Kerstvakantie! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Kerstvakantie! - Reisverslag uit Hoofddorp, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie!

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

02 Januari 2014 | Nederland, Hoofddorp

Onze vakantie begon een beetje gehaast anderhalve week geleden. Toen ik wakker werd was het elf minuten over negen, en we zouden om half tien naar het vliegveld gaan, oeps! Gelukkig was Danko allang wakker en hadden we de meeste dingen al ingepakt zodat we een beetje later dan de bedoeling was alsnog konden vertrekken. Een beetje krapjes was het alleen wel, toen we onze tassen hadden afgegeven hadden we nog acht-en-een-beetje minuten over! Tegen de tijd dat we in het vliegtuig zaten hadden we die voorsprong uitgebouwd naar ongeveer een kwartier, dus uiteindelijk was er gelukkig niks aan de hand.
We vlogen via Atlanta, en vanaf daar was het maar zeven uur vliegen voor we al in Amsterdam waren! We hebben de trein genomen en in Enschede onze huurauto opgehaald en toen waren we aan het eind van de middag weer eens in Denekamp :-). We hebben met z’n allen lekker appeltaart gegeten en ’s avonds voor het eerst sinds lang weer eens erwtensoep, mmm!

De volgende dag hebben we tot na twaalven uitgeslapen, blijkbaar was het nodig! ’s Avonds hebben we een dagje vervroegd samen met Ad en Ria een heel lekker kerstdiner gegeten, en dat hebben we de volgende dag nog een keer herhaald, maar dan in Weeze bij de andere kant van de familie. En ook dat was erg lekker en gezellig!

In de dagen na Kerstmis hebben we voor het eerst sinds jaren weer eens naar het schaatsen gekeken op de televisie, en we zijn ook nog even wezen winkelen in Oberhausen. We dachten van tevoren dat het daar vast niet druk zou zijn, maar dat hadden we even verkeerd! Wat een drukte! We hebben er wel lekkere duitse broodjes gegeten en we kwamen terug met een ipad voor Hetty. We hadden die ochtend namelijk bedacht dat het toch wel heel leuk zou zijn als zij ook zouden kunnen skypen, en omdat we nu bij hen waren hebben we dat dan ook maar direct even in uitvoering gebracht, haha!
En we zijn natuurlijk ook al even een beetje boodschappen gaan doen. Als eerste naar de Aldi waar we in plaats van met lekkers naar buiten liepen met een stapel vuurwerk, en daarna naar de Lidl waar we wel voor een jaar genoeg chocola hebben gekocht. Een hele boodschappentas vol, ik moest er zelf om lachen!

Voor we het wisten was het alweer weekend, soms gaat de tijd wel erg snel! Op zaterdag hadden we afgesproken met Daan, en daarna zijn we met hem en Sandra en Chiel uit eten geweest in Arnhem. Hartstikke lekker was dat, al waren we af en toe wel verbaasd waar wel niet overal (sporen van) walnoten in kunnen zitten! Frambozenijs, iemand?
’s Avonds zijn we teruggereden naar Denekamp, waar we op zondag een soort van inloopdag gehouden hebben. En dat was echt hartstikke gezellig, de hele woonkamer en de serre zaten gewoon vol! En ik vond het toch best wel speciaal dat iedereen daar voor ons kwam :-). Ik had alleen wel gewild dat ik me even in tweeën had kunnen splitsen, want dan had ik iets langer met iedereen kunnen kletsen! Voor we het wisten was de middag voorbij, dat ging zó snel! We hebben even een beetje brood gegeten en toen was er ’s avonds nog een beetje meer visite, het was echt heel erg leuk om iedereen weer eens te zien!
Op maandag hebben we nog een boodschappenexpeditie gehouden en ’s middags zijn we bij Rose en Matthijs en Jasmijn op bezoek geweest. Dat was ook al wel weer even geleden dat we elkaar gezien hadden! Daarna konden we mooi nog even aanschuiven bij Jaspers verjaardag, en de volgende dag was het gewoon al Oudjaarsdag! Ik ben heerlijk met Carolien de stad in geweest in Enschede, waar we zelfs nog even op een terras gezeten hebben. Wel met de nodige hartverzakkingen, want er waren mensen vuurwerk aan het afsteken en daar waren een paar best harde knallen bij.
’s Avonds zijn we mee geweest naar het beieren in Denekamp en daarna hebben we voor het eerst in jaren weer eens een oudejaarsconference zien. Leuk was dat! Maar het was nog veel beter om weer eens een keer samen met Ria en Ad te kunnen proosten op het nieuwe jaar! En al het vuurwerk overal in het hele dorp was ook erg mooi om te zien, dat is toch een veel betere manier om het nieuwe jaar te beginnen dan hoe ze dat doen in Boulder! We hebben ons eigen vuurwerk afgestoken, en daarna zijn we nog even bij de buren een gelukkig nieuwjaar gaan wensen. Dat was gezellig!

We hebben het niet al te laat gemaakt, want op Nieuwjaarsdag kwamen Hetty en Chris nog even naar Denekamp. We hebben gezellig samen gegeten en gekletst, en daarna zijn we maar eens een beetje begonnen om onze koffers in te pakken. Ik had er van tevoren een beetje een hard hoofd in of het allemaal wel zou passen, maar uiteindelijk ging dat prima met een extra sporttas erbij. ’s Avonds hadden we het briljante idee om chinees te eten, en blijkbaar doen meer mensen dat op 1 januari, want het was me toch druk in het afhaalgedeelte van het restaurant! Ondanks dat we van te voren gebeld hadden heb ik nog wel een half uur op het eten staan wachten, maar het was wel heel lekker :-).

En vandaag was gewoon al onze laatste dag in Nederland! We hebben de laatste dingen ingepakt, nog een keer lekker warm gegeten, en daarna zijn Ad en Ria ons gaan uitzwaaien op het station in Enschede. En net of het zo moest zijn kwam Carolien er toen langs lopen om dezelfde trein te nemen als wij! We konden dus nog een eindje met elkaar mee, dat was toch wel heel erg leuk! In Deventer hebben we elkaar uitgezwaaid en zijn wij verder gereden naar Schiphol. We hebben de shuttle naar ons hotel in Hoofddorp genomen en dan vliegen we morgen weer naar huis na een erg leuke vakantie. Wat mij betreft duurt het nu niet weer anderhalf jaar voor we weer naar Nederland komen!

• 07 Januari 2014 - 12:23

Wim Nachbar:

Het ganse internet, op Facebook en ook dit soort sites, staat vol met het afschuwelijke 'hoe fantastisch het met mij/ons allemaal toch gaat'. Wat in werkelijkheid voor het merendeel natuurlijk enorrrrrme BULLSHIT is.

Eén bericht klopt in ieder geval wél, is geweldig en wérkelijk heel erg leuk:
    Carolien komt uit de lucht vallen! (niet letterlijk waar is, maar toch)

Ad, Ria etc.
    Beter kon 2014 voor jullie niet beginnen. Mooi man!