What happens in Vegas... - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu What happens in Vegas... - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

What happens in Vegas...

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

06 April 2013 | Verenigde Staten, Boulder

...stays in Vegas - tenminste volgens het gezegde. En als ik me daar aan hield dan had ik nu niet veel te vertellen! Vorige week vrijdag vertrokken we om half twaalf 's ochtends naar Las Vegas. Vroeg genoeg zodat we in Las Vegas ook nog iets aan de middag zouden hebben en laat genoeg zodat we niet heel vroeg op hoefden te staan. Ideaal! We vlogen via Salt Lake City en na twee korte vluchten en een drankje in de lounge tussendoor waren we al op onze bestemming. En in tegenstelling tot in Boulder was het daar lekker warm en zonnig!
Bij het inchecken in het hotel kregen we een upgrade naar een kamer met uitzicht op de stad en daarna zijn we nog even gaan vragen of we nog kaartjes konden krijgen voor een show. Die kregen we bij onze kamer toen we die geboekt hadden, alleen hadden we toen de kleine lettertjes niet goed genoeg gelezen en waren we te laat om nog kaartjes te kunnen bestellen. Onder het mom van wie niet waagt, die niet wint, hebben we gevraagd of er nog kaartjes waren voor iets op zaterdag, en dat was zowaar geen probleem! Daarna zijn we even onze spullen naar de kamer gaan brengen en bij het zwembad een drankje gaan drinken. Aaahhh :-). Of 'Aaargh?!' als je het hebt over de prijzen van die drankjes, haha! Toen het zwembad dicht ging was het ook wel tijd om te eten, en dat zijn we gaan doen bij het buffet in het Cosmopolitan casino. Toen we daar aankwamen hoefden we tot onze verbazing nauwelijks te wachten. Meestal staat er een lange rij voor een buffet, maar nu dus niet! We hebben erg lekker gegeten en daarna hebben we in het casino nog een beetje winst gemaakt op een fruitautomaat. Het blijft leuk als daar meer uitkomt dan dat je erin stopt!

Voor zaterdag was het plan om eens lekker lang uit te slapen, maar dat ging niet zo goed als we hadden gehoopt. We hadden namelijk een invalidenkamer die vlakbij de lift was, met als gevolg dat we veel lawaaierige mensen op de gang hebben gehoord. Aan het eind van de ochtend zijn we naar onze favoriete ontbijtplek in het Belaggio casino gegaan voor chocoladecroissantjes en om mensen te kijken. En dat waren er een boel! Het viel ons allebei op dat het veel drukker was op de strip dan de vorige keren dat we in Las Vegas waren. We zijn ook naar de binnentuin van het casino gaan kijken om te zien wat ze daar nu voor thema hadden, en daar stonden dezelfde Nederlandse molen en klompen als vorig jaar, haha!
Na de brunch hebben we nog even geprobeerd om meer geld te winnen, maar we hadden een fruitautomaat te pakken die iets ingewikkelder was dan het basismodel. Met één druk op de knop hadden we zonder het echt in de gaten te hebben tachtig dollar ingezet, yikes! Gelukkig wonnen we ook $40, maar we hebben ons direct voorgenomen om niet meer te spelen op automaten met negen betaalmogelijkheden! En we zijn ook van kamer verwisseld, naar eentje lekker ver van de lift aan het uiteinde van de gang :-).
's Middags zijn we gaan winkelen in de mall bij Ceasar's Palace en daar hebben we bij de Gap-winkel goed onze slag geslagen! Korte broeken en shirts voor Danko en jurkjes voor mij, met dertig procent paaskorting :-). Dan is het leuk winkelen! 's Avonds hebben we sushi gegeten bij het sushibuffet en naar een fonteinenshow gekeken en daarna zijn we naar het Luxorcasino gelopen voor de show, eentje van Cirque du Soleil met Chris Angel. Dat is blijkbaar een nogal bekende goochelaar, maar wij hadden nog nooit van die man gehoord. Het was wel een leuke voorstelling, maar Cirque du Soleil kon je het absoluut niet noemen, en er waren ook nogal wat filmpjes om de boel een beetje op te vullen. Laat ik het zo zeggen dat ik blij was dat we niet veel geld voor de kaartjes betaald hadden!
Toen we na een flinke wandeling weer terug waren in ons hotel en naar onze kamer liepen hoorden we een boel herrie, en hoe dichter we bij onze deur kwamen hoe erger dat werd. En helaas voor ons kwam al dat geluid uit de suite naast onze kamer, en in onze kamer klonk het alsof we er middenin stonden! We konden ook nog steeds mensen aan horen komen voor wat klonk als een verjaardagsfeest. Zover ons idee van een stillere kamer, want ik had het gevoel dat ik probeerde te slapen middenin een drukke bar. Toen we er genoeg van hadden (want er kwam hoe langer hoe meer herrie) hebben we de receptie gebeld, en redelijk snel hoorden we dat er beveiligingsmensen voor de deur stonden om het feestje te beeindigen. Ik was wel nieuwsgierig hoeveel mensen er dan waren, dus ik heb door het kijkgaatje in onze deur gegluurd en bijna zestig man geteld die voorbij kwamen. Zestig! En toen was de suite nog niet eens leeg!

Op zondag zijn we de dag hetzelfde begonnen als op zaterdag, met koffie en croissantjes in een luie stoel :-). Daarna wilden we nog wat meer winkelen en zijn we helemaal naar de Fashion Show mall gelopen. Het was flink warm buiten, en het was dus wel een beetje een teleurstelling toen we daar aan kwamen en de mall gesloten was! We zijn dan maar bij het Palazzo naar binnen gegaan zodat we in ieder geval uit de warmte waren en via hun winkelscentrum naar de winkels in het Venetian gegaan. De winkels in het Palazzo zijn bijna allemaal van die designerwinkels en dus aan ons niet besteed. Om van ons hotel naar de straat te gaan moet je ook door een winkelcentrum vol met winkels met van die lege etalages en nog minder dingen in de winkel, laat staan klanten. We vroegen ons al af hoe vaak per week die winkels iets verkopen, haha! In het Venetian zijn gewone winkels en daar heb ik mijn slag geslagen met gave sandalen met hoge hakken :-).
Op de terugweg naar ons hotel hebben we nog op een paar plekken geprobeerd rijk te worden, met als resultaat dat we ons geld in die casino's achtergelaten hebben. Je kunt blijkbaar niet altijd geluk hebben!Toen we terugwaren van onze winkelexpeditie was er in ieder geval nog net tijd om een uurtje aan het zwembad te zitten met een drankje :-). Deze avond zijn we bij het Belaggio gaan eten, en dat blijft toch ons favoriete buffet! Tot onze verbazing was ook hier helemaal geen rij, we konden nog net niet meteen doorlopen! We hebben er lekker de tijd voor genomen en daarna zijn we nog een beetje door de mall bij Ceasar's Palace gelopen, al waren we er net toen de winkels dicht gingen. Normaal zijn we allebei helemaal niet van het winkelen, maar in Las Vegas vinden we dat dan juist leuk, haha!

En maandag was alweer de laatste dag! We hebben iets minder lang uitgeslapen en nog een keer lekker ontbeten en daarna nog een beetje gewinkeld voor we zijn gaan lunchen bij het buffet van Ceasar's Palace. Ook hier hebben we nog een beetje geld in een machine gedaan en zowaar kwam er ook weer geld uit! Precies genoeg voor mijn nieuwe sandalen, haha! We hebben weer lekker gegeten en daarna was het gewoon alweer tijd om naar het vliegveld te gaan, dit lange weekend ging erg snel voorbij!
Voor de eerste vlucht kregen we een upgrade naar Business Class, en eenmaal in Salt Lake City hebben we een poos in de lounge gezeten omdat onze vlucht naar Denver vertraging had. En we hadden er ook entertainment bij. Tegenover ons gingen een man en een vrouw zitten, en zij stuurde hem direct naar de bar om drankjes te halen, terwijl ze zelf aan de telefoon was. Ik had de indruk dat die twee wel goed in hun slappe was zaten, zij had een paar designertassen bij zich en blijkbaar waren ze op weg naar een huis in Palm Springs in California, waarvan ze blijkbaar de sleutel vergeten waren. Toen de man terugkwam met de drankjes en tegenover de vrouw wilde gaan zitten zei ze "Niet in die stoel! Waarom ga je niet in die andere stoel zitten?". Haha, ik moest direct aan Hyacinth Bucket denken! Toen hij suggesties had voor iets wat met de vergeten huissleutel te maken had zei zij "Don't be silly!" en daarna moest hij stil zijn omdat zij na moest denken. Vervolgens werd hem opgedragen om een stuk limoen te gaan halen voor in haar drankje terwijl zij nog steeds aan het bellen was met weer een ander iemand, nog steeds over de huissleutel, en toen dat gesprek afgelopen was en haar drankje min of meer op (dat van hem niet) vond zij het tijd om te gaan. En dus vertrokken ze, zij voorop en hij erachter aan, wat een stel! Omdat we de tijd hadden hebben we een beetje tv gekeken onder het genot van een drankje en net toen het tijd was om naar de gate te gaan kwamen de dame en heer weer terug. Zij nog steeds voorop en hij er nog steeds achteraan, om te gaan zitten waar het haar beviel, haha!
Tegen de tijd dat we thuis waren was het één uur, gaap! We zijn snel in bed gerold en de volgende ochtend werden we allebei ziek wakker. Geen idee wat het was, maar ik heb zo het idee dat we het opgevangen hadden van degene die voor ons zat te hoesten in het vliegtuig. Nou ja, we hebben er maar het beste van gemaakt en samen een dagje op de bank gehangen. En nu is het gewoon alweer weekend! En het was lekker warm en zonnig, en warm genoeg om buiten op het terras te zitten, wat ik zometeen dus ook nog even ga doen :-).