You have won a cruise! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu You have won a cruise! - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

You have won a cruise!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

08 December 2013 | Verenigde Staten, Boulder

Vorige week donderdag was het Thanksgiving, en Susann en Mathias hadden ons en nog een paar anderen uitgenodigd om dat samen te vieren. En dus was het woensdag tijd om taart te bakken, want ik had gezegd dat wij het toetje mee zouden nemen. Ik heb pompoencheesecake gemaakt, en die was erg goed gelukt al zeg ik het zelf! En het was maar goed ook dat ik die de dag van tevoren gebakken had, want zo'n taart moet na het bakken een nachtje in de koelkast voor je 'm kunt snijden, en daar had ik even niet meer aan gedacht.
De volgende dag zijn we met de taart naar het zuiden van de stad gereden voor het Thanksgivingdiner. Hans had allerlei olijven bij zich als voorafje, en Susann had mini briochebroodjes gebakken. Daarna was er een heel goed gelukte kalkoen, met stuffing, zelfgemaakte cranberrysaus, en Theresa en Andrew kwamen met hun dochtertje Livia en zoete aardappels en sperzieboontjes. Als toetje was er mijn taart en een schaal koekjes die Susann had gebakken en daarna waren we volgens goed Thanksgiving-gebruik volgegeten. Tenminste, dat denken we, haha! Want op deze zeer Amerikaanse feestdag waren de Amerikanen in de minderheid van drie Duitsers, twee Nederlanders en anderhalve Oostenrijkse. Het was in ieder geval erg gezellig!

Op vrijdag moest Danko naar Tallahassee voor een meting in het magnet lab en heb ik van het hartstikke mooie weer gebruik gemaakt om nog een stuk te gaan fietsen voordat ik naar het werk ging. Het was te lekker in het zonnetje met de blauwe lucht erbij om dat over te slaan! En dat heb ik op zaterdag nog een keer gedaan, en toen ben ik ook voor het eerst sinds de overstromingen weer een keer door Lyons gefietst. Daar zijn ze nog steeds hard aan het werk om dingen op te ruimen, en het is geen mooi gezicht allemaal :-(. Hele stukken grond zijn veranderd in zand- en gravelvlaktes, de rivier is drie keer zo breed en diep als eerst, de weg naar Estes Park is een stukje verlegd omdat de plek waar de weg eerst lag is weggeslagen, en aan het eind van één van de weggetjes waar we weleens langs fietsen moet je nu omdraaien omdat de brug daar verdwenen is. Maar het was wel fijn om weer eens een heel lang stuk te fietsen! En ik was net op tijd terug om snel even te douchen en dan naar Denver te rijden, want ik had een kaartje voor een uitvoering van de Notenkraker door het Colorado Ballet. Onderweg heb ik nog snel even ergens gegeten en na wat moeite om te parkeren in downtown Denver was ik uiteindelijk nog mooi op tijd in het opera house. Toen ik daar naarbinnen liep voelde ik me wel even hopeloos underdressed in mijn trui en spijkerbroek, want het leek wel alsof iedereen hun mooiste gala-outfit aanhad, tot en met kleine kinderen aan toe! Ik ben mijn stoel op gaan zoeken, en ik had echt een hartstikke goede plek, helemaal niet gek voor maar vijfentwintig dollar! En toen ik eenmaal zat zag ik gelukkig wel meer mensen in gewone kleren, hoe verder naar achteren en omhoog hoe minder galajurken er waren, haha!
Voor de voorstelling begon was er eerst nog een speciale aangelegenheid. Het Colorado Ballet heeft een programma voor meisjes in groep drie waarin ze mee kunnen doen met allerlei activiteiten rondom het Notenkrakerballet (en waarvoor de ouders in ruil het Colorado Ballet sponsoren) en deze avond werden ze aan het publiek voorgesteld. Het gordijn ging open en toen stond daar een hele rij kleine meisjes in rode jurkjes, echt zo schattig! Ze werden één voor één voorgesteld, alleen werd één meisje per ongeluk overgeslagen. Echt iedereen had dat in de gaten, en toen aan het eind haar naam alsnog genoemd werd kwam er veel groter applaus dan bij alle anderen, blijkbaar vond iedereen het sneu, haha! En het ballet zelf was heel erg voor herhaling vatbaar! Het ging me veel te snel en het had wat mij betreft best nog langer mogen duren, dus zoiets wil ik wel vaker gaan doen! Ik heb in ieder geval al gezien dat ze in februari Assepoester opvoeren, dus dat staat alvast in de agenda :-).

Zondag was het nog steeds mooi weer en ben ik Sunshine opgefietst, en op maandag was het ondanks de wind lekker om even Flagstaff op en af te fietsen. En dat heb ik op dinsdag nog een keer gedaan. Ik was het eigenlijk niet van plan, maar het was 's ochtends eigenlijk nog helemaal niet koud, en dus kon ik me niet bedwingen, haha! Later die dag werd het koud, en voor woensdag was er kou en een flinke lading sneeuw voorspeld. Zoveel dat we maar hoopten dat Danko nog wel gewoon thuis kon komen uit Florida, maar dat was gelukkig geen enkel probleem. De voorspelling was voor het rampscenario, en daar kregen we niet meer van dan iets van een centimeter of tien. En met die sneeuw kwamen ook de koudere temperaturen, het is al een paar dagen niet warmer geweest dan -10°C! Veel te koud, brrr! Gelukkig is het vandaag weer zonnig en gaat vanaf morgen de temperatuur weer omhoog, want dit was wel erg koud voor de tijd van het jaar!

Donderdag hebben we nog een beetje Sinterklaas gevierd, even tussen de drukte van de deadlines voor rapporten en proposals door. Volgende week moeten twee Fase 2-proposals ingediend worden en vorige week moesten een paar grote eindrapporten af zijn, en Danko doet al een paar weken bijna niks anders dan werken en meer werken, à la zeventig uur per week. We zullen blij zijn als dat voorbij is! In ieder geval had ik rustig de tijd om een paar cadeautjes te kopen en een gedicht te schrijven toen Danko in Florida was. Dat was handig, want ik hoefde er nu niet stiekem mee door het huis te sluipen, haha! Danko kwam er op donderdagmiddag pas achter dat het 5 december was, maar hij was na het werk met een ommetje naar huis gereden om ook voor Sinterklaas te kunnen spelen :-).

En dan de titel :-). Vorige week wilde Danko met onze calling card naar Duitsland bellen, en in plaats van de dame die dan zegt "Please enter your pin" kreeg hij de melding "You have won a cruise! Press 1 to hear more!" en dat heeft hij maar eens gedaan. Hij kreeg toen één of ander marketingbedrijfje aan de telefoon die probeerden om allerlei extra's aan te smeren. Een hotel voor de cruise, een hotel na de cruise, upgrade dit, upgrade dat, en Danko is een uur bezig geweest om overal nee tegen te zeggen, haha! Toen werd hij doorgeschakeld naar de cruisemaatschappij en kreeg hij een code die anderhalf jaar geldig is voor een cruise van Palm Beach naar Grand Bahama (waar we een paar jaar geleden op vakantie zijn geweest) en weer terug. Je bent dan één nacht onderweg van en naar het eiland, we zullen zien wat we ermee gaan doen! Na wat googlen was het in ieder geval duidelijk dat we geen last zullen hebben van aansmeerpraatjes omdat we geen extra's aangenomen hebben. Blijkbaar kan het uit om af en toe zo'n boot af te huren en dat gratis weg te geven als mensen maar genoeg andere dingen aannemen, maar daarvoor waren ze nu dus even aan het verkeerde adres, haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 241917

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: