ik was al langer bijgekomen van het fietsen :-)) hadden gegeten en gedronken zijn we gaan douchen en even boodschappen gaan doen. Voor ongeveer de prijs van één cornetto hebben we ons ook tegoed gedaan aan een beker Ben&Jerry's ijs, hmmm!

Op maandag had ik niet zo'n zin om nog allerlei technische mountainbikepaadjes te fietsen en hebben we iets makkelijkers bedacht. We hebben 's ochtends alles ingepakt en zijn naar Glenwood Springs gereden, om vanaf daar door Glenwood Canyon te fietsen. De I-70 loopt daar doorheen en ze hebben er ook een fietspad aangelegd. Dat wilden we ooit nog wel eens fietsen en nu kwam het dus goed uit! Omdat we niet wisten of je ergens in het plaatsje zou kunnen douchen zijn we eerst de VVV maar eens op gaan zoeken, en toen kwamen we erachter dat Glenwood Springs best een heel leuk stadje is! In het foldertje wat we bij de VVV kregen stonden ook allerlei leuke dingen die je er kunt doen: er zijn druipsteengrotten, hot springs, er is het grootste zwembad met warm bronwater ter wereld dat het hele jaar door geopend is, er zijn mountainbikeroutes, museums, een skigebied, enzovoort. Zo ontdek je dus nog eens iets, want het lijkt best een hele leuke bestemming voor een keer een weekendje weg!
We hebben de auto bij het community center (zwembad/sportschool) geparkeerd en zijn vanaf daar door de canyon gefietst. Erg leuk om te doen, want je kunt veel beter om je heen kijken dan in de auto. Het is wel echt een toeristisch iets te zien aan het aantal mensen met huurfietsen (en soms niet zo blije uitdrukkingen op hun gezicht, blijkbaar valt het nog wel tegen als je geen goede conditie hebt). Vanuit Glenwood Springs fiets je een beetje omhoog totaan het andere eind van de canyon, al is het meer vals plat dan dat je echt omhoog fietst.
Na het fietsen vonden we dat we net zo goed direct naar huis konden rijden in plaats van eerst nog te douchen, want dan zouden we tegen etenstijd thuis zijn. Eenmaal in de auto bleek het een uur later te zijn dan we dachten (blijkbaar staan de klokjes in onze kilometertellers op wintertijd) en toen leek het Danko ook wel een goed idee om in Black Hawk te gaan eten. Het is toch min of meer op de weg naar huis (ahum), haha! Het was weer erg lekker, al hoeven we er nu voorlopig niet nog een keer naartoe. Het was in ieder geval een goede afsluiting van een lekker lang weekend!

• 15 September 2009 - 20:24

Carolien:

Oeh, wat een gaaf gebied! :D

Ik zou willen dat Ben&Jerry-ijs hier zo goedkoop was.. ;)

• 16 September 2009 - 22:45

Annemiek Kamphuis:

Wij vonden het ook gaaf! Ook dat we het park en de camping zo ongeveer voor ons alleen hadden :-D.

En het ijs was in de aanbieding! (maar dat is het bijna altijd wel geloof ik)