Boulder in Bloom fashion show - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Boulder in Bloom fashion show - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Boulder in Bloom fashion show

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

14 Mei 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week zaterdag was het dan zover: de dag van de modeshow! Ik ben ’s ochtends eerst nog snel even een stukje gaan fietsen, want het weer was veel en veel te mooi om dat niet te doen. Het leek wel alsof iemand ineens de lenteknop vol open gezet had, want het was 28° C met een strakblauwe lucht, echt het mooiste weer dat we in tijden gehad hebben!
Na een klein rondje fietsen had ik precies genoeg tijd om even te eten en kleren voor de after party uit te zoeken (dat was mijn eerst ‘help! wat doe ik aan!’ ooit, haha!) voordat Danko mij met fiets en al naar de nagelsalon ging brengen. Eigenlijk wilde ik daar op de fiets naartoe gaan, maar ik had niet zo’n zin om daar helemaal plakkerig aan te komen.
Ik had om twee uur een afspraak voor een ‘mini pedi’ en om een mooi kleurtje op al mijn nagels te krijgen. Ik moest even wachten tot iemand me kwam halen en toen mocht ik in een grote luie stoel gaan zitten met mijn voeten in een voetenbadje. Er hing een groot tv-scherm en ik kreeg iets te drinken, en daarna werden mijn nagels gevijld en de nagelriemen nog netter gemaakt dan ik ze al had terwijl ik Ria terug zat te sms-en. Dat voelde wel erg decadent, haha! Nadat mijn teennagels klaar waren was het tijd voor mijn vingernagels. Daar hoefde niet aan gevijld of geknipt te worden, alleen maar twee lagen van twee verschillende spulletjes waarvan ik niet weet wat het was, twee lagen een beetje doorschijnende zilverkleurige nagellak met glitters en nog een beschermlaag om het af te maken. Het moest ongeveeer een kwartiertje drogen, dus ik mocht terug in mijn luie stoel om tv te kijken en M&M’s te eten als ik daar zin in had. Luxe! In totaal was ik veel sneller klaar dan de drie kwartier die ze van tevoren gezegd hadden, dus had ik nadat ik alvast naar het St. Julien gefietst was nog tijd om snel even naar huis te bellen. Ik kwam er toen ook achter dat ik een gat in de nagellak had gestoten toen ik mijn fiets op slot had gezet, blijkbaar was het toch nog niet helemaal hard! Ik had mijn nagels juist zo kort mogelijk van tevoren laten doen zodat het niet stuk zou gaan, maar dat was dus niet helemaal gelukt!

We moesten om drie uur in het hotel zijn om te beginnen met ‘hair & make-up’. De modeshow zou in één zaal zijn, en twee zaaltjes daar achter werden gebruikt om bij iedereen het haar en de make-up te doen. In de gang ertussen stond wat te eten en te drinken en was iemand bezig om alle kleren te stomen. Als eerste werden er bij iedereen met een krultang grote krullen gemaakt. Die werden vastgezet zodat het zich allemaal goed kon zetten en ondertussen moest je dan je make-up laten doen. De persoon die mijn haar deed zei dat ze er lamme armen van kreeg omdat mijn haar zo lang is en ze alles hoger moest vasthouden, grappig! Toen mijn krullen erin zaten ben ik even gaan kijken hoe dat eruit zag en daarna was het tijd om opgemaakt te worden. Halverwege moesten we even stopppen voor de generale repetitie en daar was iedereen wel een beetje zenuwachtig voor. De runway bestond namelijk uit allemaaal losse stukken die achter elkaar gezet en vastgetapet waren en dat was nou net niet helemaal ideaal voor de meeste mensen hun schoenen! Ik vond het in ieder geval niet erg goed gaan, net zoals de meeste anderen. Na die niet zo heel geruststellende repetitie werd mijn make-up afgemaakt en toen ik daarna in de spiegel ging kijken herkende ik mezelf gewoon helemaal niet, best heel gek was dat! En ik had ook nooit gedacht dat ik er zo uit kon zien!

