Het regent, het regent... - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Het regent, het regent... - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Het regent, het regent...

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

23 April 2010 | Verenigde Staten, Boulder

Vanmorgen heb ik Danko naar het vliegveld gebracht om via Duitsland naar Turkije te gaan. Drie keer niks vind ik dat altijd, dat wegbrengen! Maar in ieder geval is het me weer gelukt om iets lekkers in Danko's handbagage te smokkelen zonder dat hij het in de gaten had :-). Het is de laatste paar dagen behoorlijk aan het regenen, dus ook vanmorgen. Eerst regende het nog 'gewoon', maar tegen de tijd dat ik terug ging naar Boulder kwam het echt met bakken uit de lucht. De borden boven de weg waarschuwden zelfs om voorzichtig te rijden omdat er op sommige plaatsen zoveel water op de weg stond! En dan echt heel erg veel water, à la ruitenwissers voortdurend op de hoogste stand en flink aquaplanen als je weer eens een grote plas tegenkwam!

Afgelopen zaterdag was het ook de hele dag regenachtig, helemaal geen weer om te gaan fietsen en dus zijn we lekker allerlei binnen-dingen gaan doen zoals winkelen (jaja!). De eerste stop was de motorzaak waar we heel lang met Andy (die daar werkt) hebben staan kletsen. We hebben ook nog even tussen de leren jassen gekeken, want eigenlijk wil ik al best een poosje een nieuwe jas. Ik heb namelijk een dunne herenmaat jas voor de zomer die heel lekker zit, en een dikke jas voor kouder weer die eigenlijk voor geen meter past en die ik als het even kan niet meer aantrek. Die dikke jas is dan ook een damesmaat, en hoe langer je bent, hoe groter de maat die je nodig hebt, en hoe dikker je moet zijn om erin te passen! De kleine herenmaten zitten juist wel heel goed, en dit was niet Danko's eerste poging om mij een leren jas aan te praten, haha! Maar met prijzen van rond de $500 moest ik daar toch echt eerst even over nadenken voordat ik er eentje zou kopen! En ook omdat de jas die me wel wat leek alleen in het zwart, of in niet heel mooi zwart met blauw geleverd werd en ik veel liever iets met rood zou willen.
Danko heeft hetzelfde probleem met zijn dikke motorjas, hij is wel toe aan een nieuwe, maar jassen zijn altijd van het bierbuikformaat en veel te groot. Hij heeft zich dus maar eens laten uitleggen hoe het gaat als je een op maat gemaakte jas zou bestellen, want bij de grote herenmaten geldt hetzelfde als voor de grote damesmaten: zodra de mouwen lang genoeg zijn kunnen we er zo ongeveer met zijn tweeën in, haha!

Tegen de tijd dat we de motorzaak uitgingen was het hoog tijd om iets te eten. Het eerste plan was om ergens pancakes te gaan eten en daarna bedacht ik dat het ook wel leuk zou zijn om naar Zolo's te gaan. Vorige week nam Nancy, waar ik een paar maanden mijn kantoor op CU mee gedeeld heb, mij daar mee naartoe om te gaan lunchen (volgens haar omdat ik het al die tijd met haar had uitgehouden, haha!) en dat was wel erg voor herhaling vatbaar. Het goede van ergens gaan lunchen is dat de kaart ongeveer hetzelfde is als voor het avondeten, maar dat je over het algemeen een stuk minder voor je eten betaalt. En dit is dus zo'n restaurant dat we 's avonds over zouden slaan, maar waar we nu erg lekker gegeten hebben! Na het eten zijn we nog even zaad gaan kopen voor bloemetjes op het terras en hebben we nog een poging gedaan om gordijnen voor de woonkamer te kopen, maar dat bleef beperkt tot winkel in - ah daar hangen de gordijnen - yuk, ze hebben glimmend goudkleurig stiksel! - winkel weer uit zonder nieuwe gordijnen.

's Avonds heeft Danko op internet zitten zoeken of de motorjas die ik had gepast nog ergens verkocht werd in zwart met rood. En hij vond niet alleen dat, maar ook een website waar ze bijna de helft goedkoper waren dan in de winkel! En er waren er nog twee.. We hebben toen dus gegokt dat een maat kleiner dan die ik gepast had de goede maat zou zijn, en er toen eentje gekocht! Gisteren stond er al een grote doos-met-jas-erin voor de voordeur en was het ook precies mijn maat! :-D Helemaal goed! Het grappige is dat deze jas een beetje een race-model heeft en dus het beste past als je op de motor zit en je stuur vasthoudt. Het gevolg is dat je je net een aap voelt als je gewoon rond loopt omdat er niet al teveel bewegingsruimte is in andere richtingen, haha!

Deze week was het ook 4/20, ofwel 20 april. 4-20 is ook de code die de politie gebruikt als ze aan elkaar door moeten geven dat er ergens wiet gerookt wordt, want dat is hier verboden. Boulder zou Boulder niet zijn als dat niet de aanleiding zou zijn om op 20 april om 4:20pm met zoveel mogelijk mensen tegelijk wiet te gaan roken. Dat gebeurt elk jaar midden op de campus van de universiteit, en van tevoren krijg je dan als medewerker een email om je te laten weten dat het weer zover is. Daar staat dan mooi in uitgelegd dat de universiteit het absoluut niet goedkeurt maar dat ze het ook niet echt kunnen voorkomen en dat je die middag rekening moet houden met grote drukte op de campus. Ik ging toevallig om iets na vier uur naar huis, en de mensen kwamen inderdaad in grote getale toegestroomd. Het is maar net waar je zin in hebt!

Het nieuws over de nieuwe regels voor buitenlanders bij NIST is dat veel mensen er gewoonweg woedend over zijn en dat ze vanuit het management er alles aan gaan doen om het terug te draaien/niet in te laten gaan. Mooi, want zulk soort regels zijn niet de secundaire arbeidsvoorwaarden waar we op zitten te wachten!
En dan was er deze week ook een email van het Boulder Labs Diversity Council met de mededeling dat ze een soort cultuurfestival willen organiseren. Omdat er zoveel mensen uit zoveel verschillende landen en culturen bij NIST werken en het leuk zou zijn om iedereen de mogelijkheid te geven hun cultuur te laten zien en/of de cultuur van anderen te ervaren. Hahahaha! Daar moest ik dus wel even heel hard om lachen omdat het zó'n ander uitgangspunt is en ik maar een klein beetje het idee kreeg dat het Diversity Council en het Safety Office van elkaar niet weten wat ze aan het doen zijn :-D.

  • 24 April 2010 - 06:56

    Sandra En Chiel:

    Ha Annemiek,

    Jammer dat je niet mee komt richting Europa. Het goede nieuws is wel dat Danko terugkomt met een nieuwe voorraad Conimex. Sandra is gisteren het gebied rond Doorwerth afgegaan om de conimex rekken te plunderen zodat Danko niet met lege koffer retour komt. Geniet maar van je tijd alleen, voor je het weet is Danko weer terug met je "schoonmoeder".

    Groeten uit Doorwerth.

  • 24 April 2010 - 16:54

    Annemiek Kamphuis:

    Ja, wij hadden het ook leuker gevonden als we met z'n tweeën hadden kunnen gaan! Dankjewel voor het boodschappen doen! Kreeg je net zulke rare blikken van mensen als wij de laatste keer? :-) Volgende week kan me trouwens niet snel genoeg gaan, alleen is ook maar zo saai!

  • 29 April 2010 - 19:43

    Bernadette:

    Stoer hoor, dat jack.Nu nog een plaatje van het jack met de motor.Een jointje roken past hier eigenlijk ook wel bij.Waarom doe je niet mee?Lekker relaxed zeggen ze hier.Dat dat bij jullie verboden is....
    Trouwens,hoeveel nasi eten jullie eigenlijk?
    Denk je er aan dat morgen je koningin jarig is? Wij steken de vlag uit!
    Groeten uit een warm Enschede.

  • 29 April 2010 - 22:46

    Annemiek Kamphuis:

    Nou, je kon me niet genoeg betalen om wiet te roken, dat vind ik echt zo vies! Het idee alleen al, haha! Maar de 4-20 was blijkbaar een groot succes, met een opkomst van duizenden. Het is vast te Nederlands om te denken dat minder mensen wiet zouden roken als het gewoon mocht! Medicinaal gebruik is wel toegestaan in Colorado en sommige andere staten, maar op federaal niveau is alle gebruik verboden omdat het als gezien wordt als een 'zeer sterk verslavend middel'.

    Nasi eten we eigenlijk bijna nooit maar wel vaak rijst-met-een-sausje. Er staat nu nog meer dan genoeg in de kast, maar de voorraad een beetje aanvullen is natuurlijk nooit weg :-).

    Oh ja Koninginnedag! Ik zal eens zoeken of ik morgen nog iets oranjes aan kan trekken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 241485

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: