Nog een fijne week in Nederland - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Nog een fijne week in Nederland - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Nog een fijne week in Nederland

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

28 September 2023 | Nederland, Schiphol

Vorige week dinsdag zijn we vanuit Zwitserland weer naar Denekamp gereden, waar we aan het begin van de avond aan kwamen. We hadden het onszelf makkelijk gemaakt en Chinees eten besteld, dat we fijn konden delen met Ad die na een dag in de tuin werken ook nog moest eten, dat kwam goed uit!

De volgende ochtend ben ik heerlijk een stuk wezen hardlopen, voor het eerst in drie weken, en dat ging wel zo lekker! Nou had ik het eerste stuk iets meer de wind mee dan ik in de gaten had, maar dat was fijn! Danko is wezen fietsen, ik heb ook nog krachttraining gedaan, en daarna moest Danko naar Borne voor het werk. Ik had Ria nog een cadeautje beloofd voor haar verjaardag, en daarvoor zijn we samen naar Ootmarsum geweest. We hebben even Anita gedag gezegd, door de straatjes gelopen en in een leuk winkeltje iets moois uitgezocht, en daarna fijn met z’n tweetjes ergens op een terrasje thee gedronken. Dat was een leuk uitje! ’s Avonds konden we weer met z’n vieren warm eten en we hebben de dag afgesloten met een spelletje Carcassonne.

Op donderdag moest Danko ook aan het werk en heb ik ook eens het één en ander weggewerkt want dat was wel even nodig. Ik heb wel aan het eind van de middag nog een beetje krachttraining gedaan, even een beetje bewegen was fijn! ’s Avonds was het tijd voor een revanche-potje Carcassonne, daarna nog samen iets drinken en toen was de dag alweer voorbij. Het ging mij allemaal veel te snel! Ik had ineens in de gaten dat we ‘nog maar een week’ hadden, en dan vult de tijd zich snel met allerlei familiebezoekjes die we nog wilden doen voor we weer terug zouden vliegen.

Op vrijdag namen Ria en Ad ons nog voor Danko’s verjaardag mee uit lunchen, dat was erg lekker en gezellig! Daarna wilden wij nog een rondje gaan fietsen maar slaagden we er eerst in in slaap te vallen en dus een middagdutje te doen. Dat was totaal niet de bedoeling, hahaha! We zijn daarna alsnog fijn een paar uurtjes wezen fietsen en ’s avonds hebben we met z’n vieren nog een keer een spelletje gespeeld :-).

Het weekend begonnen we met een bezoekje aan de volgende Dainese-winkel, waar bleek dat Danko ook een ander type pak tegenwoordig niet meer past omdat de maten blijkbaar een stuk wijder zijn geworden, erg jammer. Daarna reden we door naar Chris en Hetty, waar we tussen een paar buitjes door nog een beetje gewandeld hebben en lekker samen hebben gegeten. Zo was de dag snel om!

De volgende ochtend ben ik begonnen met een rondje hardlopen over het Singraven, waar ik Ria tegenkwam toen ik richting het kanaal liep, en daarna zag ik haar nog een keer toen ik bijna klaar was. Zo konden we samen het laatste stukje naar huis wandelen, dat was leuk! Danko is een eind wezen fietsen, ik deed nog heerlijk even een beetje krachttraining en ’s avonds hadden we met Chiel en Sandra afgesproken om samen te eten. Dat was weer erg gezellig!

Maandag hadden we ’s ochtends geen plannen, en ’s middags hadden we afgesproken met Daan. We zijn erg gezellig uit eten geweest samen, hebben daarna nog koffie gedronken en toen was het ook alweer tijd om terug te rijden naar Denekamp. Daar was Evert op bezoek en konden we gezellig aanschuiven om samen iets te drinken.

De laatste paar dagen hadden we geen van tevoren vastgelegde planning en dat was wel fijn na al het autorijden van de dagen ervoor. Ik kon op dinsdag op het laatste moment nog bij de kapper terecht, we zijn ’s middags fijn een stuk wezen fietsen samen en ’s avonds kwam Carolien gezellig mee eten.

Gisteren was mooi fietsweer (daar hebben we wel zo’n geluk mee gehad deze hele reis!), en zijn we nog een rondje wezen fietsen met z’n tweetjes nadat ik ’s ochtends nog een beetje krachttraining had gedaan. We hadden ook met Ad mee gemogen om ruim honderd kilometer te fietsen maar dat was ons net een beetje te ver. Ik had al een beetje moeite het rond te krijgen na minder dan de helft daarvan en dus was het erg fijn even bij het Paviljoen te stoppen om even te zitten en iets te drinken :-).

Omdat we Michiel nog niet gezien hadden zijn we ’s avonds erg gezellig met hem en Carolien uit eten geweest, en toen we weer thuis waren hebben we nog iets gedronken met Ria en Ad. Tot zover ons voornemen niet laat in bed te liggen, maar het was ook onze laatste avond dus dat ging voor!

Vandaag begon ik met een rondje hardlopen, ik moest er even in komen maar daarna ging dat wel zo lekker! Alsof ik een versnelling hoger gevonden had, zo makkelijk voelt het niet zo vaak! Er waren verse broodjes voor tussen de middag, en daarna ben ik nog met Danko mee wezen fietsen. Het is altijd hetzelfde, dat ik heel Twente ongeveer nog in mij moet opnemen als we weer moeten vertrekken, iets in mij wil dat helemaal niet en dus moest ik gewoon nog mee. En dat ging best fijn, dus ik ben ook niet eerder naar huis gereden. Daarna was het dan toch echt tijd om alle spullen weer bij elkaar te zoeken en op te ruimen of in te pakken. We hebben nog een keer gezellig en lekker samen gegeten en daarna zijn we naar Schiphol gereden. Wat heb ik er toch een hekel aan te moeten vertrekken! Na bijna zeven weken is het morgen dan toch echt tijd om terug te vliegen. Wat hebben we het fijn gehad die hele tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemiek

Actief sinds 08 Aug. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 242041

Voorgaande reizen:

04 Mei 2005 - 30 November -0001

Wonen in Colorado

Landen bezocht: