Denekamps bezoek! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Denekamps bezoek! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Denekamps bezoek!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

25 Juli 2013 | Verenigde Staten, Boulder

Iets meer dan twee weken geleden alweer hebben we op dinsdagavonds Ad en Ria opgehaald van het vliegveld :-). Met een beetje vertraging, en uiteindelijk waren we net na middernacht thuis met de wereldreizigers. En ook met alle bagage, want ze waren nog bijna vergeten een extra doos van de bagageband te halen! En wat erin zat dat mochten we niet weten, behalve dan dat het een cadeautje was voor Danko die op woensdag jarig was. Wij vonden dat je pas jarig bent als je hebt geslapen en het weer licht is buiten, en dus hebben we de geheimzinnige doos dichtgelaten tot de volgende ochtend!

We zijn begonnen met eens uit te slapen en daarna samen lekker lang te brunchen. En daarna was het tijd om cadeautjes uit te pakken! Ad en Ria hadden van alles bij zich voor ons allebei, en zelfs nog extra cadeautjes van Malcolm en Bernadette, dus het leek wel Sinterklaas! En uit de geheimzinnige doos kwam een mooie fles whiskey, die de heren nog maar een keer moeten aanbreken voor Ad en Ria weer terug naar Nederland gaan. 's Middags zijn we naar het bedrijf geweest om dat te laten zien en daarna hebben we een beetje boodschappen gedaan en ook een taart uitgezocht in de Whole Foods, want we hadden daar op dinsdag net geen tijd meer voor gehad. En verjaardag zonder taart kan natuurlijk niet! Dat werd min of meer onze lunch, en 's avonds zijn we samen lekker uit eten geweest en hebben we daarna nog een beetje over Pearl Street gelopen.

Op donderdag moesten wij weer aan het werk en zijn Ad en Ria de bergen in geweest, weg uit de hitte! En op vrijdag zijn we met z'n allen de bergen in gereden om krab te gaan eten in Black Hawk. Dat was erg gezellig en erg lekker! Ik deed nog wel een interessante ontdekking toen ik na het eten even mijn handen ging wassen. Bij de uitgang van de damestoiletten hangt een grote spiegel vanaf het plafond tot aan de vloer, en toen ik daar nu langs liep en erin keek (want dat doe je zo half ongemerkt automatisch), dacht ik van "Nee, dat kan niet kloppen!". Ik heb even op Ria gewacht, en die dacht ook dat die spiegel niet erg waarheidsgetrouw was. Ik ben het even met een andere lange spiegel gaan vergelijken, en de spiegel bij de uitgang hebben ze dus gewoon vervangen door een fopspiegel, waardoor je een paar maatjes dunner lijkt! Zeker met het idee dat mensen dan denken dat dat extra drankje nog wel kan, of een soortgelijke bedoeling. Hoe komen ze op het idee!
En toen was het ook alweer weekend, altijd fijn als dat zo snel gaat :-). Op zaterdag zijn we met Ad naar Jamestown gefietst, waar we met Ria hadden afgesproken om samen lunch te eten. Onderweg zagen we een grote regenwolk langskomen, en net nadat we weer thuis waren begon het te regenen uit een nieuwe bui. Dat hadden we dus precies goed uitgemikt!

Op zondag heb ik Danko en Fraser naar het vliegveld gebracht voor een conferentie in Boston, en daarna ben ik een grote boodschappenmissie gaan doen. Pas tegen vijf uur was ik weer thuis, met een heleboel volle tassen, maar dan hoef ik voorlopig niet nog een keer! Ik ben samen met Ad nog een klein rondje gaan fietsen en daarna had ik geen zin om te koken en zijn we even snel ergens noodles gaan eten. Met het uitzicht op een grote regenbui, maar we konden toch nog lekker buiten zitten!

Op maandag was het voor de verandering een heel stuk koeler en konden we lekker buiten zitten en ontbijten. Daarna ben ik naar het werk gegaan en zijn Ad en Ria alle kampeerspullen in de auto gaan pakken en aan het eind van de ochtend aan hun kampeertocht begonnen. En zo was ik dus ineens alleen thuis! Dat was even wennen, maar uiteindelijk was het toch wel best snel tijd om de heren aan het eind van de week weer van het vliegveld op te halen :-).

En voor deze week was het plan om een paar dagen met Ad en Ria mee te gaan kamperen, en dus gaan we morgen aan een lang weekend beginnen want we hebben allebei een dagje vrij genomen. Even lekker een paar dagen motorrijden en samen leuke dingen doen!

• 26 Juli 2013 - 09:02

Wim Nachbar:

En ondertussen kieper ik hier de laatste restjes van jullie volledig ingestorte huis in de grijze ton. Wat een schitterend uitzicht hebben we nu ineens!

Desondanks nog veel ontspanning en plezier gewenst daar! En neem die tent maar mee hier naartoe. Heb je tenminste een dak boven je hoofd.

Groeten,

Wim

• 26 Juli 2013 - 09:36

Bernadette Eaglen:

Kamperen bij je dochter en schoonzoon in Amerika, wat een heerlijke vakantie.Ben benieuwd naar de verhalen en foto"s waarmee Ad en Ria thuiskomen.Wordt weer een gezellig avondje in Denekamp.
    Ook wij hebben hier een bloedhete week achter de rug.Onze benedenverdieping wordt geschilderd dus wij kamperen ook een beetje buiten.En om 21.00 uur nog naar de moestuin om tuinbonen, sla, bessen enz.te plukken want het is oogsttijd.En natuurlijk zo nu en dan even op Stijn, onze ondernemende kleinzoon, passen. Hij is verknocht aan zijn loopfietsje en lijkt wel een kleine Tour de France coureur als hij er de bochten mee om gaat. En opa en oma maar achter hem aan rennen, zie je het voor je.Je wilt immers geen gehavend kleinkind afleveren.
    In Enschede is het stil op straat want het is bouwvakvakantie en men is het land uit.Kent men in de U.S.A.ook dit vakantiesysteem? En kun je in dat grote land uberhaupt onze fietsvierdaagses uitleggen?
    Hopenlijk zijn we over een week klaar met het weer inpakken van onze kamer en kunnen we nog een dag of wat in Denekamp meedoen met de allergezelligste fietsvierdaagse van de prachtige streek van Nederland die Twente heet.
    Ad en Ria, geniet nog een tijd van het samenzijn, sla veel mooie momenten op en kom met spannende verhalen uitgerust terug naar ons toch ook wel mooie Nederland.
    Annemiek en Danko, nog veel plezier met Ad en Ria en nogmaals veel succes met het opstarten van jullie bedrijf.

Groeten,
    Bernadette

• 26 Juli 2013 - 13:46

Leo:

Hallo Annemiek,

Geniet ervan dat Ad en Ria er zijn.

Groetjes aan iedereen.

Leo

• 26 Juli 2013 - 20:23

Annemiek Kamphuis:

Verbazingwekkend dat zo'n heel huis in één grijze ton past Wim :-D. Maar geniet van het uitzicht zou ik zeggen, haha!

Wij hebben hier ook een heel aantal kleine kinderen in de buurt en dat is af en toe een prachtig gezicht. Eén ervan heeft een soort van grasmaaiertje waar luchtbellen uitkomen als je er hard genoeg mee rent, en dus rent het jochie dan over de stoep met de vader er achteraan die dan "Bocht!" roept als er afgeslagen moet worden. Grappig!
    Zomervakantie zoals de bouwvak kennen ze hier niet. Er is wel een lange schoolvakantie, maar de ouders hebben dan over het algemeen niet vrij. Sowieso is een aantal weken achter elkaar weggaan hier behoorlijk ongewoon. En ik denk dat fietsvierdaagses hier een beetje buiten het referentiekader vallen. Er wordt hier wel redelijk veel gefietst, maar dat is over het algemeen om van en naar het werk te gaan of als sport, niet 'gewoon voor de leuk' zeg maar. Ik denk dat mensen moeite zouden hebben om zich de aantallen fietsende mensen voor te stellen ook!

Zo, en nu even tassen inpakken en alles op de motor laden en dan kunnen we weg :-). Genieten ervan zullen we zeker doen!