Wisselvallig - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu Wisselvallig - Reisverslag uit Boulder, Verenigde Staten van Annemiek Kamphuis - WaarBenJij.nu

Wisselvallig

Door: Annemiek

Blijf op de hoogte en volg Annemiek

19 Februari 2008 | Verenigde Staten, Boulder

Vanmiddag heb ik een kort bezoekje gebracht aan Nederland. Het dorpje Nederland in de bergen boven Boulder welteverstaan! Het was vandaag lekker warm, waar we gebruik van gemaakt hebben door een lange fietstocht te maken. Het weer is nogal wisselvallig de laatste tijd, het is bijvoorbeeld helemaal niet vreemd als het de ene dag lekker warm is, en het de volgende dag de hele dag sneeuwt! Na een koufrontje in het weekend is er voor overmorgen ook weer sneeuw voorspeld. De echte kou van de winter lijkt weg, en we hebben al een paar heel erg lekker warme dagen gehad. We hebben wel weer ontdekt dat we toch meer van warm weer houden! Ongeveer drie weken geleden was het voor het eerst warm genoeg om met blote benen te fietsen. We hebben onderweg lekker in een parkje in de zon gezeten en daarna thuis – heel decadent :-) – buiten in de zon een glaasje witte wijn gedronken. Mmm!

Afgelopen weekend hadden we weer een extra dag vrij vanwege Presidents day. We zijn druk bezig geweest met het kijken naar houten vloeren, want die willen we eigenlijk binnenkort wel gaan bestellen. Na veel gezien te hebben vinden we kersenhout het mooiste, alleen is dat hout tamelijk zacht en erg lichtgevoelig. We hebben nu dus een paar voorbeeldstukken pecanhout besteld om te zien hoe de verschillende merken eruit zien. Terwijl we naar vloeren en aanrechten aan het kijken waren kwamen we erachter dat Lowes (een doe-het-zelf-zaak) erg grote kortingen had op koelkasten, maar alleen tot en met afgelopen zondag. We hebben dus maar een koelkast gekocht, die hadden we namelijk nog nodig ;-). Bij het huis krijgen we namelijk een fornuis, vaatwasser en magnetron, en een optie voor een koelkast (alleen was die nogal duur). De keukenapparatuur is nu dus kompleet, en volgende week maandag wordt onze nieuwe aanwinst afgeleverd.

Ondertussen zijn de buitenmuren van het huis geïsoleerd en op ons aandringen ook het plafond van de woonkamer. Binnenmuren en plafonds isoleren is namelijk niet iets dat hier gebruikelijk is. Vorige week is al het gipsplaat dat wordt gebruikt voor de binnenmuren en de plafonds geïnstalleerd, en het ziet er direct meer uit als een huis! De centrale verwarming is aangezet, en waarschijnlijk gaan ze deze week de gipsplaten voegen en structuurverf op de muren aanbrengen. Het is een klein detail dat de deuropening tussen de keuken en de garage op de verkeerde plek zit (er is nu niet genoeg ruimte voor het aanrecht..) en dat die dus nog een keer verplaatst moet worden.

En ik ben jarig geweest! Dankjewel iedereen voor de (email)kaartjes en telefoontjes en ook de kerstkaartjes die nog nakwamen! We zijn uit eten geweest bij Carraba’s (een Italiaans restaurant), waar je een gratis toetje krijgt als je jarig bent. Ze hebben er vruchtentaart die net zo smaakt als die van de bakker in Denekamp! Jummie! ’s Avonds hebben we een feestje gegeven. Het was zo gezellig dat we er helemaal niet aan gedacht hebben om foto’s te maken! Ik had Key lime pie gebakken (limoen-roomtaart volgens het woordenboek) en die viel erg in de smaak. Wat je al niet kunt met een goed kookboek!

Vanaf gisteren wordt de Tour of California verreden. Ondanks dat we in eerste instantie geen zin hadden om het te kijken (na alle dopinggedoe van vorig jaar) is het toch wel weer leuk. Toevallig is Californië ook de bestemming van ons eerste reisje voor dit jaar, Danko heeft in de laatste week van maart een conferentie in San Francisco, en ik mag mee :-). Leuk!

• 20 Februari 2008 - 11:56

Wim:

Je kunt mij van alles wijsmaken maar niet dat jij die koelkast zo steriel hebt ingepakt!

Verder veel suukzes daaro!

• 21 Februari 2008 - 08:45

Rose:

Hai Miek,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag en sorry voor de late reactie, door de drukte met huizen bezichten...en ja we hebben ook een huis gekocht...heb ik vergeten je kaart op te sturen. Wat gaaf dat het bij jullie alweer lekker weeer is en kersenhout op de vloer? Dat is echt supermooi!!! Ben heel benieuwd hoe het word bij jullie.
    xxx Rose

• 22 Februari 2008 - 20:41

Martin:

Goeden Avond Annemiek en Danko,

Hier in denekamp is het weer ook erg wisselvallig. De ene dan mooi en een lekkere temperatuur , de andere dag weer erg koud.De weekenden waren de afgelopen weken wel erg mooi. Heb zelf al weer de nodige kilometrs op de weg gereden. Ik geef binnenkort weer training aan een groep mensen die met de twentse krant naar alp d'huez gaan.
    Begin april zoek ik samen met Ellen het warme weer op. Net als de afgelopen jaren gaan we een weekje trainen op Mallorca. Frans en Lidy heijdens hebben na de amerika reis van vorig jaar de smaak te pakken en gaan dit jaar mee.
    Zoals je ongetwijfeld van Ad gehoord hebt plannen we hier ook weer een reisje naar Amerika. Het is de bedoeling dat we de kant op gaan waar jullie nu naar toe gaan namelijk san fransisco.

Groetjes Martin

• 03 Maart 2008 - 20:06

Bernadette:

Het leukst aan jullie huis vind ik nog de voordeur die in de woonkamer uitkomt.
    Dat is pas echt Amerikaans.Wij zijn net terug uit Malta.Lekker in de zon en balen van de kou bij thuiskomst.Ben mijn stem kwijt, kan alleen maar praten met de computer.Je moeder belde maar Malcolm moest mij waarnemen en deed dat goed.Niet kunnen praten is vooral voor vrouwen een ramp.Hopenlijk kan ik morgen weer zelf de telefoon opnemen.
    We volgen met plezier de bouw van jullie huis en zijn erg benieuwd hoe het wordt.
    Jullie eigen paleisje!

Groeten uit Enschede van Malcolm en Bernadette.