Na de make-up moesten mijn krullen in een kapsel veranderd worden. Toen ik in het andere zaaltje naar binnen liep vielen Holly en Kate (die de hele show georganiseerd hadden) zo'n beetje stijl achterover van verbazing. Ik had geen idee waar ze het over hadden, en het duurde wel even voordat ik in de gaten had dat ze van mij onder de indruk waren. Haha, een hele gekke gewaarwording was dat, want ik denk helemaal niet over mezelf als ‘stunning’, ‘gorgeous’ en dat soort termen! Maar het was wel leuk om te horen natuurlijk! Ik ben even mijn eerste outfit aan gaan doen zodat ik me niet meer hoefde te verkleden nadat mijn haar gedaan was. Sinds ik de kleren gepast had, hadden ze er nog andere schoenen bij gevonden die een heel stuk fijner zaten dan de schoenen die ik mee naar huis had gekregen. Aha, dus niet alle hoge hakken zijn onprettig om op rond te lopen, zo leer je nog eens iets! Het liep ondertussen tegen etenstijd en de meeste mensen wilden wel graag iets eten. Aan het begin van de middag was er een tafel vol met snacks en drinken, maar dat was ondertussen bijna allemaal op. Gelukkig had iemand aan de bediening in de zaal gevraagd of ze ook back stage wilden komen met de hapjes zodat we toch nog iets te snoepen hadden. Laten we het er maar op houden dat de mensen met eten elke keer erg enthousiast ontvangen werden, haha!

Toen er vervolgens een kapster vrij was begon zij om mijn krullen uit te kammen, maar omdat ik zulk lang haar heb zei de persoon die de leiding had dat zij dat wel even over zou nemen. Dus ik verwissel van stoel en na een poosje zegt ze: “You should come see me next week. I’d like you to model for me.”. Heu, toen was ik wel een beetje sprakeloos! Ik wist dat zij wel een belangrijk persoon is in het hele haarwereldje, dus die uitspraak had ik helemaal niet verwacht!
Toen mijn haar klaar was moest ik even op de foto, maar niet voordat ik met mijn telefoon wat foto’s van mezelf gemaakt had. Ze hadden van tevoren gezegd dat we ‘crazy runway hair’ zouden krijgen, maar ik vond het er juist erg gaaf uitzien! Zo langzamerhand waren er ook steeds meer mensen helemaal klaar en het was erg leuk om te zien hoe iedereen eruit zag! En voordat iedereen het eigenlijk in de gaten had was het al bijna tijd voor de modeshow, de dag was echt heel snel voorbij gegaan! Terwijl er in de zaal een kort toespraakje werd gegeven door iemand van de Growe Foundation (waar het geld voor werd ingezameld) werd er bij ons nog even zo her en der wat extra haarlak gespoten en toen was het opeens tijd om te beginnen. En heel gek, maar toen waren de meese mensen ineens helemaal niet meer zenuwachtig. Iedereen stond te dansen toen de muziek aan ging, echt zo leuk! En het ging precies zoals ze zeggen met slechte generale repetities, want het ging hartstikke goed! Er waren een paar honderd mensen in de zaal, maar dat had ik eigenlijk helemaal niet zo in de gaten.

Na mijn eerste outfit had ik een paar minuten om van kleren te veranderen, en dat ging precies zoals ze dat van tevoren gezegd hadden: een soort van georganiseerde chaos! De meeste mensen hadden maar één ‘look’, maar voor degenen die twee of drie keer moesten lopen stond er een rek kleren in de gang samen met de nodige mensen om je uit de ene, en in de andere outfit te helpen. Alle kleren en assecoires zijn volgens mij ergens op de grond beland en er waren een paar mensen bezig om mijn jurk dicht te ritsen, mijn schoenen te strikken en mijn ketting om te doen en mijn hoed op te zetten. Daarna was het snel even langs de haarmensen om mijn kapsel te laten veranderen. Mijn haar werd door drie mensen tegelijk gekamd en opgestoken, dat was wel een aparte ervaring! Ik kon toen in de rij aansluiten en wachten op de mensen die voor mij moesten maar die nog niet klaar waren met omkleden. Uiteindelijk kreeg het meisje voor mij haar schoenen niet op tijd dicht en ben ik maar snel in haar plaats gegaan. Daarna was het nog een keer met z’n allen in een lange rij over de runway en toen was het al afgelopen! Dat ging echt hartstikke snel! We hadden met z’n allen wel gewild dat het langer geduurd had, want het was echt hartstikke leuk om te doen! Het enige nadeel is dat je dan zelf de show niet kunt zien, maar zo'n heel groot nadeel is dat nou ook weer niet :-). Iedereen ging zich verkleden voor de after party en ik ben even gaan vragen wat nou de bedoeling was met het hele haarmodelgebeuren. Ik kreeg een visitiekaartje zodat ik haar telefoonnummers had (dat vind ik nu nog steeds grappig :-)) en daarna ben ik de zaal ingelopen om Danko op te zoeken. Ik had hem tijdens mijn tweede keer lopen al wel zien staan en ik was best benieuwd wat hij ervan gevonden had! Danko zei dat hij het van tevoren best wel spannend had gevonden hoe het zou gaan en dat het wel gek was om zo mij te zien. Hij herkende me wel aan hoe ik beweeg, maar niet aan mijn gezicht, haha!
Het schoot me te binnen dat ik nog geen gift bag had opgehaald en nadat ik dat gedaan had en we al mijn spullen in de auto gelegd hadden was het tijd voor een grote margarita, lekker! Het feestje was heel erg leuk en we zijn tot het eind gebleven omdat ik helemaal niet wilde dat er een einde aan de dag zou komen. Uiteindelijk waren we rond half twaalf thuis, en nadat we samen nog even het filmpje van de modeshow hadden gekeken (het was ook live op internet te zien geweest en het filmpje stond daarna gewoon op de website) ben ik wel een uur bezig geweest om de make-up eraf te halen en mijn haar uit te kammen. Toen ik mezelf weer herkende in de spiegel wist ik dat ik klaar was, haha!


