Bijna weer op reis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Bijna weer op reis - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Bijna weer op reis

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

30 Mei 2016 | Verenigde Staten, Boulder

En voor je het weet staat de volgende reis alweer voor de deur! Het voelt een beetje alsof we niet pas twee weken geleden naar Fruita geweest zijn, maar heel wat langer geleden. De dagen nadat we terugkwamen van ons kampeertripje was het herfstweer, en koud genoeg dat we zelfs de verwarming aan moesten zetten. Halverwege mei! We hebben een klein beetje verder gewerkt aan de bibliotheek, ik aan de tweede laag grondverf op de open haard, en Danko is begonnen om deuren aan de boekenkasten te maken. Waarbij we ontdekten dat niet alle deuren die we tegelijkertijd gekocht hebben, en die ook allemaal hetzelfde produktnummer hebben, er zoals je zou verwachten allemaal hetzelfde uitzien. Grrr! Gelukkig is het er maar één die afwijkt (en is het niet heel erg omdat we toch een kast teveel hebben...), maar dat was wel een irritante ontdekking! Ikea heeft zo zijn nadelen laat ik maar zeggen.

Vorig weekend was het in ieder geval ineens heel erg lekker weer, en hoewel het voor Colorado nog geen zomerse temperaturen waren voelde het wel als zomer! We zijn op zaterdag een heel eind wezen fietsen, richting het oosten voor de verandering, en we hebben Erie met een bezoekje vereerd. Het is op zijn minst jaren geleden dat we daar met de fiets geweest waren, en dan voelt het net alsof je heel ergens anders bent. Met alle regen die we gehad hadden was er best een hoge luchtvochtigheid, en dan ruikt het overal zo lekker naar gras en planten en bloemen. Dat hebben we normaal gesproken helemaal niet zo, en het deed me heel erg denken aan fietsen in Nederland in de zomer :-).
Een dag later was het een flink stuk koeler en zijn we weer eens naar Jamestown gefietst met de mountainbike. Er wordt daar nog steeds hard aan de weg gewerkt, en het was me toch stoffig onderweg! Erg genoeg dat we maar besloten hebben dat ritje niet nog een keer te doen totdat er geasfalteerd is, en hopelijk is dat snel!

Afgelopen week moest Danko nog snel even voor een meeting op en neer naar San Diego. Dat was een drukke boel, want het viel precies samen met een groepsproposal dat gaande is en de deadline om de uiteindelijke versie van een patent in te dienen. En daar bovenop was er op vrijdag ongewoon slecht verkeer tussen Orange County (waar Danko even langs de Dainese-winkel geweest was) en het vliegveld in San Diego, waardoor hij er dubbel zolang over deed om er te komen en net op een kwartierje na zijn vlucht niet kon halen. Op het laatste moment hebben we dus maar een ander ticket gekocht zodat Danko tenminste naar huis kon komen in plaats van nog een dag langer weg te moeten blijven, al was dat dan flink wat later dan gepland.

Vandaag is het Memorial Day en dus hebben we nu een lang weekend, voor Danko min de tijd die nog nodig is om dingen voor de reis naar Zwitserland voor te bereiden. We hebben het allebei nog niet echt op de radar staan dat we morgen vliegen!
Als eerste zijn we eergisteren Flagstaff opgefietst, en gistermiddag hebben we nog snel even een stukje motorgereden. Het was lang geleden dat we dat op de gewone motors gedaan hadden! Het plan was om vanaf Lyons een stukje de bergen in te rijden, maar dat hebben we toch maar niet gedaan toen we de enorme file zagen op de weg daar naartoe. In plaats daarvan zijn we een beetje naar het oosten geweest, en weer omgedraaid toen het weleens tijd werd om lunch te eten. Later op de middag hadden we nog een stukje willen fietsen, wat we dachten te doen nadat we even de stad ingeweest waren om nieuwe koffers te kopen. Ik had altijd nog zo'n groot (en daardoor wel wat onpraktisch) hardschalen geval, en die was ondertussen wel een beetje aan vervanging toe. We hebben mooi gebruik gemaakt van de Memorial Day-uitverkoop, en voor een mooie korting twee nieuwe koffers gekocht. En wat nieuwe broeken voor Danko, want die waren ook afgeprijsd en we waren er toch :-). Daarna was het wel te laat om nog te fietsen, en zijn we met een drankje buiten gaan zitten – nadat we een poos met Bill en Lori gekletst hadden die wel gezellig mee wilden doen met dat buitenzitten. Lori belde Susan, Susan haalde Ryan en Matteo op om naar de babykonijntjes te kijken waarvan Lori per ongeluk het hol had uitgegraven, Jeff kwam om te zien waar de rest van zijn familie was en zo was het uiteindelijk erg gezellig, met als bonus een paar zangvoorstellingen van de tweeling. Zo schattig! Ik val in herhaling, maar wat hebben we toch leuke buren :-).

Vandaag zijn we mooi op het goede moment nog een rondje wezen fietsen, want we waren net thuis toen er grote regenwolken over begonnen te komen en het weer omsloeg van lekker zonnig naar nogal onstuimig. Nu konden we het mooi bekijken vanaf het terras in plaats van er tegenin te moeten beuken. Vanmiddag stond in het teken van allerlei van die klusjes die nog moeten voordat we vertrekken, en ik ga zometeen mijn koffer maar eens inpakken. Misschien dat ik me dan realiseer dat we morgen vertrekken!

• 31 Mei 2016 - 08:43

Carolien:

En dat er dan geen foto van de babykonijntjes bij het bericht zit.... :'(

• 31 Mei 2016 - 19:49

Annemiek Kamphuis:

Ze waren zo klein en moeder konijn was zo nerveus dat we maar wat afstand gehouden hebben!

• 01 Juni 2016 - 11:51

Carolien :

Nou, vooruit dan maar.. ;-)