Twintig jaar samen! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Twintig jaar samen! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Twintig jaar samen!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 Mei 2024 | Verenigde Staten, Boulder

Van het zomerse weer half april gingen we weer een paar seizoenen achteruit. Op woensdag was het nog lekker weer en op donderdag werd het niet warmer dan een paar graden boven nul, brrr! Ik had die dag met Michelle afgesproken en we hebben heerlijk een poos zitten kletsen en lachen, dat was zo leuk!

In het weekend was het op zaterdag ronduit winters - maar goed dat we een paar dagen eerder alle bloeiende tulpen uit de tuin geplukt hadden, want die hadden dat niet overleefd denken we. Het had 's nachts gesneeuwd en het nodigde niet uit om naar buiten te gaan. Dat kwam voor Danko goed uit want hij had nog genoeg te doen om een proposal af te maken voor het eind van de maand (en daarna zijn er -tenminste voor zover we nu weten- gelukkig geen proposaldeadlines meer totaan november!). Ik heb 's ochtends hardgelopen, en 's middags zijn we een beetje wezen winkelen. We wilden graag nieuwe koffiebekers en ik wilde graag een paar nieuwe hardloopshirtjes. En zoals dat dan gaat als wij gaan winkelen.. vonden we precies niks. Hele dure niet mooie bekers in meerdere winkels, geen passende shirtjes, en we gingen weg uit het winkelcentrum met hetzelfde onbevredigende gevoel dat we er altijd aan overhouden. Eigenlijk hadden we die dag ook wel naar een film gewild, alleen speelde die niet op tijden die ons uitkwamen. Ik had nog een kortingscode die nog geldig was tot het eind van de maand, en dus nam ik mijzelf op dinsdagmiddag mee naar de film. Op dinsdagen is er omdat het dinsdag is korting, dus in totaal was ik nog geen $4 kwijt, daar kun je het nog eens voor doen!

Op vrijdagmorgen vroeg Danko of ik de aanbiedingen bij 'onze' fietsenwinkel gezien had. Natuurlijk niet, hahaha! Blijkbaar waren er een aantal fietsen flink afgeprijsd, waaronder hetzelfde frame dat Danko een poosje geleden gekocht heeft. Waar ze er één van hadden, toevallig in mijn maat, en ook flinke korting op de onderdelen die je erop zou willen hebben. Nou had ik helemaal geen actieve plannen om een andere fiets te willen, maar we zijn na het werk toch maar even gaan kijken, en inderdaad was dit gewoonweg te mooi om van weg te lopen. En zo eindigde de dag met de aankoop van een nieuwe racefiets! Die zag ik niet aankomen!

Ondertussen zagen we de voorspellingen voor het weekend slechter en slechter worden (terwijl het door de week echt mooi weer was!), en het was dus niet onverwacht dat het Koningsdagfeest van de Nederlandse borrelgroep werd afgelast. Wel jammer want ik kreeg de indruk dat daar wel werk van gemaakt wordt, maar als het gaat regenen en onweren bij een graad of acht dan heb je er niet zoveel aan als het feest buiten gehouden zou worden. Voor de mensen die wel zin hadden om iets te doen was er 's middags een borrel, waar ik in mijn eentje naartoe geweest ben. Danko was te druk met het schrijven aan een proposal jammer genoeg. Ik was er pas aan het eind van de middag, niet al te lang voordat mensen al begonnen te vertrekken, en ik stond net op het goede moment met de goede mensen te praten. Er waren plannen om (een gedeelte van) de voor het Koningsdagfeest gemaakte kroketten op te eten met de mensen die geholpen hadden om ze te maken, of ik ook zin had? Natuurlijk wel! Ik heb Danko gebeld, die ver genoeg was opgeschoten dat hij wel weg kon, en daarna hebben we bij mensen die we tot dan toe niet kenden nog een heel gezellig feestje-inclusief-Nederlandse-muziek gehad. Zo gezellig! Voor ik het goed en wel in de gaten had was het al acht uur geweest en zei Danko dat als we nog warm wilden eten we eigenlijk wel naar huis moesten gaan. Ondanks dat het officiële feest niet door was gegaan hebben we wel een heel gezellige middag en een lekkere kroket gehad!

De volgende dag hebben we allebei tegen onze gewoonte voor zondagen in niet gefietst. Goh dan heb je toch ineens flink meer tijd om in huis klusjes te doen, of in het geval van Danko het proposal af te krijgen en dan ook maar direct in te dienen. Het is toch altijd weer een opluchting als die dingen de deur uit zijn!

Danko nam op maandag een dag vrij zodat hij tenminste één dag in april niet gewerkt had, en verving prompt het gasfornuis. En de nieuwe kookplaat is wel zo fijn!! Geen gedoe meer met onder pannen kijken hoeveel harder of zachter je ze nou gezet hebt, en oh wat een stuk makkelijker om schoon te maken dan zo'n kreng van een gasfornuis! Ik had dus ineens wel sneller dan ik verwacht had nieuwe pannen nodig. De nieuwe kookplaat is inductie, waar een aantal pannen niet op werken, en de pan die ik het meeste gebruik bleek niet meer vlak van onderen. Ik wist al wel welk merk ik wilde hebben, en na wat rondkijken heb ik daar het één en ander van besteld :-).

En waar we verwacht hadden dat het wel een week of twee zou duren voordat ze in de fietsenwinkel mijn fiets opgebouwd zouden hebben, konden we die op woensdag gewoon al op komenhalen. Dat was snel! En oh wat is dit een mooi karretje, superlicht en met alle nieuwigheden die er in de zeventien jaar sinds ik mijn vorige fiets kocht bedacht zijn. Die dag ontdekten we ook per ongeluk dat we de zaterdag erna twintig jaar samen waren. Twin-tig jaar! Maar goed dat we dit van tevoren ontdekten en niet achteraf, dat was jammer geweest!

We hadden allebei eigenlijk al ideeën gehad voor wat we met de dag wilden doen, wat we dus maar een beetje aangepast hebben om dit te vieren, hahaha! Ik ben 's ochtends heerlijk een stuk wezen hardlopen, Danko heeft 's middags de laatste keukenkastjes op hun plek gezet, wat makkelijker klinkt dan het was want de vloer in dat stuk van de keuken bleek verre van recht. 's Avonds zijn we heerlijk uit eten geweest, in een restaurant waar we al sinds corona niet meer geweest waren, dat was leuk en gezellig en lekker en voor herhaling vatbaar! Alleen moeten we een volgende keer wel nog wat meer aardappels bijbestellen, want we merkten de volgende dag wel dat we duidelijk niet genoeg gegeten hadden.

's Ochtends hadden we een afspraak om mijn fiets op maat te laten afstellen, en 's middags zijn we die in gebruik gaan nemen. En mag ik 'm even de hemel in prijzen :-), want wat rijdt dat fijn en wat remt het een stuk beter en wat schakelt het een stuk sneller, ik ben er echt erg blij mee! We zijn naar Jamestown gefietst, waar we allebei totaal de puf niet hadden om ook nog tot het eind van het asfalt te fietsen (het aha-moment wat het eten betreft, haha!). We hebben nog een paar spelletjes gespeeld aan het eind van de middag en een fijn jubileumweekendje gehad samen!


  • 10 Mei 2024 - 21:33

    Anita Michorius :

    Hartelijk gefeliciteerd met jullie 20 jaar samen zijn[e-1f389][e-1f973]

    Wat gaat de tijd snel!

    Je hebt een mooi cadeau gekregen[e-1f6b4]‍[e-2640]️

    Veel fiets plezier

    Groetjes


  • 10 Mei 2024 - 23:46

    Annemiek Kamphuis:

    Dankjewel! De tijd gaat inderdaad ontzettend snel! Veel fietsplezier komt helemaal in orde, dat kan niet anders :-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 44
Totaal aantal bezoekers 242936

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: