Losse dingetjes - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Losse dingetjes - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Losse dingetjes

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

28 November 2011 | Verenigde Staten, Boulder

Twee weken geleden was eindelijk Danko's nieuwe motorpak bij de post, ongeveer precies vijf maanden nadat hij het besteld had. Het stond voor de deur toen hij terug kwam van een stukje fietsen en toen hij het aan ging doen leek de broek veel te klein. Dat was wel even schrikken, want met al het zorgvuldige opmeten dat ze gedaan hadden moest dat toch niet kunnen! Gelukkig was de oplossing simpel: even wachten en dan nog een keer proberen, want blijkbaar worden je benen wel wat dikker nadat je een berg opgefietst bent! Alles past dus perfect en het ziet er heel mooi uit. Een hele verbetering ten opzichte van de oude spullen!

Ondertussen was de crossmotor na een grondige onderhoudsbeurt ook weer in elkaar gezet en is Danko daar als test een stukje mee door de bergen gaan rijden. Ondertussen weten we wel hoe ver je ermee kunt rijden voordat je weer moet tanken, en het rondje dat Danko wilde doen moest daar mooi in passen. Alleen begon de motor dus mooi te sputteren net toen hij de laatste heuvel over moest terug naar Boulder! Niet goed, want de reserve stond al aan dus dit was echt het allerlaatste beetje bezine, je hebt aan de achterkant van Lee Hill geen bereik met de telefoon, en het is ook een van de stijlste weggetjes in de omgeving. Danko is dus een stukje omlaag gereden zodat de carburateurs zich weer konden vullen, wat net genoeg was om mee boven te komen. In de afdaling zit ook nog een klein klimmetje, dus bovenop heeft hij de motor even op z'n kant gelegd zodat alle benzine naar de goede kant kon lopen en is hij met de motor uit het eerste stuk omlaag gerold. Op het laatste moment voor het kleine stukje omhoog heeft hij de motor weer aangezet om met zoveel mogelijk vaart het klimmetje op te rijden. Hij heeft net niet tot bovenaan gered had en dus mocht hij toen de motor het laatste stukje omhoog drukken. Vanaf daar is het alleen maar omlaag Boulder weer in en heeft hij alleen het laatste stukje naar het tankstation nog weer met de motor moeten lopen. Niet helemaal zoals gepland (en met de nodige spierpijn tot gevolg), maar het ging dus net goed, haha!

Twee weken geleden was het restaurantweek in en rond Boulder, en nadat we de menu's hadden bekeken hadden we bij de Greenbriar Inn gereserveerd. Echt zo'n plek waar je normaal gesproken echt niet naartoe gaat omdat we het te duur vinden, dus nu was onze kans! Voor minder dan je normaal gesproken voor een hoofdgerecht betaalt kreeg je dan nu een drie gangen menu. Ongeveer tegelijk met de kaart kregen we een soort paté met toastjes, en dat was al om je vingers bij af te likken. Daarna kwamen de voorgerechten, voor mij pompoensoep met blauwe kaas en amandelen en voor Danko short ribs met polenta. Als hoofdgerecht hadden we allebei tournedos met champignons en gegratineerde aardappels en als toetje twee smaken creme brulee (cranberry en bosbessen). Het was allemaal hartstikke lekker en zeker een plek om in gedachten te houden voor bijzondere gelegenheden! Danko zei al dat als hij geld krijgt voor zijn proposals we dat mooi konden vieren met een bedrijfsdiner, haha!
Er is ondertussen trouwens nog geen eind aan de stroom proposals. Aan het begin van vorige week zijn er weer een paar ingestuurd en aan het eind van deze week is er weer een deadline. Tussendoor wilde een program manager nog graag een pre-proposal hebben om te bepalen of hij in een echt proposal geïnteresseerd zou zijn en zo houdt de drukte aan. Het schrijven gaat ondertussen wel sneller dan eerst omdat bepaalde informatie overal gevraagd wordt, maar Danko begint er ondertussen wel een beetje genoeg van te krijgen.

Volgende onderwerp! Vorige week zaterdag was ik boodschappen aan het doen toen ik zag dat de slow cookers in de aanbieding waren. Ik wilde zo'n ding altijd al wel eens uitproberen, maar ik had nooit zin om daar geld aan uit te geven. En een standaard maat apparaat met vier tot vijf liter inhoud kan ik ook niet kwijt op het aanrecht, maar nu zag ik een heel klein dingetje met maar iets van anderhalve liter inhoud voor het erg kleine prijsje van vier dollar. Die heb ik dus meegenomen en direct de volgende dag uitgeprobeerd met een recept voor meatloaf met aardappels en wortels. Je doet alle benodigdheden er dan 's ochtends in, zet het ding aan, en aan het eind van de dag is je avondeten klaar. Het was erg goed gelukt en erg lekker, en precies genoeg voor ons tweeën, dus dat was een goede aankoop!

Op dinsdag had ik Turkeylunch op het werk voor Thanksgiving, en daar had ik speculaas voor gebakken. Er was nog een heleboel over, dus dat konden we mooi meenemen naar de buren als toetje voor ons Thanksgiving dinner. Het was afgelopen woensdag en donderdag echt het mooiste weer, warm genoeg om met blote armen en benen te fietsen en daarna lekker buiten in de zon te zitten, dus daar hebben we goed gebruik van gemaakt. Behalve de sneeuw van een maand geleden valt het tot nu toe nog hard mee met het hele wintergebeuren! Het turkey dinner was erg lekker en gezellig, de speculaas werd geweldig verklaard, en het was een goed begin van een (voor mij dan) vierdaags weekend. Het voelde echt als een luxe om zolang achter elkaar vrij te hebben!
We hebben een beetje gefietst, uitgeslapen, en eergisteren zijn we weer eens crab gaan eten in Black Hawk. Blijkbaar heeft het casino een nieuw beleid ingevoerd dat iedereen die er jonger uitziet dan dertig een felgekleurd polsbandje om moet hebben. Het meisje bij de rij voor het buffet vroeg dus of we zo'n ding hadden, en toen bleek van niet vroeg ze of we éénentwintig waren. Toen we daar "nee" op zeiden keek ze een beetje paniekerig toen ze vroeg of we dan iemand bij ons hadden die wel éénentwintig was (je mag als je 'underage' bent namelijk niet zonder begeleiding in een casino rondlopen). Ze geloofde pas dat we echt wel ouder waren nadat ze onze rijbewijzen bekeken had, en volgens haar zagen we er dan erg goed uit voor onze leeftijd. Haha, grappig misverstandje!

En we hebben gisteren ook eindelijk wat meer dingen aan de muur gehangen. We hadden een poos geleden een soort langwerpige plakposters besteld, eentje met uitzicht op het Tetongebergte van bijna twee meter breed voor in de woonkamer, en een kleinere met uizicht op Mount Rainier voor in onze slaapkamer. Soms heeft Groupon erg leuke aanbiedingen! Volgens de website zou je de posters gewoon direct op de muur kunnen plakken, en er weer afhalen om ergens anders op te plakken, enzovoort. Ik geloofde dat niet zo erg, en dus hebben we de posters op hardboard geplakt en dat aan de muur gehangen. Het ziet er erg mooi uit en we zijn er erg blij mee!