De zondag heb ik gebruikt om een beetje van zaterdag bij te komen. Omdat ik het avondeten zo ongeveer had overgeslagen en ik nogal slecht had geslapen van alle opwinding was dat wel even nodig! We hebben lekker buiten gezeten en van het heerlijke weer genoten. Ik heb ook even naar huis gebeld en samen met Ria en Ad naar het filmpje van de modeshow gekeken. Ria was er 's nachts zelfs voor opgestaan om het te kijken toen het live was! We wisten alleen allebei niet dat er eerst een toespraak zou zijn en dus dacht ze dat ze het verkeerde filmpje te pakken had, maar dat hebben we dus samen maar even ingehaald. (Het filmpje is nog gewoon te bekijken op www.justin.tv/iloverags. Ik kom als vijftiende met een grote blauwe zonnebril en een oranje handtas en als zesendertigste in een zwart jurkje met witte stippen. Het filmpje stottert soms een beetje, maar dat ligt niet aan het internet – en het gebeurt niet als ik in beeld ben :-)).

Toen we allebei naar huis gebeld hadden zijn we even naar de Lowe’s gereden voor een luchtcompressor en wat extra zaad voor bloemen en kruiden. Danko was namelijk van plan de wielen met winterbanden voor de set met zomerbanden te verwisselen, maar hij had geen zin om die dan allemaal met ons kleine voetpompje te gaan oppompen. Op de terugweg zijn we een ijsje gaan eten bij Ripple, een nieuw zaakje dat frozen yogurt verkoopt. Ik had er van Nancy (waar ik mijn kantoor mee deel voor een paar maanden) een waardebon voor gekregen omdat ze het ijs daar zo lekker vond. En lekker was het zeker! Het winkeltje is helemaal zelfbediening, en je kunt alle smaken eerst proeven voordat je het in je bakje doet. Daarna kan je er van alles op doen van muesli en chocola tot koekjes en fruit, en aan het eind reken je gewoon het gewicht af. Mmm! Dat was zeker voor herhaling vatbaar!

Toen we weer thuis waren heb ik bloemen gezaaid, maar niet direct in de buitenbakken. Ik had een paar kleine plastic kasjes gekocht zodat je eerst binnen plantjes kunt kweken, en dat werkt erg goed! Nu na een week ben ik al stukken verder dan vorig jaar na een heleboel weken!
Ik heb ook maar eens gekeken wat er nou eigenlijk in mijn gift bag zat, en behalve een paar proefmonstertjes zaten er tot mijn verbazing ook drie waardebonnen in: één voor $20 korting op make-up voor een fotoshoot, één voor $50 voor de nagelsalon, en één voor $50 voor de kledingwinkel! Dat was een erg leuke verrassing!

Verder heb ik ook geprobeerd om te bedenken of ik het jurkje dat ik in de modeshow aan had wilde kopen of niet. Ik had gevraagd waneer de kleren in de winkel zouden hangen, maar omdat ik daar geen antwoord op had gehad droeg dat zeg maar niet bij aan mijn beslissingssnelheid! Eergisteren zijn we voordat we naar het werk gingen even langs de winkel gegaan, en toen was het jurkje er al niet meer. Iemand had het achter laten hangen om het later die dag op te komen halen. Het was dus nog wel in de winkel, maar ik had wel zo’n achter-het-net-gevist-want-niet-genoeg-actie-ondernomen gevoel. Ik heb me de hele dag dan ook bezig gehouden met te hopen dat het niet opgehaald zou worden, haha! Precies om sluitingstijd zijn we nog een keer naar binnen gelopen en ik was erg blij om te ontdekken dat het jurkje er nog was! En het was helemaal mooi dat het in de aanbieding was, dus ik heb nu voor maar heel weinig (de gift card is nog niet op!) een heel mooi jurkje in de kast hangen. Nu wil ik er ook nog een paar mooie schoenen bij. They created a monster, haha!

Ik had deze week ook een paar keer naar de haarsalon gebeld om te proberen om een afspraak te maken om het over mijn haar te hebben. Toen dat niet lukte heb ik het mobiele nummer geprobeerd dat op het visitiekaartje stond en toen daar geen reactie op kwam had ik zo het idee dat dat dan het einde ervan was. In het kader van dingen er niet bij te laten zitten als je niks terug hoort (zoals met het jurkje!) ben ik gisteren dan maar eens bij de haarsalon naar binnen gelopen. Nadat ik had uitgelegd waar ik voor kwam liep de persoon bij de receptie even naar achteren om het te gaan vragen. Toen ze terugkwam zei ze dat ze er meer tijd voor wilden nemen om erover te praten (ha! ze wist dus nog wie ik was!) en of ik mijn telefoonnummer kon opschrijven zodat ze me terug kunnen bellen voor een afspraak. Ik ben benieuwd wat er of er iets van komt!

  • 15 Mei 2011 - 09:53

    Marjolein:

    hee Annemiek,
    wat een leuk verhaal zeg! En je zag er idd stunning uit, zo heb ik je nog nooit gezien. Geweldig!
    Leuk dat je de smaak te pakken hebt, ik ben benieuwd wat er bij die afspraak gezegd wordt. Annemiek, de nieuwste ontdekking van 2011 haha. Leuk!

  • 15 Mei 2011 - 16:10

    Bernadette:

    Nou, je hebt die Amerikanen wel even een poepie laten ruiken met je mooie blonde haren en je fotomodelfiguur. Heb je die jurk met stippen eigenlijk gekocht? Staat je enig.
    Heeft Danko wel gezegd dat hij apetrots op je was? Of ziet hij je liever in de fietsbroek? Heerlijk voor hem toch dat je er in beide fantastisch uitziet. What a woman!

  • 15 Mei 2011 - 20:52

    Mam.:

    Hallo Annemiek!

    Eindelijk foto's! Ik heb er de hele week naar uitgekeken na jouw enthousiaste verhalen!
    Mooi, charmant; onze Annemiek in een gedaanteverwisseling!
    Geweldig leuk dat je van alles zo genoten hebt!
    Een vervolg?

    Knuffel, Mam.

  • 16 Mei 2011 - 08:21

    Carolien:

    Ahh wat gaaf, het hele verhaal met foto's! Kan het filmpje nu (in de trein) niet kijken. Rijd in een gebied met te weinig dekking.

    Ha, Annemiek heeft de make-up en hakken (ik loop ook allee op fijnlopende..) ontdekt! Wel gaaf zeg, die waardebonnen! Zou ze wel weten te besteden :)

    Heb je het zwarte gestipte jurkje gekocht? Die staat echt leuk!

    En eh, ik wil ook een ijswinkel waar je eerst alle smaken proeven kan: had vorige week meloenijs dat naar een mix van citroen en mango smaakte.. Had ik dat geweten, had ik een andere smaak gekozen. Was niet lekker samen met banaan!

    M'n microfoonfunctie voor Skype werkt nog steeds niet. Zal er deze week nog eens naar zoeken!

  • 16 Mei 2011 - 08:23

    Carolien:

    Oh, en ik vind die nieuwe profielfoto en foto met hoed echt super. Sta je echt gaaf op!

  • 16 Mei 2011 - 19:41

    Annemiek Kamphuis:

    Ja, wat een beetje hair & make-up niet kan doen hè? Al mocht ik dat niet zeggen van Holly, haha! Maar ik had van tevoren dus echt geen idee dat je er zo anders uit kunt zien!

    En het zwartje jurkje heb ik gekocht! Danko zegt dat hij mij natuurlijk veel liever daar in ziet dan in fietskleren :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 238965

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: